معروف ترین غذاهای محلی ایران کجارو-گروه غذایی


برای این کباب معمولاً دو تکه گوشت و یک دنبه در سیخ قرار می‌گیرد. هومسا سامانه رزرو آنلاین ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی در سرتاسر ایران است و سعی می‌کند یک اقامت امن را برای مسافران خود تضمین کند. سایت هومسا هزاران اقامتگاه فعال در تمام کشور دارد و خیال شما را از بابت یک اقامت دلچسب در شهرهای مختلف راحت می‌کند. هومسا دنیایی از انتخاب را پیش روی‌ شما می‌گذارد و امکان اجاره ویلا و سوئیت، اجاره روزانه آپارتمان مبله، اجاره کلبه، اجاره اقامتگاه بوم گردی، رزرو هتل و بوتیک هتل را به شما می‌دهد.

  • مقداری آب جوش روی گوشت‌ها بریزید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت روی حرارت ملایم گاز بپزد.
  • کمی از مواد فلافل را بردارید و آن را با دست، کاتر برش یا فلافل‌زن، شکل دهید.
  • قیمه نثار را به‌جرئت می‌توان به‌عنوان یکی از زیباترین غذاهای محلی ایران معرفی کرد.
  • ره بال آسمان مشتاق شنیدن تجربه‌ها و نظرات شما درباره شهرکرد و رستوران‌هایش هستیم.
  • غذاهای خوزستانی معمولا تند و پرادویه هستند و گل سرسبد غذاهای آن را غذاهای دریایی نظیر قلیه ماهی و قلیه میگو تشکیل می‌دهند که به شیوه‌های مختلف مانند کبابی یا همراه با پلو طبخ و سرو می‌شوند.

لپه باقلا را آبکش کنید و آن را به‌همراه برنج از قبل خیس خورده، پیاز سرخ شده، روغن، نمک و کره در یک قابلمه بریزید. به‌اندازه یک بند انگشت آب روی برنج بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش آید. پس از تمام شدن آب برنج، شعله گاز را کم کنید و دم‌کنی بگذارید تا دمپختک برای ۳۰ تا ۳۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله سوم طرز تهیه کباب بختیاری

آش دوغ چهارمحال و بختیاری را همچون شهرستان های دیگر به راحتی می توان در سطح مرکز استان پیدا کرد و طبخ آن تفاوت چندانی با شهرهای دیگر ندارد. موادی که در تهیه این غذا به کار برده می شود عبارتند از برنج، روغن، نخود، دوغ ترش، زردچوبه، سیر، لوبیا، عدس و پیاز. حتماً باید توجه داشته باشید که در این غذا نخود و لوبیا و عدس حتماً باید کاملاً مغز پخت شوند تا موجب مشکلات گوارشی نشوند. ابتدا پیازهای خردشده را در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شوند.

۳۱. غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی

این غذا را می‌توان با گوشت چرخ‌کرده یا گوشت مرغ، خرما، برنج، کره، زعفران و ادویه درست کرده و با کشمش پلویی، زرشک، پیاز داغ، خلال پسته و بادام تزئین کرد. برای خوردن قوروت بادمجان، مقداری نان خشک را در ظرف تیلیت می‌کنند و آن را به‌همراه بادمجان سرخ شده میل می‌کنند. این غذا طعمی بی٬نظیر دارد و با وجود کلسیم، آهن و فسفر فراوان، برای استحکام و رشد استخوان و همچنین پیشگیری از کم‌خونی بسیار مفید است.

جوجه ناردونی یا خورشت انار دانه اشاره کرد.«ناردون» به‌معنای «انار» است و همان طور که از نام خورش اناردون برمی‌آید، دانه انار خشک شده یا تازه، ماده اصلی تشکیل‌دهنده این غذا است. این خورش لذیذ و اصیل مازندرانی با گوشت مرغ، غاز یا اردک، دانه انار، آب انار، رب انار، سیر، پیاز، ادویه‌جات، کره و زعفران درست می‌شود و آن را درست مانند دیگر غذاهای شمالی با برنج کته سرو می‌کنند. این خورش، شباهت بسیاری به انار مسمای گیلانی دارد؛ غذایی که گیلانی‌ها برای رنگارنگ کردن سفره شب یلدای خود از آن استفاده می‌کنند.

بعد از سرد شدن به حالت گلوله درمی‌آورند و روی آن را گیاهانی مثل پونه می‌زنند و زیر آفتاب می‌گذارند تا خشک شود. از غذاهای قدیمی شهر کرد می توان به تاس کباب اشاره کرد که ترکیبی از گوشت و سبزیجات است. گوشت مورد استفاده در این غذا، گوشت گوسفندی و ترجیحا دنده است. پخت تاس کباب در شهرهای دیگر نیز انجام می شود ولی خاستگاه اصلی آن به استان چهار محال بر می گردد. گوشت، سیب زمینی، پیاز، روغن، نمک، فلفل و به مواد اصلی این غذا می باشد.