ناهار چی بپزم؟ لیست و دستور پخت انواع غذاهای مناسب ناهار مجله اکالا


جوجه کباب ترش با استفاده از مغزگردو و رب انار ترش تهیه می شود. دستور تهیه جوجه کباب ترش حلزونی در مینویسم یافت می شود. ترخینه، خورشت تره کوهی، ماش آو، آبگوشت بامیه، پیچگ، بوله وله و…

برنج نیز به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باید در آب جوش به صورت بکشی پخته شود تا نرم شود. گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کنید و کاملاً تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. این غذای خوشمزه خیلی راحت با سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده درست می‌شود. یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی خورشت فسنجان هست که هم با مرغ و هم با گوشت چرخ کرده قلقلی درست می‌شود. آبگوشت از ترکیب گوشت تازه گوسفندی استخوان دار به همراه نخود، لوبیا و سیب زمینی درست می‌شود. برای طرز تهیه قیمه نثار ابتدا پیازها را نگینی کنید و بعد از سرخ کردن پیاز گوشت‌های خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا بوی زهم گوشت از بین برود و رنگش عوض شود.

  • ایران سرزمینی پهناور با فرهنگ های غذایی متفاوتی است که با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی هر منطقه سفره رنگارنگی را دارد، که در آن انواع غذاهای گیاهی و جانوری موجود است.
  • سعی کردیم در این مقاله تا حد امکان لیست کاملی از غذاهای پرطرفدار ایرانی ارائه دهیم.
  • زرشک پلو از ترکیب زرشک برنج سفید و زعفران تهیه می ‌شود.
  • صبر کنید تا روغن داغ شود، سپس پیاز خرد شده را به همراه سیر رنده شده به قابلمه اضافه کنید و مقداری آن ها را تفت دهید.
  • در ادامه 100 نوع از بهترین غذاهای ایرانی را می بینید که خود سرآشپزها به عنوان خوشمزه ترین غذاهای ایرانی پیشنهاد می کنند.
  • همانطور که از نامش پیداست، ماده اصلی این غذا گوشت است که منبع غنی از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها، آهن و روی است.

اما برای روزهای دیگر سال درست کردن این غذا برای ناهار خالی از لطف نیست. سبزی (تره، جعفری، گشنیز، شوید و برگ سیر) را پاک کرده، خوب می‌شوییم و می‌گذاریم تا آب‌شان کامل برود و سپس خرد می‌کنیم، یک قابلمه آب می‌گذاریم روی اجاق تا جوش بیاید. سوپ مرغ و سوپ کدو حلوایی نیز از دیگر سوپ‌های محبوب است. برای تهیه آن به تعداد نفرات یک یا چند عدد ران یا کتف مرغ (در صورت دلخواه سینه مرغ) را به همراه آرد سوخاری، تخم مرغ و ادویه‌جات آماده کنید. برای اینکه دوست داشته باشید مرغ‌ها مغز پخت‌تر به نظر بیان می‌توانید قبل از سرخ کردن حدود یک ربع با پیاز و فلفل و زردچوبه در آب آن‌ها را بپزید. رشته پلو برای فصل سرد سال به خصوص شب یلدا، شب چهارشنبه سوری و برای سال نو درست می‌کنند.

کلم پلو

اول سیری در ایران، بعدا سفر در ایران – سایت سیری در ایران مجوز نشر دیجیتال برخط را از رسانه های دیجیتال کسب کرده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است. همچنین نماد اعتماد الکترونیکی را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اخذ نموده است. امیدواریم که سایت “سیری در ایران” برای شما مفید بوده و بتوانید از مطالب آن بهره کافی ببرید. اگر از محتوای سایت راضی بوده و استفاده کردید، برای حمایت از ما، سایت را به هموطنان دیگر نیز معرفی نمائید.

۳۴- خورش بلدرچین

دمپختک یکی از غذاهای محلی استان تهران است.یکی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست . استانبولی یا دمی گوجه یکی از ساده ترین غذاهای خوشمزه است که با مواد دم دستی ساده هم تهیه میشود. کباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امکان دارد بارها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. کوفته تبریزی یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید.

سپس آن را با گوشت یا مرغ لطیف آماده شده به همراه بشقاب سرو کنید. از بهترین غذاهای ایرانی ، چلو کباب کوبیدهکوبیده احتمالاً شناخته شده ترین در این خانواده است و در بین ایرانیان و گردشگران بسیار محبوب است. چلو کباب کوبیده همانطور که می دانید معمولا با گوجه و فلفل کبابی، برنج زعفرانی و سبزی تازه سرو می شود. در این مقاله با ده غذای ایرانی با برنج آشنا شدیم و طرز تهیه هرکدام را یاد گرفتیم. همه ی این غذاهای لذیذ و خوشمزه، یادآور فرهنگ یک منطقه از کشور عزیزمان هستند.

این غذا از باقالی زرد و یرنج و چند ماده اولیه دیگر تهیه می شود. دمپختک تهرانی را می توان در کنار تخم مرغ، خاگینه و انواع چاشنی دلخواه میل کرد. افراد قدیمی که تهران زندگی می کردند کاملا این غذا را شناخته و به آن علاقه مند هستند. دمپختک تهرانی را در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها قرار داده اند. همانطور که از نام آن پیداست، این غذا دارای کشمش بوده و با مرغ یا گوشت قابل طبخ است. در مراسم ها و مهمانی های بزرگ در فارس هم کشمش پلو سرو می شود و از غذاهای پرطرفدار می باشد.

در اینجا خوراک مرغ به عنوان نوعی غذا از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی شناخته می شود. برای مثال طرز تهیه خوراک مرغ و کلم بروکلی در مینویسم ارائه شده است. کباب ترش ازکباب هایی است که با گوشت تهیه شده و دارای طعم ترش میباشد. این کباب مختص شمال ایران است که البته امروزه در همه جای ایران قابل تهیه است. کباب ترش نیز شبیه به جوجه ترش می باشد با این تفاوت که به جای مرغ از گوشت استفاده می شود.