پرطرفدارترین غذای ایرانی بین خارجی ها-گروه غذایی


تهچین یکی دیگر از غذاهای معروف، اصیل و محبوب ایرانی است. همان طور که در چند خط بالا نوشتم، گوشت، از ترکیبات اصلی زرشک پلو است. در گذشته، به سبب تنوع در استفاده گوشت، مردم افزون بر مرغ، زرشک پلو را با گوشت بره، شیشک و البته گاهی هم بدون گوشت میل می‌کردند. امروزه زرشک پلو با مرغ آمیخته شده و کمتر دیده می‌شود کسی آن را با گوشت بره یا سردست و قلوه‌گاه گوسفند بپزد. علت پیشی گرفتن کباب کوبیده از سایر کباب ها در محبوبیت میان ایرانی‌ها چرب و نرم بودن آن است.

  • در نهایت تخم‌مرغ و سیر را به مخلوط سبزی و برنج له شده اضافه کرده و اجازه می‌دهیم با هم بپزند.
  • برای مشاهده دستور پخت انواع غذاهای خوشمزه ایرانی می‌توانید سری به دسته بندی آرسس کوک بزنید و در بخش وعده‌ اصلی غذا این دستور پخت‌ها را مشاهده کنید.
  • حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور کند که آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشکیل دهنده دیزی و آبگوشت یکسان می باشد.
  • كوفته تبریزی یكی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است.

حالت ته دیگی این غذا یکی از دلایلی است که چین را به یکی از خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی تبدیل می‌کند. کلم پلو از انواع غذاهای ایرانی با طعم متفاوت و لذیذ است که بهتر است این نوع غذای خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه کنیدو بی شک یکی از پایه های ثابت منوی غذایی شما خواهد شد . کباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه کبابی، فلفل کبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند. راز خوشمزه بودن قورمه سبزی به پخت آن و زمانی که شما به آن اختصاص می دهید برمی‌گردد. در واقع بهتر است که خورش را با کمترین حرارت و در مدت زمان طولانی پخت. این کار موجب می ‌شود که خورش قرمه ‌سبزی به اصطلاح جا افتاده تر بوده و طعمی بسیار لذیذ‌تر داشته باشد.

امكان دارد بارها این غذا را با نام‌های كباب دیگی یا كباب بشقابی هم دیده باشید كه نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. كوفته تبریزی یكی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور كه از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته كوفته در‌ كل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. برای تهیه‌ی سبزی پلوی ایرانی به برنج، نمک، روغن، کمی زعفران، سبزی پلویی (جعفری، گشنیز، شوید، تره) یا فقط شوید نیاز دارید. اگر در شهر یا روستای شما در قورمه سبزی از مواد دیگری استفاده می کنید لطفا با ما در میان بگذارید.

مثلا خورش به، خورش سیب، خورش آلو یا حتی خورش فسنجان که در لیست محبوب‌ترین غذاهای ایرانی قرار دارد. این افراد معتقدند غذا باید شور باشد و این دسر است که باید شیرین باشد. عموما خورش قیمه را در دو نوع خورشت قیمه سیب زمینی و خورش قیمه باذنجان (قیمه بادمجان) می پزند. البته انواع و اقسام دیگری از قیمه در شهرهای مختلف ایران تهیه می‌شود که در مواد اولیه تقریبا یکی هستند و در شیوه پخت و طعم دهی با یکدیگر متفاوت هستند. به طور مثال قیمه بوشهری از انواع مشهور خورش قیمه است که شبیه به خورش قیمه است، اما قیمه نثار قزوین شبیه مرصع پلو با گوشت قورمه‌ای لاپلو است. خورشت فسنجان نام خود را به عنوان یکی از غذاهای محبوب جهان ثبت کرده است.

فراتر از یک متن یا تصاویر آموزشی برای شما همراهان

ابتدا باید گردوها را چرخ کنید تا حالت کره‌ای پیدا کند. در این غذا باید روغن بسیار کمی استفاده کرد زیرا پس از پخته‌شدن، گردو حسابی روغن می‌اندازد. پس از سرخ شدن مرغ و پیاز، گردو و رب انار را اضافه کنید. در خورش فسنجان از رب انار به عنوان چاشنی استفاده می‌شود.

مرصع پلو با مرغ

در بیشتر مراسمات خاص و به خصوص مراسمات مذهبی پختن حلوا بسیار مرسوم است. حلوا در تمام نقاط خاورمیانه و با دستورهای مختلفی پخته می‌­شود، اما حلوای ایرانی از خوشمزه­ترین حلواها به شمار می­آید. در ایران محبوب‌­ترین حلوا، حلوایی است که با آرد درست می‌­شود. برای پختن حلوا ابتدا آرد سفید را کمی تفت داده و سپس شکر، گلاب و زعفران را به آرد اضافه کنید. خاگینه، نرگسی یا املت اسفناج، املت قهوه خانه‌ای یا املت گوجه که ماده اصلی آن‌ها تخم مرغ است، به عنوان املت­‌های ایرانی معروف شناخته می­‌شوند.

این غذای سنتی ایران بسیار خوشمزه و البته نسبتاً ترش است و به محض میل كردن آن متوجه طعم متفاوت و جدیدش خواهید شد. به نظر می‌رسد رستوران‌ها هنوز آنقدر مهارت پیدا نكرده‌اند كه این غذای خوشمزه را به منوی خود اضافه كنند. پس برای خوردن این غذا آن هم به شكل اصیل و سنتی بهتر است به سراغ خانه‌های سیستان و بلوچستانی و بانوان باسلیقه این منطقه بروید. درست کردن خورشت قورمه سبزی به گونه‌ای جا افتاده و خوش طعم کار هرکسی نیست و باید با دقت فراوان انجام شود. قورمه سبزی به خاطر وجود لیموی عمانی و آبقوره کمی مزه ترش دارد و محبوب دل بسیاری از شکمگردان ایرانی است. خورشت قورمه سبزی در شهرهای مختلف ایران، دستورهای پخت متفاوتی دارد.