بهترین غذاهای شمال ایران بهترین غذای ایرانی استان‌های شمالی کایت


سپس برگ‌های چغندر و ساقه‎های آب‌پز شده را به پیاز و سیر اضافه کنید و خوب تفت دهید تا هیچ آبی در تابه نماند. مواد را در یک گوشه تابه جمع کنید و در گوشه دیگر، تخم‌مرغ‌ها را بشکنید. پس از پخت تخم‌مرغ، آن‌ها را خرد کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید. خورش شامی ترش سنتی گیلان یا به قول خود اهالی گیلانی «ترشه شامی» و «ترشه آب» یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین خورش‌ های گیلانی و ایرانی است.

  • سپس سیر خام ساییده‌شده، نعناع خشک و دوغ را هم می‌زنند و به آن اضافه می‌کند.
  • پس از مخلوط کردن مواد و باز شدن رنگ رب، نمک و فلفل غذا را اندازه کنید و تکه‌های مرغ سرخ شده را در قابلمه بچینید.
  • پیازهای نگینی خرد شده را در یک قابلمه مناسب در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و سبک شوند.
  • سپس عدس را با یک عدد پیاز خرد شده، سیب‌زمینی و سه پیمانه آب در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا با هم بپزند.
  • پس از آماده شدن خورشت، مرغ‌ها را در ظرف چیده و آلوها را در کنار آن قرار می‌دهند و به همراه برنج سرو می‌کنند.

برای تهیه این غذای خوشمزه از گوجه فرنگی، شکر، رب گوجه، گوشت اردک یا مرغابی و انواع آلوهای خورشتی مانند آلو بخارا استفاده می‌کنند. اگر قصد پخت این غذا را دارید بهتر است که همراه آن برنج هم طبخ کنید. البته مردم محلی به همراه این غذا گوجه سرخ شده، بادمجان و سبزی خوردن هم سرو می‌کنند.

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی خوشمزه به روش سنتی شمالی

اگر تا به حال هیچ یک از کباب‌های شمالی را نخورده‌اید، در اولین فرصت به شمال بروید و طعم بی‌نظیر آن‌ها بچشید. برای رسیدن به رستوران نیلوفر آبی، لازم است که سوار قایق شوید و این خود می‌تواند لذت سفر را برایتان دو چندان سازد. در این رستوران انواع غذاهای گیلکی، دریایی، کباب‌ها و غذاهای خاص دیگر طبخ می‌شود و از محبوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار است. از دیگر مزیت‌های این رستوران گیلکی می‌توان به این نکته اشاره کرد که دارای کافی‌شاپ بوده و چای و قلیان نیز در آن سرو می‌شود. پلو کبابی محرم از جمله غذاهای مشهور این رستوران گیلکی است که اگر سفری به گیلان داشتید، حتماً باید سری به آن بزنید و طعم این غذای متفاوت را بچشید. رستوران محرم، بسیار تمیز و شیک بوده و اغلب اوقات نیز شلوغ است.

ترش ترشو

سپس آن‌ها را در آب سرد بیندازید تا پوست آن‌ها به‌راحتی کنده شود. در ادامه بادمجان‌های کبابی را با استفاده از چاقو، روی تخته آشپزخانه ساطوری کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را برای چند دقیقه در آب جوش قرار دهید تا پوستشان به‌راحتی جدا شود.

۲۰. پنیر برشته و طرز تهیه آن

در تابه را گذاشته و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید تا مرغ به آرامی بپزد. ماهی شکم پر را با کته زعفرانی و دورچینی از زیتون پرورده، جعفری، لیمو ترش و گوجه گیلاسی سرو کنید. اگر از رب انار به‌جای آب انار استفاده کنید، رنگ کال کباب تیره می‌شود. شما می‌توانید گوشت را از این طرز تهیه حذف کنید تا یک غذای گیاهی داشته باشند. برخی افراد یک قاشق غذاخوری آرد تفت داده شده به خوراک لوبیا اضافه می‌کنند تا غلیظ‌تر شود. دوش کول کباب یا کباب دوش، قطعا یکی از لذیذترین کباب‌هایی است که در جهان وجود دارد.