لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو


از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی استان زنجان می‌توان به جغور بغور، خورش آلوچه و مرغ، پیازو، آش ترش، شش انداز، کوفته برنجی، کله جوش، آش بلغور و… اشاره کرد که بین گردشگران و مسافران محبوبیت بسیاری دارند. اصلی‌ترین ویژگی غذاهای زنجان، مقوی‌بودن و کالری بالای آن‌ها است. در واقع، از آنجایی که زنجان یک منطقه سردسیر حساب می‌شود، مردم برای تقویت بدن خود در سرمای استخوان‌سوز زمستان به‌سراغ غذاهای پرکالری و طبیعی می‌روند. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان زنجان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.

این غذا به‌دلیل استفاده از ماش، دارای فیبر زیاد و طبعی گرم است و به‌عنوان دارویی برای درمان سرماخوردگی شناخته می‌شود. یوان آش، یکی از آش‌های سنتی و مقوی استان البرز است که با برنج، عدس، سبزی آش، شلغم، گوشت چرخ‌کرده، نمک، فلفل و زردچوبه درست می‌شود. خوراک لوبیا پیله، یکی از غذاهای محلی و فصلی استان البرز است که در تابستان طبخ می‌شود.

  • قیمه نثار با مخلفات زیادی که دارد تبدیل به یکی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است.
  • این خورشت را با ماهی‌های جنوبی، سبزی معطر و تمبر هندی می‌پزند.
  • اگر در طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نکات کلیدی گرفتن بوی زهم مرغ را رعایت کنید، یک غذای ایرانی عالی مجلسی برای مهمانی‌ها خواهد بود.
  • در توضیح نام‌گذاری این غذا باید به شما بگوییم که «تال» در گویش اراکی به‌معنای «ماهیتابه» است و از آنجا که برای طبخ این غذا، گوشت را ته ماهیتابه می‌گذارند، به آن «ته تالی» می‌گویند.

از جمله موادی که داخل مرغ می‌گذارند می‌توان به انواع سبزیجات، پیاز داغ، گردو، زرشک، قیسی، آلو و آب نارنج اشاره کرد. یکی دیگر از غذاهای خوشمزه گیلانی که عطر و بویش، دل همه را می‌برد، خورشت سیر قلیه است. مرغ، لپه، سیر و رب گوجه فرنگی اصلی‌ترین موادی است که در سیر قلیه می‌ریزند.

قیمه

غذاهای معروف اصفهانی طیف وسیعی از غذاهای معروف و کمتر شناخته‌شده را در بر می‌گیرند که اغلب به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ غذاهایی که پخته و کوبیده می‌شوند و غذاهای شل، آب‌دار و آش‌مانند. در واقع، غذاهای اصفهان معمولا از ترکیب حبوبات و گوشت تشکیل می‌شوند که به‌صورت له‌شده درمی‌آیند و با نان تازه و سبزی خوردن سرو می‌شوند. در این میان غذاهای گرمی شبیه به سوپ و آش‌ نیز وجود دارند که باز هم گوشت نقش پررنگ و مهمی در آن‌ها ایفا می‌کند. برای سرو سوتی پلو با گوشت، کافی است گوشت چرخ‌کرده را با نمک، فلفل، زردچوبه و پیاز رنده شده ورز دهید و به‌شکل کوفته قلقلی دربیاورید.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان همدان

مواد مورد نیاز برای پخت این غذا شامل میگو، برنج، پیاز، سیر، گشنیز، رب گوجه فرنگی، زعفران و… است. باید این را هم بگوییم که در بعضی انواع میگو پلو که کاملاً ایرانی هستند، می‌توان سیب زمینی نگینی شده و کشمش هم مشاهده کرد. آنچه در اینجا عنوان شد، تنها بخشی از غذاهای سنتی شهرهای ایران است.

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی کدامند؟

یکی از غذاهای سنتی و اصیل کرمانشاه سیب پلوی کرمانشاهی می باشد که در نوع خود بی نظیر است . بعضی از غذا ها نیز محلی هستند و ساکنان سایر مناطق، حتی اسم آن ها را هم نشنیده اند. سعی کردیم در معرفی این لیست غذا های ایرانی، به نکات بالا توجه کرده و به گزینه های متنوعی اشاره کنیم. از آنجا که کشور ما خاک حاصل خیز فراوانی دارد، شالی کاران در مناطق مختلف به کشت برنج می پردازند.