بهترین رستوران های گیلکی تهران مجله پینورست


شامی رودباری، از جمله محبوب‌ترین غذاهای شمال ایران است که اصالت آن به شهر رودبار برمی‌گردد. برای درست کردن این غذا، گوشت چرخ‌شده را با سبزیجات محلی خشک‌شده مانند نعناع، ریحان، گلپر و پلنگ مشک ترکیب کرده و به صورت گلوله‌های مسطح کوچکی شکل می‌دهند. سپس شامی‌های آماده شده را در روغن سرخ کرده و در سسی که از گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل تهیه شده است، می‌پزند. ترش‌ تره یک غذای اصیل گیلانی است که از ترکیب برنج، سبزیجات و تخم‌مرغ تهیه می‌شود.

کباب ترش شمالی را در کنار کته زعفرانی، زیتون پرورده و ماست-نعناع سرو کنید. منطقه‌ای که با مناظر طبیعی و آب و هوایی جادویی، شما را چنان افسون می‌کند که زمان از دستتان در می‌رود و دوست ندارید هیچ‌وقت سفر تمام شود. اگر رب انار شما خیلی ترش است، کمی شکر به ناز خاتون اضافه کنید تا طعم آن تعدیل شود. شما می‌توانید کمی سیاه دانه و تخم گشنیز به‌همراه موسیر نیز در ناز خاتون بریزید تا طعم لذیذتری بگیرد. پس از درست کردن کال کباب روی ظرف آن را سلفون بکشید و چند ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خورد هم بروند و کال کباب خنک شود.

  • راستی اگر می خواهید فهرست غذایی کامل تری داشته باشید، توصیه می کنیم دستورهای زیر را هم ببینید.
  • برای تهیه گمج کباب به جز سبزی چوچاق به گوشت گوسفندی، گردو و رب انار نیز نیاز است.
  • حدود ۹۰ دقیقه زمان برای جا افتادن خوراک لوبیا نیاز است.
  • شاید بد نباشد بدانید که در زمان‌ های قدیم این غذا را با جوجه خروس درست می‌ کردند.

شاید در اسامی بسیاری از غذاهای گیلانی کلمه «بیج» را شنیده باشید. «بیج» از مصدر «بیجیدن» در گویش گیلکی گرفته شده و به معنی «سرخ کردن» است. باقلا، تخم مرغ و شوید از مواد لازم برای تهیه این خورش محسوب می‌شود و می‌توان آن را با نان و برنج میل کرد. اما غذاهایی که این رستوران به خاطر آن‌ها مشهور شده است، شامی رودباری و مرغ این مکان است.

میرزا قاسمی از غذاهای شمالی با بادمجان

پارکینگ هم از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب رستوران گیلکی سرچشمه می‌باشد که می‌توانید بدون هیچ نگرانی اتومبیل خود را در آن پارک کنید. این رستوران دو شعبه دارد که یکی از آن‌ها در رودبار، خیابان گلدیان و کنار سینما زیتون واقع شده است. دیگر شعبه این رستوران فوق‌العاده در کیلومتر 4 جاده منجیل به سمت رودبار قرار گرفته است. ، اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید بهترین اقامتگاه را رزرو کنید. اما آنچه در این مطلب پیش روی شما قرار خواهد گرفت فهرستی از بهترین غذاهای شمال است که پیشنهاد می کنیم در سفر به شمال انتخاب و امتحان نمایید. باقلاقاتق، اناربیج، کال کباب به عنوان غذای ساده شمالی شناخته می شود.

۳ طرز تهیه مارمالاد هویج خوشمزه با ژلاتین، بدون ژلاتین و ترکیبی

آش ترش در مناطق مختلف کشور با مواد اولیه مختلف طبخ می‌شود؛ اما اصالت آن به استان‌های شمالی کشور (گیلان و مازندران) برمی‌شود. سپس مواد را در قابلمه می‌ریزند و آن را روی حرارت قرار می‌دهند تا بپزد. قابلمه را روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش بیاید. سپس شعله گاز را کم کنید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا مرغ‌ها برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزند. مرغ‌ها را پس از پخت از آب مرغ دربیاورید و کنار بگذارید. خورش ملا قورمه شمالی، یک غذای گیاهی لذیذ و سبک است که می‌توان آن را با برنج یا نان سرو کرد.

پلاکباب یا پلوکبابی، یکی از غذاهای مجلسی و محبوب گیلانی است که با گوشت و برنج محلی کته درست می‌شود. این غذای لذیذ را معمولا با باقالی خشک یا تازه، تخم ماهی شور (اشپل)، پیاز و گردو سرو می‌کنند. این کباب خوشمزه با نان یا برنج سرو می‌شود و تجربه‌ای بی‌نظیر از آشپزی گیلانی را به شما پیشنهاد می‌کند. در همین حین، استخوان ماهی را جدا کنید و گوشت آن را خرد کنید. دو حبه سیر رنده شده را نیز با چوچاق کمی تفت دهید و در قابلمه خورش بریزید. سپس ماهی خرد شده را به‌همراه نمک، فلفل و زردچوبه به خورش بیفزایید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد.

کوکو گردو، یکی از غذاهای محلی ماسال است که معمولا به‌همراه فسنجان و برنج یا نان سرو می‌شود. این کوکو یک نسخه شیرین هم دارد که برای صبحانه در ماسال سرو می‌شود. ورقه بادمجان را با کته محلی، زیتون پرورده و ترشی سرو کنید. گیلانی‌ها آش ترش را با ترب سفید و ماهی کولی سرو می‌کنند. سس آماده شده را در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا مالاوابیج برای حدود دو ساعت روی شعله ملایم گاز بپزد و غلیظ شود. میزان ترشی غذا بستگی به ترشی آب انار و رب انار شما دارد.