غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول


این غذا با برگ مو، کلم، فلفل دلمه و … تهیه شده و فضای میانی آن‌‌ها را با برنج، سبزیجات مختلف و گوشت پر می‌کنند. از خوشمزه‌ترین غذاهایی که می‌توان برای مهمانی‌ها استفاده کرد، زرشک پلو با مرغ است که با کمی زعفران می‌توان رنگ و عطر خوشی به آن هدیه داد. مرصع پلو طرفداران خاص خود را داشته و با کمک زرشک، مرغ، کشمش، پسته و برنج تهیه می‌گردد.برای اطلاع از طرز تهیه این غذا اینجا کلیک کنید. سیب پلو از غذاهای اصلی و خوشمزه کشورمان است که اصالتی کرمانشاهی دارد و می توانید به دلخواه آنرا به همراه مرغ یا گوشت سرو کنید. خورش لوبیا سبز از خورش های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی طبخ می شود، این خورش معمولا با گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست می شود.

امیدواریم تلاش ما مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار گیرد. در ادامه پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج را به شما معرفی میکنیم و شما میتوانید از این لیست به عنوان ایده برای پخت غذای ایرانی نونی استفاده کنید. باقالی پلو با ماهیچه که جز بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و طرفداران زیادی دارد. لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج بسیار طولانی میباشد زیرا برنج یکی از غذا های اصلی ایرانیان محسوب میشود و اکثرا به عنوان غذای مجلسی برنج در کنار خورشت ها سرو میشود. تعداد محدودی از انواع غذاهای ایرانی هستند که با برنج سرو نمیشوند به همین دلیل میتوان گفت در زندگی های امروزی برنج یکی از اجزا جدا نشدنی سفره های ایرانی میباشد. در ادامه، لیست غذاهای پر طرفدار ایرانی به تفکیک شهر و استان برای شما قرار داده می شود.

  • تعداد محدودی از انواع غذاهای ایرانی هستند که با برنج سرو نمیشوند به همین دلیل میتوان گفت در زندگی های امروزی برنج یکی از اجزا جدا نشدنی سفره های ایرانی میباشد.
  • آش ترخینه تقریبا دارای طعم ترش است زیرا از ماست ترش تهیه می شود.
  • باقلا قاتق غذایی شمالی بوده و از غاهای پرطرفدار در لیست رستوران های گیلان و مازندران می باشد.
  • کوکو سبزی نوعی کوکوی پرطرفدار است و به همین دلیل روش جدید برای طبخ آن ابداع کرده اند که ان هم کوکو سبزی رولتی می باشد.

اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران در تعطیلات و مسافرت ها، گوشت مرغ طعم دار شده را بر روی منقل کباب کرده و جوجه کباب می پزند. طعم عالی و متفاوت خورش فسنجان نیز یکی دیگر از انواع محبوب غذاهای ایرانی می باشد. برخی از افراد این خورش را با گوشت مرغ طبخ می ‌کنند و برخی دیگر با گوشت چرخ کرده آماده می کنند. لیست غذاها را دسته بندی کرده ایم تا غذای مورد علاقه خود را راحت تر انتخاب کرده و دغدغه چی بپزم نداشته باشید. رشته پلو که از انواع غذاهای ایرانی میباشد که در روز های خاص به عنوان رسومات ایرانی این غذا سرو میشود و به همین دلیل از انواع غذای مجلسی ایرانی محسوب میشود.

۲۲- خورش آلو اسفناج

کباب که از گوشت گوسفند, گاو و گوساله تهیه می شود گوشت را با نمک فلفل و پیاز و آب لیمو تازه طعم دار می کنند و بر روی زغال کباب می کنند. نوع دیگر کباب جوجه است که از گوشت مرغ باپیاز و زعفران و نمک و بنا بر سلیقه اقوام مختلف از مواد دیگری به آن اضافه می شود و بر روی زغال کباب می شود. برای تهیه کوبیده گوشت چرخ کرده را با پیاز و نمک و فلفل مخلوط کرده و بعد از به سیخ کشیدن آن بر روی زغال کباب می کنند و می پزند. شما کدام یک از غذاهای ایرانی فوق را بیشتر دوست داشتید؟ نظرات و تجربه های خود را با تیم ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

کباب ایرانی از زمان ناصرالدین شاه وارد ایران شده و با تغییراتی که کرده به شکل کباب کوبیده امروزی درآمده و به عنوان یک غذایی ایرانی شناخته می‌شود. در این مقاله به بررسی غذاهای پرطرفدار ایرانی می‌پردازیم. ته چین مرغ یکی دیگر از غذاهایی است که جز خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی نیز محسوب می‌شود. جالب است بدانید این غذا علاوه بر این جز غذاهای خوشمزه ایرانی است، طرز پختی بسیار ساده دارد و با کمترین مواد اولیه قابل تهیه است. تجربه سفر به شمال در تعطیلات سال برای همه ایرانی‌ها یک خاطره مشابه است. شهرهای زیبا با جاذبه‌های منحصر‌بفرد و غذاهای خوشمزه که تنوع بالای آنها مثال زدنی است.

