لیست غذاهای شمالی با دستور؛ طرز تهیه 15 غذای محلی گیلانی


در این بخش قصد داریم لیست غذاهای شمالی با دستور که در ترکیب خود بادمجان دارند را معرفی کنیم. ماهی سفید، گردو، سیر، پیاز و رب انار از مواد اصلی ماهی گردوبیج مازندران هستند. این غذای خوشمزه از ترکیب بادمجان کبابی، گوجه‌فرنگی، سیر و تخم‌مرغ تهیه می‌شود و طعم و مزه بی‌نظیری دارد. میرزا قاسمی را هم به‌عنوان پیش غذا و هم به‌عنوان غذای اصلی می‌توان سرو کرد.

  • سپس شامی‌های آماده شده را در روغن سرخ کرده و در سسی که از گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل تهیه شده است، می‌پزند.
  • این مواد را در قابلمه آب گوشت بریزید و شعله گاز را زیاد کنید تا خورش به جوش بیفتد.
  • در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش، دو قاشق غذاخوری رب انار یا چند عدد لیمو امانی را به خورش اضافه کنید تا مزه‌دار شود.

سپس آن‌ها را روی تخته آشپزخانه و با استفاده از چاقو، ساطوری کنید. در ادامه ماست را با کمی آب رقیق کنید و سبزیجات معطر آسیاب شده، نمک، بادمجان‌های ساطوری شده را به آن بیفزایید و مواد را خوب مخلوط کنید. در زمان سرو، کمی دارچین و گلپر روی ماست بریزید و در آخر، سیر رنده شده را به ماست اضافه کنید. کولی، یک نوع ماهی ریز بسیار لذیذ است که به سه نوع سفید کولی، کاس کولی (کاس به‌معنای آبی) و سیاه کولی تقسیم می‌شود.

با چندین غذای شمالی خوشمزه آشنا شوید!

خورش را در ظرف سرو بکشید و گوجه‌فرنگی‌ها را به آن اضافه کنید. لیست 8 غذای شمالی – غذاهای ایرانی از هر شهر یا استانی که باشند، بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. یکی از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی مربوط به استان های شمالی کشور بوده که رنگ و بوی آن هوش از سر آدمی می‌برد. طعم ترش انواع رب انار و رب آلوچه به همراه انواع سبزی شمالی کافیست تا بخواهیم طرز تهیه انواع غذاهای شمالی را یاد بگیریم. به احتمال زیاد شما اسم این غذا را تا به حال شنیده‌اید.

طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه و مخصوص رستوران های گیلان

بهتر است قبل از رفتن به رستوران آویشو میز رزرو کنید و اطلاع بدهید که برایتان پارکینگ هم نگه دارند. گفتنی است که این غذا برای اولین بار توسط محمد قاسم خان در زمان حکومت قاجار برای حاکم رشت سرو شد به همین علت نام این غذا را از او گرفته‌اند. تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان (فروشگاه برنامه‌های موبایلی اندروید بازار) است. به جای مرغ از اردک، خروس، غاز یا بلدرچین استفاده می‌کنند. برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید. در مرحله آخر بادمجان ها را به گمج اضافه کرده و اجازه دهید تا بادمجان ها کاملا بپزند.

۲۰- کویی تره

شما می‌توانید خورش مرغ ترش گیلانی را بدون لپه نیز درست کنید. از طبخ کامل خورش، تخم‌مرغ‌ها را در مرحله آخر به مواد اضافه کنید و بعد از چند دقیقه شعله گاز را خاموش کنید. به‌جای لیمو امانی می‌توانید از یک قاشق غذاخوری آب نارنج استفاده کنید. به‌جای رب انار، می‌توان از رب گوجه‌فرنگی نیز استفاده کرد. در اواخر زمان پخت رب انار و زعفران را به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا آب خورش کشیده شود. یکی از پنج غذای استان گیلان است که به ثبت ملی رسیده است.