گل کلم بوداده – WellPlated.com



لبه‌ها کمی ذغالی شده و ترد، در داخل شیرین و کاراملی شده، گلکلم کبابی دگرگون کننده است، به خصوص اگر تنها تجربه شما از گل کلم تا به حال اجتناب از خام بودن آن در سینی سبزیجات بوده است.

یک ورقه پخت با گل کلم بوداده

این دستور غذا را در Pinterest پین کنید تا برای بعد ذخیره شود

سنجاق آن!

گل کلم بوداده مغذی است و می تو،د آن را به هر شکلی مزه دار کنید. این باعث لذت خوردن سبزیجات می شود!

اگر هنوز منتظر عاشق شدن (یا حتی تحمل) سبزیجات هستید، برشته ، راه شماره 1 برای دریافت بیشتر آنها در رژیم غذایی است. و در عین حال از آن لذت ببرید

ما تقریباً هر شب سبزیجات بو داده می خوریم.

من حتی یک راهنمای کامل به آنها اختصاص داده ام کتاب آشپزی من!

در حالی که سبزیجاتی را که بر اساس فصل تفت می‌دهم تغییر می‌دهم—سبزیجات برشته شده در فر، کلم برو،ل برشته، سیب‌زمینی شیرین برشته، هویج برشته و کلم بروکلی همگی در چرخش منظم در اینجا هستند.گلکلم کبابی ،ی است که بیشتر به آن باز می گردم

  • طعم عالی دارد.
  • چاشنی ها فوق العاده انعطاف پذیر هستند.
  • می تو،د آن را با هر چیز دیگری که برای شام می خورید جفت کنید.

در این مرحله، من بیش از 100 راس گل کلم را تفت دادم و نکاتی را در طول مسیر یاد گرفتم.

در این پست همه چیزهایی که باید بد،د برای برشته ، بهترین گل کلم زندگیتان وجود دارد.

آماده برای گل کلم برشته ترد (نه لطیف!) هستید که مستقیماً از ظرف ورق استنشاق می کنید؟

این است!

گل کلم تفت داده شده در یک کاسه

طرز تهیه بهترین دستور پخت گل کلم بو داده

بو دادن گل کلم کاملاً ترد در بیرون و داخل لطیف با چند نکته ساده آسان است:

  • گل کلم را به شکل گلچه های هم اندازه برش دهید و تعداد لبه های صاف را به حدا،ر برس،د. هرچه لبه‌های صافی که تابه را لمس می‌کنند، کارامل شدن بهتری دارد. هر چه اندازه یکنواخت تر باشد، برشته شدن یکنواخت تر است. ع، های مرحله به مرحله را در زیر ببینید.
  • از روغن کافی استفاده کنید. هر گلچه باید پوشش خوبی داشته باشد. لازم نیست آنها را در روغن غرق کنید، اما مطمئن شوید که احساس خشکی نمی کنند وگرنه گل کلم می سوزد.
  • فصل آن را تا. نمک برای سبزیجات برشته ضروری است وگرنه مزه آنها ملایم خواهد بود. حتی نمک و فلفل ساده باعث زنده شدن گل کلم می شود. یا سعی کنید برای تغییر سرعت، گل کلم سوخاری تند یا پارمزان گل کلم برشته درست کنید.
  • تابه را شلوغ نکنید. این قانون طلایی سبزیجات بو داده است. اگر تابه را شلوغ کنید، گل کلم به جای کباب بخار می شود و در نهایت گل کلم شما حالت خمیری پیدا می کند.
  • از فر با دمای بالا استفاده کنید. 400 درجه فارنهایت تا 425 درجه فارنهایت برای برشته ، گل کلم ایده آل است.

برش گل کلم برای تفت دادن

هرچه لبه‌های صاف سبزیجات برشته‌تان بیشتر باشد، نتایج بهتری خواهید داشت (به همین دلیل است که هنگام تهیه کلم برو،ل با سیر، کلم‌های برو،ل را به سمت پایین برمی‌گردانم).

در اینجا نحوه برش دادن یک سر گل کلم به صورت گلچه برای برشته ، آورده شده است.

این آسان، موثر است و نتایج عالی به همراه دارد.