آش ترخینه دوغ

یکی از دیگر انواع غذای ایرانی که ظاهر رنگارنگ و زیبایی دارد آلبالو پلو می باشد. آلبالو‌ پلو به عنوان غذای مجلسی هم شناخته می ‌شود و در بسیاری از مراسم های رسمی و مهمانی این غذا را سرو می‌ کنند. آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود که آن را همراه با گوشت قرمز یا همان کوفته قلقلی درست می کنند. البته که بسیاری از افراد به جای گوشت قرمز گوشت مرغ درون این غذا می ریزند. تهیه کردن و طبخ آلبالو پلو به مهارت و تبحر خاصی نیاز دارد. در واقع باید بدانید که هر فردی نمی ‌تواند این غذا را به خوبی درست کند.

این غذاها همانطور که پیداست از دید سرآشپزها بهترین هستند. پرطرفدارترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی” کباب” می باشد که به روش های مختلفی مثل کباب کوبیده، کباب دنده، کباب برگ و … گردشگران خارجی هم به این موضوع واقف شدند که پای ثابت تفریحات بیرون شهری ایرانی ها درست کردن کباب می باشد. بگذارید اینگونه شروع کنیم که اول سمبوسه در آبودان رونق گرفت 🙂 بعد بقیه غذاهای دریایی و غیر دریایی اضافه شدند. شهرهای جنوب ایران با تمام جاذبه های بی نظیر و فرهنگ غذایی خاصی که دارند به شما نشان میدهند که ساکنانی ساده دل، مهمان نواز و بی‌ریا هستند. به دلیل مجاورت این شهرهای با کشورهای آسیایی، ریشه بعضی خوراک ها از دیگر دیار بوده که با مرور زمان مطابق با سلیقه مردمان کشورمان ایران تغییر کرده‌اند.

زیره پلو با گوشت قلقلی و بادمجان

شاید به این خاطر است که مسافران شهرهای شمالی مایل بودند که بیش از یک طعم را امتحان کنند و به ناچار میرزا قاسمی را به عنوان پیش غذا معروف کردند. غذا نماد فرهنگ هر شهری در ایران است و غذاهای شمال ایران مانند میرزا قاسمی سرشار از مواد خوراکی سالم هستند. قیمه نثار قزوینی یکی دیگر از انواع پلوهای مخلوط ایرانی است که با رنگ و لعاب زیبا دل همه ی علاقه‌مندان به غذای ایرانی را می‌برد. از لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج در ادامهٔ این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس طرز تهیه این غذای لذیذ و زیبا را می‌خوانیم. یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار زیبا و خوشمزه می باشد ته چین است. این غذا را به عنوان یکی از غذاهای مجلسی هم در مهمانی ‌ها سرو می کنند.

هر کدام از این غذاهای محبوب ایرانی طرفداران خاص خودشان را دارند. بسیاری از توریست‌ها، ایران را با غذاهای منحصر به فردش می شناسند و برای چشیدن طعم آن‌ها به کشورمان سفر می‌کنند تا با فرهنگ غذایی ما آشنا شوند. چه خوب است که ما هم انواع غذاهای محلی و سنتی کشورمان را بشناسیم و حداقل یک بار در عمرمان چشیدن طعم آن‌ها را تجربه کنیم. برای پیدا کردن هرکدام از این غذاها به لیست بهترین رستوران های تهران و شهرهای دیگر مراجعه کنید. نمی توان به این سوال یک پاسخ قطعی داد اما از بین غذاهای پرطرفدار ایران، قرمه سبزی، قیمه و چلو مرغ شهرت زیادی دارند.

صبر کنید تا روغن داغ شود، سپس پیاز خرد شده را به همراه سیر رنده شده به قابلمه اضافه کنید و مقداری آن ها را تفت دهید. بعد از اینکه مقداری سیر و پیاز تفت خوردند و نرم شدند به آن زردچوبه و مقداری فلفل سیاه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم یکدست شوند و تفت بخورند. آن‌ها را نیز به همراه پیاز، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران تفت دهید تا هنگامی که رنگ گوشت تغییر کنید. بعد از این کار مقداری ادویه کاری و دارچین نیز روی آن بریزید. 1.میز ناهار خوری کمجا یک انتخاب عالی و مناسب هم برای افرادی است که منزل کوچکی دارند هم افرادی که میخواهند میز ناهار خوری را در داخل آشپزخانه قرار دهند..