طرز تهیه 23 غذای گیلانی برنجی و نونی با فیلم آموزش تهیه مجله کوروش


بورانی اسفناج، یک پیش غذا و چاشنی فوق‌العاده خوشمزه است که با ماست، اسفناج، سیر و گاهی گردو درست می‌شود. سبزی‌هایی که در تهیه نازخاتون استفاده می‌شود، بسته به منطقه متفاوت است. به‌طور مثال در برخی مناطق از ریحان، چوچاق، زلنگ و خالواش یا ترکیب آن‌ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید در آخر پخت، روی واویشکا یک یا دو عدد تخم‌مرغ بشکنید و اجازه دهید تا تخم‌مرغ‌ها سفت شوند و خودشان را بگیرند. طرز تهیهواویشکا با دل و جگر مرغ یا گوسفند یا گوساله هم به همین ترتیب است.

  • چهار لیوان آب جوش در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا گوشت و لوبیا روی حرارت ملایم بپزند.در همین حین، سبزی خورشتی خرد شده را در روغن تفت دهید تا کاملا سرخ شود.
  • بادمجان یکی از چیزهایی است که مازندرانی‌ها به وفور در غذاهای‌شان از آن بهره می‌برند.
  • پس از پخت سبزی، آب نارنج یا آبغوره، نمک و فلفل را به خورش بیفزایید و آن را مزه کنید تا در صورت لزوم، نمک یا آبغوره بیشتری به خورش بیفزایید.
  • تفاوت آن‌ها در این است که باقلاقاتوق به‌صورت آب‌دار سرو می‌شود؛ در حالی که باقلا وابیج، یک خوراک خشک و بدون آب است.
  • در ادامه با سایت آشپزی یامی شف با لیست 8 غذای شمالی همراه باشید.
  • اصلی ترشی ناز خاتون بادمجان کبابی، گوجه فرنگی، پیاز، آبغوره، نعنا و رب انار است.

باقلا، عدس و لوبیا چیتی را از شب قبل در آب خیس کنید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید تا نفخ آن‌ها گرفته شود. اگر به آبغوره و آب نارنج دسترسی ندارید، از آبلیمو استفاده کنید. اضافه کردن دارچین سلیقه‌ای است و در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید.

در ظرفی جداگانه گوشت چرخ کرده و پیاز را به صورت کوفته های کوچک در می آوریم و به خورشت اضافه می کنیم. چند دقیقه ای قبل از اینکه پخت خورشت تمام شود گل پرها را هم با خورشت ترکیب می کنیم. برای اینکه کوفته های گوشت در خورشت باز نشوند باید برای طعم دار شدن آن از پیاز بدون آب استفاده کنید. لیست ۸ غذای شمالی – غذاهای ایرانی از هر شهر یا استانی که باشند، بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. سپس آن را از آب دربیاورید و روی تخته آشپزخانه به‌اندازه گوشت قیمه، خرد کنید. پیاز ریز خرد شده و گوشت را در یک قابلمه با روغن تفت دهید.

۳. دوش کول کباب و طرز تهیه آن

این غذا به صورت سنتی در ظرف‌های مخصوصی به نام “گمج” طبخ می‌شود. این ظرف سفالی باعث تلفیق بهتر طعم مواد اولیه این غذا می‌شود. راز خوشمزگی غذاهای سنتی گیلان، در موقعیت جغرافیایی و آب و هوای عالی آن نهفته است که خواستگاه رویش سبزی‌های متنوع است و بهترین شرایط را برای پرورش حیوانات دارد.

۱۷- میرزا قاسمی گیلانی

سپس آن‌ها را به‌صورت جداگانه سرخ کنید و روی دستمال مخصوص آشپزخانه یا کاغذ روغنی قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها کشیده شود. سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید. در ادامه لوبیا چشم بلبلی از قبل خیس شده را در قابلمه بریزید و کمی تفت دهید.

بهترین غذاهای شمال ایران

مواد لازم برای تهیه این غذا سیر، پیاز، دانه های انار، رب انار و مرغ است. اول پیاز و سیر را تفت می دهیم و مرغ را به آن اضافه می کنیم تا سرخ شود. حالا وقت دانه های انار و رب انار است، در آخر به این ترکیب آب اضافه می کنیم تا مثل خورشت بپزد. این خورشت خوشمزه معمولا به همراه برنج خوش عطر شمالی سرو می شود. انار بیج شبیه فسنجان است اما در آن آب انار و سبزی هم استفاده می شود. اول گردوی چرخ شده، آب انار و رب انار را ترکیب و چند ساعتی روی حرارت می گذاریم تا غلیظ شوند.