سبزی در حال برش روی تخته برش
  1. برگ ها و انتهای ساقه را برش دهید تا یک پایه صاف و زیبا داشته باشید.
یک سر گل کلم روی تخته برش
  1. سر گل کلم را روی اندازه برش قرار دهید و آن را به چهار تخته یا “استیک” برش دهید (اگر می خواهید بلافاصله آنها را بدون برش بیشتر بپزید، این استیک گل کلم را ببینید). هسته داخلی را بردارید.
سبزیجات ،د شده روی تخته برش
  1. هر دال را به گلچه های 1/2 اینچی برش دهید، قطعاتی به اندازه لقمه با سطح صاف ایجاد کنید.

مواد تشکیل دهنده

  • گل كلم. گل کلم که اغلب دست کم گرفته می شود، وقتی به درستی برشته شود، یک سبزی بسیار خوشمزه است. به زیبایی کاراملی می شود و تقریباً با هر ظرفی به خوبی جفت می شود.

فواید سلامتی گل کلم

گل کلم به طرز باورن،ی سرشار از مجموعه ای از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، ویتامین K و آهن است. به علاوه، فیبر بالایی دارد و کا،ی کمی دارد و کربوهیدرات کمی دارد.

  • روغن زیتون. ماده اصلی برای گل کلم کاملا کاراملی شده با لبه های ترد.
  • نمک + فلفل. افزودنی های طعم ک،یک که به بهترین طعم گل کلم کمک می کند.
  • ادویه های اختیاری. من دوست دارم از ،یب ساده و در عین حال تاثیرگذار پاپریکا، چاشنی ایتالیایی، پودر سیر و پنیر پارمزان استفاده کنم. با خیال راحت مخلوط چاشنی، گیاهان دارویی خود را رویاپردازی کنید یا برخی از ایده های دیگر من را در زیر بررسی کنید.

جهت

گل کلم چاشنی شده روی یک ورقه پخت قرار می گیرد
  1. گلچه ها را برش دهید (ع، های مرحله به مرحله بالا را ببینید)، سپس گلچه های بریده شده خود را به یک ورقه پخت منتقل کنید. آنها را با روغن و ادویه بریزید. آنها را به یک لایه منتقل کنید. (نیازی نیست که ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوش،د، البته اگر دوست دارید می تو،د.)
  2. گل کلم را در دمای 425 درجه فارنهایت به مدت 22 تا 30 دقیقه تفت دهید و تا نیمه بریزید. لذت ببرید!
یک کاسه گل کلم بوداده

چگونه گل کلم بو داده را مزه دار کنیم

  • گل کلم سوخاری تند. ادویه های ذکر شده در این دستور غذا را با 1 قاشق چایخوری پاپریکا دودی، 1/4 قاشق چایخوری فلفل کاین و 1/2 قاشق چایخوری پودر سیر عوض کنید.
  • گل کلم سوخاری ایتالیایی. از ادویه های توصیه شده در این دستور غذا استفاده کنید و 1/4 قاشق چای خوری فلفل قرمز را به آن اضافه کنید. گل کلم بوداده خود را با سبزی های تازه ،د شده مانند جعفری و پوست لیمو با مقداری آب لیمو تزئین کنید.
  • کاری گل کلم بوداده. ادویه های موجود در این دستور غذا را با 2 قاشق چایخوری پودر کاری و 1 قاشق چایخوری زیره آسیاب شده عوض کنید.
  • گل کلم سوخاری مکزیکی. پاپریکا، چاشنی ایتالیایی و پارمزان را حذف کنید. 1 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز و 1/4 قاشق چای خوری زیره را اضافه کنید. گلچه های بو داده را با پوست لیموترش و گشنیز تازه ،د شده تزئین کنید.
گل کلم برشته شده آسان روی یک ورقه پخت

گل کلم به ،وان یک رویداد اصلی

پس از برشته شدن، گل کلم تقریباً گوشتی می شود. در اینجا چند راه وجود دارد که می تو،د آن را بپزید تا آن را به یک غذای گیاهی پرکننده تبدیل کنید.

