ناهار چی بپزم؟ لیست و دستور پخت انواع غذاهای مناسب ناهار مجله اکالا-گروه غذایی


برای تهیه میرزا قاسمی از تخم مرغ، بادمجان و گوجه فرنگی استفاده شده و بین مردم گیلان محبوبیت زیادی دارد. اگر به غذاهای ترش علاقه مند هستید، خورشت آلوچه انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این خورشت در استان کرمان طبخ شده و از انواع آلو می‌توان برای طبخ آن استفاده کرد. این غذا با طعم منحصربفرد در کل شهرهای ایران مشهور است. این خورشت روش طبخ نسبتا راحتی داشته و با طعم خوبی که دارد، انواع سلیقه‌ها را پوشش خواهد داد. منشا اصلی غذای ترش کباب استان گیلان است اما به دلیل طعم خاصی که دارد، در سراسر کشور طبخ می‌شود.

ازکباب برگ زعفرانی و مرغ کبابی بگیرید تا کباب کوبیده سنتی یا حتی کباب تابه ای! از بوی مست کننده، طعم بی نظیر و مخلفات کنارش نگویم که بیشتر از این دلمان آب نشود. به‌عنوان یکی از خوشمزه‌ترین و رسمی‌ترین غذاهای ایرانی که گاهی با گوشت مرغ هم تهیه می‌شود، درست کردن نسخه واقعی آن می‌تواند کار سختی باشد و به تجربه و مهارت کافی نیاز دارد. این غذا یک گزینه عالی برای پذیرایی از مهمانان و عزیزان است. اگر هنوز این غذا را نپزید، بهتر است قبل از سرو برای مهمانان، یکی دو بار آن را امتحان کنید تا به آن مسلط شوید.

زمان پخت زرشک پلو زیاد نیست و دستور تهیه آسانی دارد اما با شیوه طبخی خاص، می‌توانید طعم و مزة متفاوتی را برای مهمان‌های عزیزتان تدارک ببینید. در ادامه این مقاله، با دستور تهیه این غذای خوشمزه آشنا می‌شویم. لیست بهترین غذاهای ایرانی را با نام انواع کوکو پایان می‌دهیم.

  • اگر شما می توانید این کباب را بپزید، خوشحال می شویم که در بخش نظرات، راه کارهای خود را با ما و سایر فاینداتوری ها به اشتراک بگذارید.
  • در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس قصد داریم تا طرز تهیه ته‌چین مرغ و اسفناج را با هم بخوانیم.
  • از بوی مست کننده، طعم بی نظیر و مخلفات کنارش نگویم که بیشتر از این دلمان آب نشود.

ته چین یکی از خوشمزه ترین و زیباترین غذاهای ایرانی است که ظاهری شیک و جذاب دارد. جالب است بدانید که خارجی ها تهچین را به دلیل ظاهر زیبای آن کیک ایرانی می نامند. تهچین برنج با مرغ یا گوشت قرمز، بادمجان و … است اما تهچین مرغ معروف تر و معمولی است. غذای ایرانی دیزی / آبگوشتبرای تهیه این غذا، گوشت بره را با حبوبات (عمدتاً لوبیا و نخود)، سیب زمینی و گاهی گوجه فرنگی کاملاً می پزند. سپس سس و مواد از هم جدا می شوند و مواد به خوبی له شده و مخلوط می شوند. یک دیزی اصل با نان سنگک، خمیر، پیاز و سبزی برگ سرو می شود.

آب دوغ خیار یک غذای ایرانی سرد استگونه‌هایی شبیه به این غذای ایرانی در ترکیه، مقدونیه، قبرس، آلبانی و ارمنستان نیز تهیه می­شود. در زمان ناصر الدین شاه قاجار، زرشک یکی از موادی بود که در پلو به کار می‌رفت و پلوها را بسته به موادی که به آنها افزوده می‌شد نام‌گذاری می‌کردند. به سبب هماهنگی که بین مواد زرشک پلو به لحاظ رنگ و مزه برقرار بود، بیشتر در جشن‌ها و عروسی‌ها پخته می‌شد. موادی که برای تهیه این غذای ایرانی به همراه زرشک به کار می‌رفت بسیار متنوع بود. از غذاهای محلی تا غذاهای مجلسی، با عطر و طعم فوق العاده‌­شان هوش را از سر می‌­برند.

