معروف ترین غذاهای محلی ایران کجارو


سپس زرشک از قبل خیس خورده را در تابه بریزید و مواد را با هم سرخ کنید. در نهایت، گوشت پخته شده را در تابه بریزید و هل و زعفران باقی‌مانده را به آن‌ها اضافه کنید. آش رشته غذایی کامل و مغذی است که هر کسی می‌تواند در هر سنی و با هر شرایط سلامتی از آن لذت ببرد. این آش خوشمزه را می‌توان در موقعیت‌های خاص و به‌عنوان غذایی مجلسی در سفره‌های مهمانی سرو کرد.

  • دارچین، زعفران، هل و گلاب را نیز برای خوش‌عطر و طعم کردن این خورش به آن اضافه می‌کنند.
  • به همین دلیل نان و برنج، بیشترین بخش خوراک ایرانی ها را تشکیل می دهند.
  • استان قم با قدمتی از بیش از هفت هزار سال قبل، یکی از استان‌های کویری و مرکزی ایران است.
  • ماهی سرشار از موادی مغذی مثل پروتئین و ویتامین دی است و به علاوه می‌توان آن را بهترین و کامل‌ترین منبع برای اسید‌های چرب امگا ۳ دانست.
  • با این حال بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید؛ مصرف بیش از حد زرشک موجب افت فشار خون، خارش و حالت تهوع خواهد شد.

سپس گوشت چرخ کرده را به داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید. مقدار نمک و فلفل نیز روی گوشت بریزید تا طعم بهتری به خود بگیرد. برای این که یکی دیگر از آش‌های خوشمزه ایرانی را امتحان کنید آماده هستید؟ آش یخ یکی دیگر از غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی است که می‌توان گفت خاص‌تری آش ایرانی محسوب می‌شود.

۴۹- خوراک لوبیا چیتی

بعد در بشقاب‌ها تکه‌های نان چرب شده را می‌گذارند و رویش خورش می‌ریزند. این غذای سنتی و در عین حال پرکاربرد که هم می تواند در مهمانی ها و هم در مواقع معمولی استفاده شود بسیار خوشمزه و باب طبع انواع سلیقه ها می باشد. روش پخت آن که حتما به آن آشنایی دارید عبارت اند از پختن و سپس سرخ کردن مرغ ها و سپس برنج و استفاده از زرشک و زعفران و خلال پسته و بادام برای تزیین. زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود.

کوفته تبریزی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین غذاهی سنتی که مخصوص تبریز است. تمامی کباب ها را در انتها با لیموی تازه سرو میکنند و یا برنج و نان میل می کتتد. آلبالو پلو را در فصل تابستان که آلبالو های تازه در بازار وجود دارد می پزند.

دلمه کدو حلوایی , دلمه پاییزی برای شب یلدا

اردک شکم‌پر، یکی از غذاهای محلی و اصیل ایرانی است که از سال‌های دور در استان مازندران در کنار غذاهای دیگری چون مرغ شکم‌پر و غاز شکم‌پر خورده می‌شده است. با شنیدن نام این خورش، ممکن است فکر کنید که این غذا ربطی به قلیه ماهی یا قلیه میگوی مشهور جنوب کشور داشته باشد؛ اما باید بدانید که خورش قلیه ترش، یک خورش کاملا متفاوت از غذاهای جنوبی است. اسفناج خرد شده را در قابلمه ماش بریزید و آن را برای چند دقیقه همراه با ماش بپزید.

این لیست به شما کمک می کند تا با توجه به مواد اولیه در دسترس، بتوانید منوی روزانه یا هفتگی متنوعی تهیه کنید. مرصع پلو یا پلو نگین‌کار،‌ پلوی مخلوطی است که به‌خاطر مخلفات درخشانی که روی آن ریخته می‌شود، این نام را گرفته است. در واقع مرصع پلو نوعی برنج است که مغز‌ها و میوه‌های مختلف روی آن مانند جواهر می‌درخشند. غذایی شیرین و خوش طعم است که در پخت آن از انواع مغز‌ها و میوه‌های ایرانی مثل پسته، بادام، پوست پرتقال شیرین، زرشک، هویج و زعفران استفاده شده است. باستان‌شناسان در باقی‌مانده‌های پرسپولیس، پایتخت باستانی امپراتوری ایرانیان، سنگ نوشته‌هایی مربوط به ۵۱۵ سال قبل از میلاد مسیح یافته‌اند که در آن‌ها لیستی از غذا‌های ایرانیان وجود دارد.