طرز تهیه 7 غذای شمالی با مرغ با طعمی بی نظیر مینویسم


درب تابه را ببندید و پس از برشته و طلایی شدن کوکو، آن را سرو کنید. رب انار و رب گوجه فرنگی را در یک کاسه بریزید و به‌تدریج دو لیوان آب به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس کمی فلفل قرمز و نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید تا سس شما آماده شود. تکه‌های کوچک خرد شده مرغ، اردک یا مرغابی را در روغن تفت دهید تا کاملا سرخ شوند و آب آن‌ها کشیده شود.

  • اگر گوشت اردک دوست ندارید بهتر از قبل از انتخاب خورشت‌ها از کادر رستوران سوال کنید.
  • وقتی اسم گیلان و شهرهایش به میان می آید، فقط طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری گیلان در ذهنمان نقش نمی بندد بلکه تنوع غذایی این خطه سرسبز هم شهره عام و خاص است.
  • ترشه تره در کنار باقلاقاتق و میرزا قاسمی از معروف‌ترین غذاهای شمالی محسوب می‌شود که طعم و مزه آن هوش و حواس را از سر می‌برد.
  • برای شما هم که قصد دارید در سفر بعدی‌تان سری به شمال ایران بزنید و می‌خواهید برای این کار برنامه‌ریزی کاملی انجام دهید، پیشنهاد خوبی داریم.
  • به شما توصیه می کنیم کمی دارچین را در هنگام پخت گوشت به آن اضافه کنید تا عطر واویشکای شما دل انگیز شود.

کئی پلا همان کدوپلوی مازندرانی است که در تهیه آن از کدو حلوایی رنده‌شده، پیاز، زیره، زردچوبه، گوشت چرخ‌کرده، برنج و کره‌ محلی استفاده می‌کنند. رنگ و لعاب این غذا قطعا شما را وسوسه می‌کند تا طعم آن را بچشید. در کنار این غذا تخم مرغ نیمرو و نازخاتون نیز سرو می‌شود. اگر به دنبال یک غذای گیاهی و رژیمی خوشمزه هستید باید کدوبره را در فهرست غذایی‌تان قرار دهید. این غذا از ترکیب سیب‌زمینی، کدوی سبز، گوجه‌فرنگی، پیاز، سیر و تخم‌مرغ و ادویه تهیه می‌شود و خواص فراوانی دارد. اگر وقت کافی برای پختن یک غذای محلی ندارید، باید بگوییم که کدوبره به سرعت آماده می‌شود و می‌توانید از خوردن آن لذت ببرید.

غذاهای شمالی ؛ خوشمزه ترین غذاهای محلی شمال ایران

جالبه بدانید که شمالی ها معمولا این غذا را در ظرف های سفالی مخصوصی به اسم گمج درست می کنند که در قدیم کاربرد زیادی داشت. مقداری روغن در تابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود. درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا کوکو گردو مغزپخت شود. پس از سرخ شدن یک طرف کوکو، آن را برش بزنید و برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها هم سرخ شود.

۱۰. کوکو فسنجان گیلانی و طرز تهیه آن

گوجه‌فرنگی‌های پوره شده را در تابه بریزید و با بقیه مواد مخلوط کنید. سپس رب گوجه‌فرنگی را در تابه بریزید و با بقیه مواد تفت دهید تا رنگ رب باز شود. سبزیجات خرد شده به غیر از چوچاق را در یک تابه با کمی روغن تفت دهید. آب، آبغوره و دو حبه سیر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا این ترکیب برای ۲۰ دقیقه با هم بپزند. سپس ماهی کپور را در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا ماهی با سیر مزه‌دار شده بپزد.

وقتی مواد تفت داده شد رب انار را اضافه کنید و هم بزنید تا رب باز شود. یکی از غذاهای شمالی محبوب که خیلی هم ساده پخته شده سیر واویج است. غذاهای شمال ایران، چه غذاهای گیلانی و چه غذاهای مازندرانی نه تنها در مناطق خود، بلکه در همه ایران محبوبیت دارند. ۲ عدد پیاز را رنده کنید و با مقداری کمی روغن داخل گمج تفت دهید. کجارو در اینستاگرام (mykojaro@)، تصاویر آن را با کاربران ما به اشتراک بگذارید. اگر اهل گیلان هستید یا در طبخ غذاهای سنتی آن مهارت دارید، تجربه‌های خود را با کاربران ما در میان بگذارید تا آن‌ها نیز برای تهیه این غذاها ترغیب شوند.

سپس سیر را به آن اضافه کنید و تفت دهید و در ادامه گردوها را به مواد بیفزایید و کمی تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند. رب انار ترش، رب آلوچه و جعفری خرد شده را در تابه بریزید و پس از کمی تفت دادن از روی حرارت بردارید تا سرد شوند. این غذا تنها از ترکیب برگ سیر تازه و تخم مرغ درست می‌ شود. سیرابیج همچنین یک غذای گیاهی و سالم برای گیاهخواران محسوب می‌ شود و به دلیل وجود سیر و تخم مرغ در کنار هم، مقوی و سرشار از مواد معدنی است. برای خواندن طرز تهیه خورش سیرابیج گیلانی با برگ سیر و تخم مرغ در کمتر از ۲۰ دقیقه روی لینک مطلب کلیک کنید. این ترشی شمالی می‌تواند لذت غذاهای شمالی مانند شامی کباب و ترش کباب را افزایش دهد.

در ۱۰ دقیقه آخر پخت خورش، یک عدد تخم‌مرغ هم‌زده را در خورش بریزید و اجازه دهید تا تخم‌مرغ سفت شود. در همین حین، کشمش از قبل خیس کرده را در روغن در یک تابه سرخ کنید تا کشمش‌ها پف کنند. سپس آن‌ها را کنار بگذارید و آلو سیاه و قیسی را در همان روغن تفت دهید. پس از کشیده شدن آب مرغ، آلو، قیسی و کشمش سرخ شده را به‌همراه زعفران دم‌کرده در خورش بریزید.