خوراک مرغ و لوبیا سبز

این خورشت رستورانی و مجلسی بسیار اصیل است و جز غذاهای قدیمی ایران نیز محسوب‌ می‌شود. در خورشت قورمه سبزی جا افتادن اهمیت زیادی دارد، درواقع رمز و راز طعم قورمه سبزی به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی علاوه بر پخت در جا انداختن آن است. اینکه تاریخچه هر غذایی را در کنار تاریخچه هر شهری بدانید ناخودآگاه طعم آن نیز در ذهن شما ماندگار خواهد شد به همین جهت مقاله بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک هر شهر رو آماده کردیم. در دل هر شهر علاوه بر داستان های تاریخی باید به پای داستان های فرهنگ غذایی آن نیز نشست. شله یکی از غذاهای منحصربه‌فرد سنتی مشهد است که هر ساله مخصوصاً ماه‌های محرم و صفر با آداب و رسوم خاص معنوی طبخ و در فضایی ملکوتی از عزاداران و هیئت‌های عزاداری پذیرایی می‌شود. پختن شله مشهدی، به تجربه بالا، دقت فراوان و حوصله زیاد نیاز دارد.

طرز تهیه آلبالوپلو با گوشت قلقلی

در بعضی مناطق، سبزی هم به آن اضافه می­‌کنند که شامل تره، جعفری، اسفناج، گشنیز و شوید است. البته بعضی از شهرها به دلخواه، به آن چغندر نیز اضافه می­‌کنند. برخی هم معتقدند ریشه اصلی کلمه حلیم، لحیم است، یعنی درست شده از گوشت فراوان، که به مرور زبان در گفتار به حلیم تبدیل شده است. پخت انواع پلو در میان مردم ایران، از دیرباز رایج بوده است. یزد، شهر باقلواهای بادام، کیک یزدی، قطاب و شیرینی‌های محلی سرخ شده است. بحرالفنون ، بزرگترین و جامع ترین شبکه انتشار آموزش مجازی در زمینه رشته های هنری و مهارتیه.

کشور ایران تنوع غذایی زیادی دارد و برخی از انواع غذای ایرانی طرفداران بسیاری در کشورهای خارجی به دست آورده اند. شما بدون شک زمانی که وارد رستوران می شوید در بین انواع غذاهای ایرانی مردد می مانید که کدام یک از آنها را انتخاب کنید، چرا که تمام غذاهای ایرانی خوشمزه و بی نظیر هستند. در این مقاله، شش طرز تهیه از بهترین غذاهای مجلسی ایرانی را با هم یاد گرفتیم تا بتوانیم با غذاهای خوشمزه از مهمان‌هایمان پذیرایی کنیم. شما می‌توانید برای تهیه هر یک از غذاها، یک سر به اسنپ اکسپرس بزنید تا در کمتر از نیم ساعت مواد مورد نیازتان را خریداری و تحویل بگیرید. یکی از خاص‌ترین غذاهای مجلسی ایرانی برای مهمانی‌، آلبالوپلو با گوشت قلقلی است که در فصل تابستان پخته می‌شود. این برنج خوشمزه، با رنگ زیبای خود جلوة زیبایی به سفره مهمانی شما می‌دهد.

مرصع پلو، همان طور که از نامش بر می‌آید، پلویی آراسته به نگین های رنگین و شیرین مزه است. این غذا طعمی شیرین دارد و در آن مواد اولیه و بومی ایرانی را می‌توان دید که از آن جمله پسته، بادام، مربای پرتغال، زرشک و هویج و زعفران است. همچنین اندکی شکر به پلو افزوده می‌شود تا ترشی بیش از حد زرشک ها را به تعادل برساند. مرصع پلو را تنها برای مناسبات خاص مانند عروسی ها تدارک می‌بینند، چرا که طعم شیرین آن نشانی از امید به آغازی شیرین و خوش است.

در طرز تهیه سیب پلو از سیب زمینی، گوشت یا مرغ استفاده می‌شود. در فهرست غذاهای ایرانی، «خورش کنگر» یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اواخر تابستان تا اوایل زمستان می‌توانید با کنگر تازه آن را درست کنید. در طرز تهیه خورش کنگر از سبزی‌هایی مثل جعفری و نعنا هم استفاده می‌شود. معمولا «خورش قیمه» به عنوان یکی از غذاهای ایرانی سنتی برای نذری شناخته شده است ولی یک غذا ایرانی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی‌ها هم به حساب می‌آید. معمولا در طرز تهیه خورش قیمه از گوشت قرمز خرد شده استفاده می‌شود و به همین خاطر هم این اسم را روی آن گذاشته‌اند. در منوی غذای ایرانی، نمی‌توان از «کوفته تبریزی» چشم پوشی کرد.