لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی


طرز پخت غذاهای ایرانی سنتی معمولا با مواد در دسترس است. قدیمی‌ها «اشکنه» را به عنوان یک غذای ایرانی نونی خوشمزه می‌شناسند که آن را به عنوان غذای ساده برای شام یا ناهار هم درست می‌کنند. برای طرز تهیه اشکنه زمان کمی لازم است و با مواد ساده‌ای هم درست می‌شود. در فهرست غذاهای ایرانی «آبگوشت بز قورمه» از غذاهای محلی کرمانی‌هاست.

  • از این غذا در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها نام برده شده است.
  • به طور کلی مواد اولیه ی ساده ای دارد و در عین حال در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها قرار گرفته است.
  • قدیمی ها وقتی که این غذا را درون ظرف سنگی می‌ پختند به آن دیزی می‌گفتند .
  • سپس در قابلمه سرخ کنید و ادویه‌های مورد نیاز را اضافه کنید.
  • یکی از غذاهایی که برای کسانی که می‌خوان سریع و فوری برای ناهار چیزی درست کنند.
  • اما از ۳ بعداز ظهر به بعد چربی بیشتری با خوردن ناهار جذب خواهند کرد و به خصوص در اطراف کمر دچار چاقی می‌شوند.

مهم‌ترین ماده غذایی در طرز تهیه پلو سنگ سیر، همان سیر است و در شهرهای غربی ایران، این غذای سنتی و محلی در لیست غذاها بسیار پرطرفدار است. شیرازی‌ها معمولا به عنوان یک غذای سبک برای شام یا ناهار، «یتیمچه» را به عنوان غذای ایرانی بدون برنج در اولویت قرار می‌دهند. برای طرز تهیه پتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید. البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید. اصالت این غذای ایرانی لذیذ به اردبیل می‌رسد و معمولا برای نذری‌ یا در عزاداری‌ها پخته می‌شود. در طرز تهیه خورش پیچاق قیمه، گوشت گوسفندی، خلال بادام و تخم مرغ، مواد اصلی این خورشت ایرانی مجلسی را تشکیل می‌دهند.

طرز تهیه کتلت بادمجان

برای شروع طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی، پیاز رنده شده را بعد از گرفتن آب آن، به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. کلم پلو یک غذای شیرازی است اما در اکثر شهرها درست می‌شود. برای تهیه این غذای خوشمزه و خاص نیاز به کلم پیچ متوسط به همراه سبزیجات معطر از جمله سبزی خشک شده ترخان، ریحان، شوید و تره است. در این غذا سیب زمینی، هویج، لوبیا سبز، سینه‌های مرغ تکه‌ای یا ران مرغ به همراه نخودفرنگی و … وجود دارد.

فیگورهای رزمی هدیه تهرانی کاربران را شگفت زده کرد !

سبزی پلو با ماهی که جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بوده و خوردن آن در ایام خاص مانند شب عید جز رسومات نیز میباشد. سعی کردیم در این مقاله تا حد امکان لیست کاملی از غذاهای پرطرفدار ایرانی ارائه دهیم. اما اگر در حال تحقیق روی پرطرفدارترین غذاهای ایرانی هستید نیاز به متنی منسجم تر و لیستی جامع تر از غذا ها دارید. به این منظور به زودی در اینجا لیست pdf عذاهای ایرانی گذاشته خواهد شد. «کباب سرداشی» یکی دیگر از غذاهای ایرانی فوق‌العاده لذیذ و خوشمزه است که در شهر همدان طبخ می‌شود. این غذا شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد و در کنار گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل بسیار لذیذ و خوشمزه است.

طرز تهیه آش سبزی شیرازی با گوشت گردن بوقلمون

«عدس پلو» از جمله انواع پلو مخلوط و غذاهای خوشمزه و پرطرفدار آشپزی ایرانی هم برای مناسبت‌های مذهبی و نذری، هم مهمانی و هم یک ناهار خوشمزه است. اگر قصد دارید عدس پلو را به عنوان یک غذای ایرانی مجلسی یا نذری درست کنید، طرز تهیه عدس پلو را بخوانید. اگر هم گیاهخوار هستید و اهل امتحان کردن دستور پخت غذاهای ایرانی طرز تهیه عدس پلو با سویا انتخاب مناسبی برای شما است.