لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی


اگر دوست دارید در سفرتان طعم های جدید و عجیب را امتحان کنید، این غذاها را از یاد نبرید. ماش پلو را هم می‌شود به صورت کته و هم آبکشی پخت و نوش جان کرد. کبابسرای حاج علی در ابتدای شهرک جامی، بین جامی ۱ و ۳ گرگان قرار دارد. اگر طرفدار غذاهای شیرین باشید، حتما از شکر پلوی مخصوص جنوبی‌ها خوشتان می‌آید. در این قیمه خبری از گوشت تکه‌ای نیست بلکه گوشت قیمه بوشهری با گوشت کوب له شده و مثل حلیم کش می‌آید. کبه به شکل کوفته‌ای گرد و مغزدار درآمده و در روغن شناور و سرخ می‌شود.

  • کلم قمری را می‌توان پس از نیم‌پز شدن مواد آبگوشت در غذا ریخت.
  • وجه تسمیه خورش قیمه این است که در گذشته گوشت خورش قیمه را به‌قدری ریز می‌کردند که به آن «قیمه موری» یا «قیمه مورچه» می‌گفتند.
  • این غذا را می‌توان با گوشت چرخ‌کرده یا گوشت مرغ، خرما، برنج، کره، زعفران و ادویه درست کرده و با کشمش پلویی، زرشک، پیاز داغ، خلال پسته و بادام تزئین کرد.
  • این غذا انواع مختلفی دارد و در مناطق گوناگون کشور با توجه به سبزیجات و مواد موجود در آن بخش و متناسب با سلیقه خانم های خانه دار به شیوه های مختلف و طعم های متفاوت تهیه می شود.

این خورش خوشمزه اکثرا همراه با سیب زمینی و بادمجان و برنج زعفرانی سرو می‌شود. برای تهیه این غذا از گوشت گوسفندی، خلال بادام، کره محلی، زعفران و انواع ادویه و تخم مرغ استفاده می‌شود. مواد اولیه این آش پرو پیمان و مقوی شامل گوشت چرخ‌کرده، سبزی آش، گل نسترن کوهی، برنج، انواع بنشن، مغز گردو، آلوچه، برگه زردآلو و .. یکی از لذت‌های اصلی که باید در سفر به اردبیل تجربه کنید، چشیدن غذاهای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب آشپزهای آذری است.

یوان آش

ایرانیان علاقه زیادی به طعم ترش دارند که یکی از این مواد ترش زرشک می باشد که این ماده در بیشتر غذاها استفاده می کنند یکی از این غذاها زرشک پلو می باشد. از آنجا که در تهیه ته‌چین روغن بسیار کمی استفاده می‌شود، می‌توان این غذا را یکی از سالم‌ترین غذا‌ها و البته مناسب برای کسانی دانست که اضافه وزن دارند یا می‌خواهند وزن خودشان را کاهش دهند. توصیه می‌شود برای این که روغن مورد استفاده در ته‌چین را به کمترین میزان ممکن برسانید، آن را درون فر بپزید. برای داشتن یک ته‌چین سالم باید این را هم بگوییم که بهتر است ماست مورد استفاده در ته چین را به نوع کم‌چرب تغییر دهید و مرغی که در غذا استفاده می‌کنید را هم آب پز کنید تا خاصیتش بیشتر شود. ابتدا گوشت هارا به همراه پیاز تفت داده و با افزودن آب کم به خوبی می پزیم.

در فهرست غذاهای ایرانی، «خورش کنگر» یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اواخر تابستان تا اوایل زمستان می‌توانید با کنگر تازه آن را درست کنید. در طرز تهیه خورش کنگر از سبزی‌هایی مثل جعفری و نعنا هم استفاده می‌شود. «خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است. در طرز تهیه خورش شش انداز معمولا از لبو، هویج و کدو هم استفاده می‌شود. اگر اهل مهمانی و دورهمی‌های رسمی باشید، می‌دانید که «زرشک پلو با مرغ» یکی از بهترین انتخاب‌های غذا با مرغ در بین انواع غذاهای ایرانی است.

آبگوشت بز قورمه

برای طرز تهیه آبگوشت بهتر است ابتدا به فکر خیس کردن حبوبات باشید. آن‌ها را از شب قبل خیس کنید و چند مرتبه آب آن‌ها را تعویض نمایید. در قابلمه دیگری برنج را خیس کرده و اجازه دهید پخته شود. پس از نرم شدن می‌توانید آن‌ها را آبکش کرده و به نخود‌ها اضافه کنید. حال خورش شما پخته و برای سرو کردن به همراه برنج، سیب زمینی سرخ کرده و بادمجان سرخ کرده آماده است. بعد از حدود ۱۰ دقیقه می‌توانید روی مواد تان مقداری آب ریخته و اجازه دهید خورش ۳ تا ۴ ساعت روی گاز بماند، بدین ترتیب جا افتاده و پخته می‌شود.

این یعنی شما می‌توانید انواع طعم‌های مختلف را بچشید و از شب‌نشینی خود لذت ببرید. بسیاری از مشتریان، رستوران شهربانو را برای دورهمی، مهمانی یا مراسم خود انتخاب می‌کنند. همچنین هر شب از ساعت ۸ تا ۱۲، گروه موسیقی با سازهای خود شما را سرگرم می‌کنند. خورشت خلال که در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج جز معروف ترین غذا های استان کرمانشاه میباشد و در آن از خلال بادام استفاده میشود. کلم پلو شیرازی که بسیار معروف است و در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج مجلسی نیز قرار میگیرد. یکی از خوشمزه‌ترین عصرانه‌هایی که در بین غذاهای محلی ایران و مشهد وجود دارد، چنگالی است.