لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی


در ادامه فیله‌های ماهی را در روغن بریزید و کمی سرخ کنید. ته تالی، شباهت بسیاری به کباب تابه‌ای و تاس کباب دارد و از آن دسته غذاهایی است که کمتر در رستوران‌ها دیده می‌شود و اراکی‌ها بیشتر آن را در خانه درست می‌کنند. جمله موزون «کوفته، شفته و تتالی، غذای زن‌های اراکی» در اراک بسیار مشهور است و ته تالی به‌همراه کوفته و شفته از جمله غذاهایی هستند که زنان اراکی در خانه می‌پزند. این غذای محلی اراکی به دو صورت آبدار و بدون آب، معمولا همراه با نان یا برنج و سبزی تازه سرو می‌شود. دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به پیاز اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا با هم ترکیب شوند.

این غذا از برنج، لپه، پیاز سرخ کرده، بلغور و برگ مو و سبزی تازه و خوش بو تهیه می‌شود. گیلان ر می‌شود قطب غذاهای محلی ایران دانست که یک مقصد جذاب برای همه‌ی شکم‌گردهاست. یكی از غذاهای سنتی و اصیل كرمانشاه سیب پلوی كرمانشاهی می باشد كه در نوع خود بی نظیر است . زرشک پلو با مرغ یکی از رایج ترین غذاها در تمامی مجالس است.

سپس از مواد داخل قابلمه درون فلفل دلمه‌ای‎‌ها پر کنید و درون فر قرار دهید. اگر آب در حال جوشیدن بود لازم است که مقداری نمک به آن اضافه کنید. فلفل دلمه‌ای‌ها را به همراه مقدار آب در یک قابلمه دیگر بریزید. حالا شوید خشک، زردچوبه و نمک و فلفل سیاه را به ترکیبمان اضافه می‌کنیم و همه مواد را با هم تفت می‌دهیم‌. در مرحله اول لازم است که نخود‌ها را از شب قبل خیس کرده باشید.

  • بیشتر غذاهای محلی استان بوشهربه دلیل مجاورت با خلیج فارس از محصولات دریایی درست می‌شومد و میگو و ماهی، بخش اصلی غذاهای مردم این استان را تشکیل می‌دهند.
  • این غذا که اصالت جنوبی دارد یک غذای سنتی و خوش طعم و جذاب است.
  • تهیه و طبخ دنده کباب و سیخ کردن آن در خانه برخلاف بسیاری از کباب‌ها، نیاز به تبحر و تجربه خاص و رعایت کردن یکسری نکات دارد.
  • انواع سوپ و آش نیز وعده های غذایی خوش طعم و سالمی هستند.

میگو پلوی بوشهری یكی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور كه از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است. در گذشته این غذا مختص به جنوب كشور بود، ولی با توجه به این كه مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است. می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم كه قیمت نسبتاً مناسبی دارند. به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً كم و مناسب به توصیه پزشكان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد. قیمه نثار یكی از غذاهای ایرانی است كه به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود. قیمه نثار با مخلفات زیادی كه دارد تبدیل به یكی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است.

رستوران یزدی رزفر

بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف رب انار می‌تواند برای کاهش وزن و چربی‌های بدن به خصوص در اطراف شکم مفید باشد. ته دیگ یکی از بخش های ثابت در سفره ایرانیان است و تمام ایرانیان علاقه شدیدی به ته دیگ دارند و تنها بخشی از غذا است که ظرف آن در انهت خالی می شود. این آش در بیشتر مراسم مذهبی و اعیاد ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد.

جاهای دیدنی

این غذای لذیذ معمولا با نان خشک به‌عنوان صبحانه، عصرانه یا شامی سبک سرو می‌شود. سپس گوشت چرخ کرده را با سیب زمینی و پیاز رنده شده ترکیب کنید. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل ادویه به گوشت اضافه کنید. حالا یک دستکش به دست کنید و آن قدر گوشت را ورز دهید تا حالت چسبندگی گوشت برطرف شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه کباب سرداشی همدان در فر و ماهیتابه و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب سرداشی کلیک کنید.

طرز تهیه خورش بامیه فوق العاده خوشمزه و مجلسی جنوبی

پیازهای نگینی یا خلالی خرد شده را در همان تابه بریزید و سرخ کنید تا طلایی و سبک شوند. سپس زردچوبه را به پیاز داغ بیفزایید و تفت دهید تا بوی ادویه بلند شود. در ادامه گوشت مکعبی خرد شده را در تابه بریزید و شعله گاز را کم کنید تا گوشت‌ها با پیاز و زردچوبه تفت بخورند و رنگ آن‌ها تغییر کند. فلفل و دارچین را به‌همراه رب گوجه‌فرنگی به گوشت‌ها بیفزایید و مواد را تفت دهید تا رنگ رب باز شود و طعم خامی آن گرفته شود. پس از گذشت حدود سه دقیقه، در تابه آب جوش بریزید و درب آن را ببندید تا گوشت به‌خوبی بپزد.

سپس گوشت‌های نرم شده را با ماست چکیده و زعفران و شکر ترکیب می‌کنند. برای تزیین آن همم معمولاً از خلال بادام و پسته استفاده می‌شود. یک غذای مجلسی و پرطرفدار در بسیاری از مجالس رسمی و میهمانی است. این غذا از گردو، رب انار، گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده قلقلی شده درست می‌شود. یک غذای گرم مزاج است که در قسمت‌های مختلف ایران با طعم‌های متفاوت میل می‌شود.