پرطرفدارترین غذای ایرانی بین خارجی ها-گروه غذایی


از طرفی به سبب مواد اولیه ارزشمند آش رشته که در فرهنگ ایرانی فرخنده و مبارک محسوب می‌شوند، در نوروز و جشن سال نو ایرانیان، نیز آش رشته را طبخ می‌کنند. دمپختک یکی از غذاهای محلی استان تهران است.یکی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست . استانبولی یا دمی گوجه یکی از ساده ترین غذاهای خوشمزه است که با مواد دم دستی ساده هم تهیه میشود.

  • از دیگر غذاهای پرطرفدار ایرانی، کلم پلو شیرازی، کوفته شیرازی و قنبرپلو است.
  • قلیه‌ماهی دل عاشقان غذای دریایی و جنوبی را می‌برد زیرا تندی و مزه متفاوت آن تا مدت‌ها در ذهن باقی می‌ماند.
  • در مورد ابداع و تاریخچه کباب کوبیده روایت‌های متفاوتی وجود دارد.
  • سپس آن‌ها را با یک چاقوی مناسب به صورت خلالی خرد کنید.
  • علت پیشی گرفتن کباب کوبیده از سایر کباب ها در محبوبیت میان ایرانی‌ها چرب و نرم بودن آن است.

برای شروع طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی، پیاز رنده شده را بعد از گرفتن آب آن، به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. کلم پلو یک غذای شیرازی است اما در اکثر شهرها درست می‌شود. برای تهیه این غذای خوشمزه و خاص نیاز به کلم پیچ متوسط به همراه سبزیجات معطر از جمله سبزی خشک شده ترخان، ریحان، شوید و تره است. یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی خورشت فسنجان هست که هم با مرغ و هم با گوشت چرخ کرده قلقلی درست می‌شود. آبگوشت از ترکیب گوشت تازه گوسفندی استخوان دار به همراه نخود، لوبیا و سیب زمینی درست می‌شود. برای تهیه خورشت بامیه ابتدا سر بامیه‌ها را پاک کرده به گونه‌ای که زیاد کوتاه نشده و مواد لزج و تخم‌های درون بامیه بیرون نیاید.

| داستان کوکو سیب زمینی

پختن این خورشت خوشمزه آداب خاصی دارد و جا انداختن آن کار هرکسی نیست. قورمه سبزی طرفداران بیشماری بین گردشگران خارجی به خود اختصاص داده است. کوکو سیب زمینی یک نوع کوکو است و از غذاهای اصیل و محبوب ایرانی محسوب می شود. این غذا از قدیم به عنوان غذای ظهر و یا شام، به عنوان وعده اصلی خورده می­شده است.

خورشت آلوچه

خب در ادامه با ما باشید تا معرفی 5غذای خوشمزه ایرانی، یعنی خورش فسنجان، زرشک پلو با مرغ، خورش قرمه سبزی، ته چین مرغ و آش رشته را مطالعه کنیم. سپس به شما لیستی از مطالبی مفید مثل معرفی غذاهای ایرانی بدون گوشت، غذاهای ایرانی با مرغ، غذاهای ایرانی بدون برنج، غذاهای ساده ایرانی و … را معرفی می‌کنیم تا به مطالعه درباره انواع غذایی ایرانی بیشتر بپردازید. یکی از ز بهترین غذاهای ایرانی که در بسیاری از مجالس سرو می‌شود زرشک پلو با مرغ است. زرشک پلو از ترکیب زرشک برنج سفید و زعفران تهیه می ‌شود. علاوه بر طعم فوق العاده بی‌نظیری که این پلو دارد ظاهر بسیار زیبا و مجلسی را هم به سفره شما می‌ بخشد.

انواع خوراک ماهی

آشپزان خبره ایرانی انواع دستور العملها را به کار می برند که یک دیزی ناب را تهیه کنند. دیزی ناب و سنتی در ظروف مخصوص پخت دیزی به عمل می آیند و در کاسه سرو می شود. همانطور که می دانید آبگوشت به دو دسته آب و گوشت کوبیده تقسیم می شود که گوشت کوبیده همان مخلفات غذاست که با گوشت کوب له می شوند و در نهایت آن را با نان میل می کنند. زرشک پلو با مرغ امروز از غذاهای ایرانی معروف استبه گفته برخی از قدیمی‌ها این غذا به سبب وجود نوعی گوشت در آن، یک غذای اعیانی بوده است.