خوشمزه ترین غذاهای شمالی را کجا بخوریم؟ گیلان یا مازندران؟ جاباما


سپس زردچوبه را اضافه کنید و آن را تفت دهید تا بوی زردچوبه دربیاید. گردوی آسیاب شده را نیز در تابه بریزید و برای یک دقیقه تفت دهید. پامادور قاتوق، پامادور خورش یا خورش گوجه، یکی از غذاهای محبوب گیلانی است که به سرعت و به آسانی در خانه آماده می‌شود. گوجه‌فرنگی، سیر، تخم‌مرغ، نمک، فلفل، زردچوبه و روغن، مواد تشکیل‌دهنده این خورش هستند که معمولا با برنج سرو می‌شود.

  • گوشت را به مخلوط سبزیجات اضافه کرده و به مدت ۵ ساعت در یخچال استراحت دهید.
  • بهتر است بدانید اگر باقالاقاتق همراه با ماهی شور و اشپل بخورید، هیچ‌وقت طعم این ترکیب طلایی را فراموش نخواهید کرد.
  • اگر به دنبال یک غذای سریع، خوشمزه و مقوی هستید به سراغ نرگسی اسفناج بروید که یکی از غذاهای محلی محبوب در شمال کشور است.
  • بادمجان، رب انار و دانه های انار به همراه گردو، ترکیبی برای شما خواهند ساخت که باور نخواهید کرد.
  • یک دوم لیوان آب جوش و نمک اضافه کرده و حرارت را زیاد کنید.
  • در لحظات آخر طبخ به این غذا دانه‌های انار هم اضافه می‌شود و به هنگام سرو بر روی آن سیر داغ می‌ریزند.

علاوه بر ماهی و مرغ، گوشت قرمز نیز در لیست غذاهای شمالی دیده می‌ شود. انواع غذا با گوشت چرخ کرده شامل کباب و شامی ها را می توانید در لیست این غذا ها مشاهده کنید. در ادامه سه غذای خوشمزه شمالی که با گوشت قرمز آماده می شوند را معرفی کرده ایم.

کدوبره مازندران

پس از گذشت این زمان، آب آن‌ها را خالی کنید و با یک لیتر آب تازه در قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا حبوبات بپزند. پس از نیم‌پز شدن حبوبات، هویج و چغندر نگینی خرد شده، سبزی خرد شده، نمک و فلفل را به حبوبات اضافه کنید. مالاوابیج، یکی از غذاهای لذیذ گیلکی است که با مرغ، اردک یا مرغابی، پیاز، رب انار و رب گوجه فرنگی درست می‌شود. آلو مسما، یکی از خورش‌های لذیذ ایرانی است که در استان گیلان هم طرفداران بسیاری دارد. این خورش خوشمزه و ملس با مرغ، آلو، قیسی، پیاز، رب گوجه فرنگی و زعفران درست می‌شود.

پلا کباب

بد نیست بدانید در میان انواع خورش ترش تره شمالی، خورش ترش تره شرق گیلان، ترش تره تالش و ترش تره انزلی بسیار مشهور هستند. در واقع ترش تره شرق گیلان یا منطقه رودسر با مرغ طبخ می‌ شود. از تخم ماهی، برگ سیر و تخم مرغ برای تهیه این پیش‌غذای مقوی در گیلان استفاده می‌شود.

در آماده سازی سبزی غذاهای شمالی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

نازخاتون در واقع یک چاشنی محسوب می‌شود که در کنار انواع غذاهای مازندرانی سرو می‌گردد. برای درست کردن نازخاتون، بادمجان کبابی را خوب می‌کوبند تا کاملا له شود. سپس سیر، نعناع و گشنیز خرد شده را به آن اضافه کرده و با آب‌غوره یا آب انار ترکیب می‌کنند. نازخاتون طرفداران بسیاری در بین مردم شمال دارد و معمولا در فصل تابستان بر روی سفره ناهار قرار می‌گیرد. کال کباب یکی از پیش غذاهای شمالی است که در سفره‌های شمالی زیاد به چشم می‌خورد. این پیش غذای خوشمزه با سبزی‌های معطر، بادمجان کبابی و آب انار ترش درست می‌شود.