گل کلم برشته شده سالم

نکات ذخیره سازی

  • برای ذخیره ،. گلچه ها را تا 4 روز در یک ظرف دربسته در یخچال قرار دهید.
  • برای گرم ،. باقیمانده غذاها را روی ورقه پخت در فر با دمای 350 درجه فارنهایت یا در تابه ای روی اجاق گاز گرم کنید.
  • یخ زدن. بله، می تو،د گل کلم بوداده را فریز کنید. گلچه ها را تا 3 ماه در یک ظرف نگهداری ایمن در فریزر یا کیسه زیپ دار دربسته قرار دهید. دوباره از حالت یخ زده گرم کنید یا بگذارید یک شب در یخچال یخ بزند.

نکته آماده سازی غذا

تا 1 روز قبل، گل کلم را به صورت گلچه برش دهید. گلچه ها را در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید.

با گل کلم سوخاری چه چیزی سرو کنیم

به لطف طعم ملایمش، گل کلم بوداده تقریباً با هر پروتئینی، از جمله گوشت و غذاهای دریایی، به خوبی هماهنگ می شود.

گل کلم بو داده ترد

ابزارهای پیشنهادی برای تهیه این دستور غذا

بهترین ورقه های پخت

چه در حال تفت دادن سبزیجات باشید، چه یک غذای یک تابه ای درست کنید یا کلوچه بپزید، این تابه های ورقه پخت لبه دار دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید.

یک ورقه پخت با گل کلم بوداده

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟

به من بگو چه فکر می کنی!

امتیازی را در زیر در نظرات بگذارید و به من بگویید که چگونه دستور پخت را دوست داشتید.

سبزیجات آنقدر خوشمزه هستند که نمی تو،د از خوردن آنها دست بکشید؟

با گل کلم بوداده، رویا واقعی است!

سوالات متداول

آیا جوشاندن گل کلم قبل از تفت دادن ضروری است؟

نه این نیست. به سادگی گل کلم خود را به صورت گلچه برش دهید، روی آنها را با روغن بپوش،د، سپس در دمای بالا تفت دهید. در عرض 25 دقیقه، گل کلم برشته شده را خواهید داشت. من از جوشاندن اجتناب می کنم زیرا گل کلم را مرطوب و لطیف می کند.

چرا گل کلم برشته من خیس است؟

گل کلم بوداده در صورتی که تابه بیش از حد شلوغ باشد می‌تواند به سرعت خیس و لطیف شود، بنابراین مطمئن شوید که بین گل‌ها فضای خالی بگذارید. استفاده بیش از حد از روغن یکی دیگر از مقصران رایج است. اطمینان حاصل کنید که گلچه ها روغن کافی برای کارامل شدن دارند اما نه آنقدر که خیس شوند. یک پوشش سبک عالی است.

آیا می توانم این دستور غذا را در سرخ کن هوا درست کنم؟

مطمئن! برای گل کلم برشته شده در سرخ کن هوا، گل کلم را طبق دستور برش داده و مزه دار کنید. گلچه ها را به صورت یک لایه در سبد سرخ کن با پوشش اسپری ن،ب قرار دهید. در دمای 400 درجه فارنهایت به مدت 15 دقیقه بپزید و گلچه ها را تا نیمه برگرد،د. با گلچه های باقی مانده این کار را تکرار کنید.

برای گل کلم برشته ک،یک:

اختیاری:

  • 1 قاشق چایخوری فلفل قرمز معمولی یا دودی
  • 3/4 قاشق چایخوری چاشنی ایتالیایی
  • 1/2 قاشق چایخوری پودر سیر
  • 2 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده

  • بسته به اندازه قالب خود، 1 یا 2 ورقه پخت لبه دار را با اسپری ن،ب بپوش،د. شما به سطح قابلمه کافی نیاز دارید تا همه گلچه ها را در یک لایه بدون دست زدن نگه دارید. یک توری را در وسط فر (اگر از 1 ورقه پخت استفاده می کنید) یا یک سوم بالا و پایین (اگر از 2 ورقه پخت استفاده می کنید) قرار دهید و فر را با دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید.

  • انتهای ساقه سر گل کلم را جدا کنید تا پایه صافی داشته باشید.

  • آن را روی پایه قرار دهید سپس آن را به چهار ،مت یکنواخت برش دهید و از بالای سر به پایین از طریق ساقه برش دهید. نواحی هسته داخلی را برش دهید و بیشتر ، را دست نخورده باقی بگذارید.

