معرفی 25 تا از بهترین رستوران های گیلان + عکس و آدرس سفرزون-گروه غذایی


یک کباب اصیل و بی‌نظیر گیلانی است که با ترکیب سبزی‌های محلی و آب انار طعم بی‌نظیری پیدا می‌کند، نسبتاً ترش است و می‌تواند یک غذای خوشمزه برای مهمانی‌ها باشد. غذاهای رستوران ماهور شبیه به غذاهای رستوران نیست بلکه کاملا طعم خانگی دارد و این یکی از مزیت‌های غذا خوردن در این رستوران محلی رامسر است. غذاها در رستوران ماهور به همان سادگی و بی‌آلایشی مردم رامسر سرو می‌شوند، از تزئینات ویژه و تشریفات لاکچری خبری نیست و دوربشقابی‌ها بسیار ساده و صمیمی سرو می‌شوند. شما می‌توانید غذاهای خوشمزه مازندرانی را در این رستوران که در دو راهی سادات شهر است، نوش جان کنید. همان‌طور که از نام آن مشخص است این غذا نوعی شامی است که در روستایی به همین نام پخته می‌شود.

انواع طرز تهیه کدو و بادمجان را که بلد باشید، خیالتان از بابت شام چی بپزم و ناهار چی بپزم در روزهای شلوغ راحت است. مثلا میزرا قاسمی گیلانی که شهر خاص و عام است و در مرحله ثبت ملی و از جمله غذاهای گیلانی در صف ثبت یونسکو. بد نیست بدانید در میان انواع خورش ترش تره شمالی، خورش ترش تره شرق گیلان، ترش تره تالش و ترش تره انزلی بسیار مشهور هستند.

ابتدا یک و نیم لیوان آب را داخل قابلمه بریزید و بعد به آن سبزی خرد شده، گوجه فرنگی، سیر و پیاز اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید. پس از آن که آب جوش آمد نمک و زردچوبه را به میزان لازم به دیگر مواد اضافه کنید. شعله را روی حرارت کم بگذارید و در قابلمه را بگذارید و به مدت 40 دقیقه صبر کنید تا پلاسرتره شما بپزد.

  • ضمن اینکه دکوراسیون داخلی بهزاد هم بسیار جالب توجه است و فضایی آرام و دوست داشتنی برای برگزاری مهمانی‌ها به شمار می‌رود.
  • اندازه برش کباب دوش شبیه به پنجه است و برای مزه‌دار شدن آن از پیاز و ادویه مخصوص استفاده می‌کنند.
  • همچنین بهتر است پوست مرغ را جدا نکنید تا با استفاده از چربی آن غذای شما رنگ و لعاب بهتری داشته باشد.

رستوران چلو شیش انواع غذاهای سنتی و کبابی گیلکی را به بهترین شکل ممکن سرو می‌کند. سرآشپز این رستوران بسیار ماهر است و دستپختی بی‌نظیر دارد. قطعاً اگر یک بار طعم غذاهای رستوران چلو شیش را بچشید، در هر سفر به رشت، باز هم به سراغ رستوران چلو شیش می‌روید!

از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه، غذاهای خوشمزه و متنوع آن است که با توجه به مواد غذایی در دسترس و ذائقه شمالی‌ها تهیه می‌گردد. مردم شمال به دلیل همسایه بودن با دریای خزر، از ماهی بسیار استفاده می‌کنند و برای طعم‌ دادن به غذاهای خود نیز از سبزیجات خوش‌عطر شمالی بهره می‌برند. اغلب غذاهای شمال ایران مزه‌ای ترش دارند که از آب انار تازه یا آب نارنج تازه به دست می‌آید.

مرغ ترش گیلانی

کال کباب یکی از پیش غذاهای شمالی است که در سفره‌های شمالی زیاد به چشم می‌خورد. این پیش غذای خوشمزه با سبزی‌های معطر، بادمجان کبابی و آب انار ترش درست می‌شود. شمالی‌ها با سالم‌ترین مواد غذایی و البته با ذوق فراوان، هنرمندانه خورشت‌های بی‌نظیری درست می‌کنند. اگر می‌خواهید درباره این خورش‌های لذیذ بیشتر بدانید، ادامه این مقاله را با دقت دنبال کنید.

معرفی بهترین رستوران های گیلان

با رهی نو همراه شوید تا سری به خطه سرسبز گیلان بزنیم و عطر و طعم غذاهای خوشمزه گیلان را بچشیم. در صورتی که تمایل دارید یک طعم جذاب از غذاهای محلی مازندران را تجربه کنید و در عین حال وقت زیادی برای طبخ آن ندارید، بیج بیج می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. بد نیست بدانید که بیج بیج معمولا با کته سرو می‌شود، اما می‌توانید آن را با نان هم میل کنید. مرغ ترش از غذاهای شمال سنتی ایران است که وجود دو ماده ی سیر و نارنج آن را از دیگر خورشت های ایرانی متمایز کرده است.

ماهی ماهی

ترشه واش، نام گیاهی در گیلان است که معمولاً در مناطق نیمه گرمسیری رشد می‌کند. این غذا از غذاهای سنتی لاهیجان است، البته در بقیه شهرها هم آن را درست می‌کنند. قیمه‌ای که با گوشت چرخ‌کرده، لپه، پیاز، گوجه‌فرنگی، زعفران، لیمو امانی، دارچین، گلاب، شکر و… حتی اگر زمان کافی برای پختن گوشت خورشتی ندارید، این غذا می‌تواند جایگزین خوش‌طعم‌تری برایتان باشد. یک غذای مجلسی و مناسب برای پاییز است که با مرغ، دانه انار، پیاز و رب انار درست می‌شود. انار جزو مواد غذایی جذاب و دوست‌داشتنی در غذاهای گیلانی‌ها است.

پس با شناخت بهترین رستوران های غذاهای محلی در رامسر، سفر خود را در این شهر مزه‌دار و خوش طعم کنیم. غذاهای محلی گیلان همانند غذاهای سنتی دیگر شهرهای کشورمان از محصولات کشاورزی و دامپروری خطه شمال تاثیر گرفته است. غذاهای گیلانی از نظر طعم و ظاهر بسیار متنوع هستند، به‌طوری که در کنار جاهای دیدنی گیلان، یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان محسوب می‌شود. بنابراین اگر قصد سفر به این خطه را دارید حتما طعم این غذاها را بچشید.