بهترین غذاهای شمال ایران خونه چی


جالب است بدانید شهر رشت با نام شهر خلاق غذا شناخته می‌شود. با ما همراه باشید تا با خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی در دسته‌بندی‌های مختلف آشنا شوید. اگر می خواهید در سفر به گیلان غذایی را امتحان کنید که در شهرهای دیگر کمتر طبخ می شود. گیجاواش نام گیاهی است که فقط در سرزمین ‎های شمالی بخصوص گیلان یافت می شود.

  • انواع طرز تهیه کدو و بادمجان را که بلد باشید، خیالتان از بابت شام چی بپزم و ناهار چی بپزم در روزهای شلوغ راحت است.
  • بهتر است بدانید این غذا به دلیل طبع گرمش در زمستان‌ها طرفداران زیادی دارد.
  • مرغابی و مغز گردو را با یک لیتر آب در یک قابلمه بریزید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا برای دو ساعت روی حرارت ملایم گاز بپزد تا گردو به روغن بیفتد.
  • پس از حدود یک ساعت، شکر، نمک، فلفل و آبغوره را به مواد کولی غورابیج اضافه کنید و اجازه دهید تا برای چند دقیقه قل بخورند.
  • برای درست کردن این غذا از گوشت، اسفناج تازه، سبزیجات معطر، سیر، نعناع، پیاز و هویج استفاده می شود.

این غذا به‌خاطر وجود گوشت اردک یا غاز، گردو و رب انار سرشار از ویتامین بوده و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. سبزی‌های محلی مانند خالواش، چوچاق، جعفری، گشنیز و نعناع در کنار گوشت چرخ‌کرده، مغز گردو و رب انار مواد اصلی این غذای لذیذ را تشکیل می‌دهند. Jan 22, 2020 — ماهی مالاتا یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذا‌های دریایی مخصوص شمال ایران … گیلان است که اکثر مردم شمالی آن را با برنج کته یا آبکش، اشپل ماهی، … Apr 4, 2020 — با شنیدن غذاهای شمال و غذاهای گیلان ناخودآگاه ذهنمان به سمت باقلاقاتق می‌رود.

این غذا نوعی ماهی شکم پر محسوب می شود که سبزی های معطر بعد از تفت داده شدن درون آن قرار می گیرد. اگر بخواهید این غذا را در فر آماده کنید، باید روی ماهی را با زعفران، کره و رب انار به خوبی آغشته کنید و چهل دقیقه اجازه دهید تا به خوبی ماهی شما برشته شود. شما می‌توانید ماهی را درون فویل آلومینیومی پیچیده و در میان زغال نیز آن را آماده کنید.

معرفی بهترین هتل‌های شهر وان ترکیه + نقدوبررسی

اهالی شمال کشور آنقدر در غذا و طبخ آن خلاقیت داشتند که شهر گیلان به عنوان شهر خلاق غذا ثبت گردید. یکی از مناطق ایران که برای شکم گردی حرف ندارد استان مازندران و گیلان با غذاهای خوشمزه و رنگارنگ است. کوکوی مرغ، بادکوبه‌ای یا چخرتمه یک غذای محلی گیلانی است که طبخ آن دردسری ندارد. برای تهیه این کوکوی خوشمزه به تخم مرغ، زعفران، مرغ، پیاز، آبلیمو، فلفل و نمک نیاز است.

شباهت دارد با این تفاوت که در در آن از گوشت استفاده نمی شود و بادمجان نقش اصلی در این غذا را بازی میکند. البته حضور تخم مرغ در این غذا کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد. لیست 5 غذا با گوشت چرخ کرده برای ناهار را در این لینک ببینید. فراموش نکنید این رستوران هم فقط برای ناهار سرویس می‌دهد تا عصر باز است. با این حال در بعضی روزها (مخصوصاً آخر هفته‌ها) حسابی شلوغ می‌شود و جای سوزن انداختن هم ندارد.

– طرز تهیه دیبیجا

خورش های شمالی را باید سرآمد بهترین طعم و مزه‌ها در جهان دانست. خلاقیت در غذاهای شمالی به‌گونه‌ای است که نمونه‌اش را در هیچ جای دنیا نخواهید یافت. خوردن یک گمج کباب چرب و لذیذ در اقامتگاهی مانند اقامتگاه بوم گردی لاکوجان سنگر که همه غذاها با دستپخت محلی و تازه‌ترین مواد اولیه درست می‌شوند، طعم دیگری دارد. وقتی صحبت از غذاهای شمالی می‌شود قبل از هر چیزی کباب های شمالی قند را در دل آب می‌کنند.

برای تهیه این غذا بسته به سلیقه از گوشت مرغ، اردک، بلدرچین یا غاز استفاده می کنند. رب انار، دانه انار، پیاز، سیر و ادویه از دیگر ترکیباتی است که در این خوروش به کار می رود. همانطور که می دانید استفاده از دانه انار طعمی ترش به این غذا می بخشد اما اگر می خواهید این غذا طعمی ملس داشته باشد می توانید به آن کمی شکر اضافه کنید. جهت آماده سازی قلیه ماهی شمالی، شما به یک عدد ماهی سفید، سبزی های معطری مانند گشنیز، شنبلیله و چوچاق، گردوی آسیاب شده، رب انار و نارنج نیاز خواهید داشت. ماهی شما باید به خوبی برش داده شود و در نمک و فلفل برای دو ساعت مزه دار گردد.

اگر به سبزی معطر گیلانی دسترسی ندارید، از نعنا، و جعفری و ریحان استفاده کنید. در زمان پخت کوکوها در خورش، آن‌ها را هم نزنید تا له نشوند. پیش از افزودن پیاز رنده شده به مایه کوکو، حتما آب آن را بگیرید.