  • سپس، با شروع از یکی از طرف های صاف، ، را به ½ اینچ “استیک” برش دهید تا حدا،ر سطح صاف را داشته باشید. برخی از گلچه ها می ریزند. با چاقو یا انگشتان خود، گلچه های باقی مانده را که به هم ،بیده اند، بشکنید. اگر پهنای گلچه‌ها بیشتر از ۱/۲ اینچ است، دوباره آن‌ها را از وسط نصف کنید (هدف این است که سطح صاف را به حدا،ر برس،د تا بهترین کارامل‌سازی شود).

  • گلچه ها را به یک ورقه پخت منتقل کنید. با روغن بریزید و نمک، فلفل و پاپریکا و/یا چاشنی ایتالیایی (در صورت استفاده) بپاشید. پرتاب کنید تا به طور یکنواخت پوشش داده شود. گلچه ها را در یک لایه پهن کنید و در صورت نیاز آنها را به طور مساوی بین دو تابه ت،یم کنید. برای حدا،ر کارامل شدن، گلچه ها را طوری برگرد،د که پهن ترین و صاف ترین طرف ها با سطح تابه تماس داشته باشند.

  • گل کلم را تا زم، که انتها تیره و ترد شود و در مرکز آن کاراملی شود، تفت دهید، حدود 22 تا 30 دقیقه، بسته به قدرت فر و فاصله گلچه ها روی تابه. در نیمه های زمان پخت، گلچه ها را بریزید و دوباره در یک لایه باز کنید، ورقه(های) پخت را 180 درجه فارنهایت بچرخ،د و (اگر از 2 تابه استفاده می کنید) موقعیت آنها را روی قفسه های بالا و پایین تغییر دهید. با پارمزان (در صورت استفاده) و نمک اضافی به مزه بپاشید. بلافاصله استنشاق کنید.

  • برای ذخیره ،: گل کلم را تا 4 روز در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید.
  • برای گرم ،: باقیمانده غذا را روی یک ورقه پخت در فر با دمای 350 درجه فارنهایت یا در مایکروویو دوباره گرم کنید.
  • یخ زدن: بله، می تو،د گل کلم بوداده را فریز کنید. گل های گل کلم را در یک لایه روی یک ورقه پخت قرار دهید، سپس فریز کنید تا جامد شوند. گلچه های یخ زده را به مدت 3 ماه به یک ظرف نگهداری ایمن در فریزر یا کیسه زیپ دار بدون هوا منتقل کنید. دوباره از یخ زده گرم کنید.

خدمت: 1(از 4)؛ بدون چاشنی اختیاریکا،ی: 63کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 1gپروتئین: 1gچربی: 7gچربی های اشباع شده: 1gچربی های چند غیر اشباع: 1gچربی اشباع شده: 5gپتاسیم: 12میلی گرمفیبر: 1gقند: 1gویتامین A: 1IUویتامین سی: 2میلی گرمکلسیم: 2میلی گرماهن: 1میلی گرم

امروز بپیوندید و شروع به ذخیره دستور العمل های مورد علاقه خود کنید

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا به راحتی پروژه ها و آموزش های مورد علاقه خود را ذخیره کنید.

ثبت نام

سبزیجات برشته آسان تر

کدو حلوایی برشته شده با دارچین افرا.  مکعب های شیرین کدو حلوایی پر شده با شربت افرا، دارچین و رزماری، برشته شده به حالت کاراملی.  جشن شکرگزاری، کریسمس، یا هر زم، که به یک شب هفته ساده و سالم نیاز دارید، مورد علاقه خانواده ماست.

مخلفات

کدو حلوایی بو داده

40 دقیقه

بشقاب سفید با نیزه های کدو سبز برشته شده

مخلفات

کدو سبز کبابی

30 دقیقه

مارچوبه بو داده پارمزان با لیمو

مخلفات

مارچوبه بو داده

20 دقیقه

مشاهده همه دستور العمل ها

آیا این دستور پخت را امتحان کردید؟

می خواهم ببینم!

دنبال ، @wellplated در اینستاگرام، یک ع، بگیرید و آن را تگ کنید #آبکاری شده. من دوست دارم بدانم چه چیزی درست می کنید!




منبع: https://www.wellplated.com/roasted-cauliflower/