معرفی 25 تا از بهترین رستوران های گیلان + عکس و آدرس سفرزون-گروه غذایی


مواد لازم برای تهیه این غذا سیر، پیاز، دانه های انار، رب انار و مرغ است. اول پیاز و سیر را تفت می دهیم و مرغ را به آن اضافه می کنیم تا سرخ شود. حالا وقت دانه های انار و رب انار است، در آخر به این ترکیب آب اضافه می کنیم تا مثل خورشت بپزد. این خورشت خوشمزه معمولا به همراه برنج خوش عطر شمالی سرو می شود.

مواد اولیه این غذا شامل رب انار ترش، مغز گردو، آب انار، گوشت اردک و ادویه‌های متفاوت می‌شود. البته در رشت این غذا را با مواد اولیه دیگری همچون رب انار ترش، مغز گردو، دانه‌های انار، گوشت ماهی سفید و ادویه‌های لازم می‌پزند. هر دوی این غذاها بسیار لذیذ هستند و در صورت میل کردن به هیچ عنوان مزه آن‌ها را فراموش نمی‌کنید. میرزا قاسمی به عنوان اولین و اصلی‌ترین غذاهای محلی استان گیلان شناخته می‌شود.

  • به گزارش خبرگزاری دانا، غذاهای ایرانی به ویژه غذای شمالی به یکی از بخش‌های مهم ایران گردی و گردشگری کشور تبدیل شده است.
  • این شیرینی بیشتر در شهر رشت و از خمیر رشته، مغز گردو، هل وسایر ادویه جات و خاک قند درست می‌شود.
  • صرف این غذا درصد بالایی از پروتئین‌های مورد نیاز بدن را تامین کرده و از خواص ارزشمندی برخوردار است.
  • پیاز، مغز گردوی آسیاب‌شده و سبزی‌هایی مانند چوچاق تازه، گشنیز، شنبلیله و سیر هم در همراهی با رب انار و نارنج به ترکیب اضافه می‌شود.

در این آش حبوبات باید خوب بپزند و برنج له شود و لعاب پس دهد. گیلانی‌ها آش ترش را با ترب سفید و ماهی کولی سرو می‌ کنند. برای خواندن مراحلطرز تهیه آش ترش شمالی یا گیلانی یا ترشه آش روی لینک مطلب کلیک کنید. نازخاتون در واقع یک چاشنی محسوب می‌شود که در کنار انواع غذاهای مازندرانی سرو می‌گردد. برای درست کردن نازخاتون، بادمجان کبابی را خوب می‌کوبند تا کاملا له شود.

۱۰. رستوران و سفره‌خانه سنتی بامداد

همچین غذاهایی را با بلدرچین، اردک و کبک و خروس محلی می‌بیند که هر کدام با شیوه خاصی طبخ و به همراه خورشتی گیلکی مثل فسنجان یا ناردون سرو می‌شوند. در مجموع ماهی ماهی تجربه جذاب و البته گرانی است که اگر سطح قیمت یک رستوران برایتان مهم نیست می‌تواند شما را راضی نگه دارد. ویترهای بارکو اصالتا رشتی هستند و با مهمانان شمالی رستوران با گویش گیلکی صحبت می‌کنند. و از آنجایی که تهیهغذای گیلانیبه شکل اصیل آن نیاز به مهارت خاصی دارد، سرآشپز و اکیپ رستوران گیلانی هستند.

رستوران چلو شیش در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد .به همین خاطر فضایی لوکس و امروزی و اسباب کاملاً نو دارد. بخشی از مشتریان این رستوران را همیشه مشتریان محلی تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد که رستوران چلو شیش در بین مردم محلی نیز بسیار محبوب است. این رستوران را از ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن به وجود آورده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود تا به محض ورود به رستوران، جذب دکوراسیون خاص آن شوید.

نمی‌شود که به شمال بیایید و از خیر غذاهایی که با ماهی پخته می‌شود بگذرید. جغرافیا، تاریخ و تأثیرات فرهنگی ایران تنوع مواد اولیه و روش های آشپزی را در یکی از قدیمی ترین و پیچیده ترین فرهنگ های جهان شکل داده است. وسعت وسیع ایران شامل طیف وسیعی از گویش های محلی، شیوه زندگی، سنت ها و آداب و رسوم منطقه ای است، بدون ذکر تنوع فوق العاده ای از مناظر و آب و هوا هستند. سنت اقتضا می کند که مهمانان یا بازدیدکنندگان فقط بهترین غذای موجود را ارائه دهند. روایات مسافران اولیه به ایران نشان می دهد که ظرف های سرو شده در طول قرن ها تغییر محسوسی نداشته است.

دستور : لیست 8 غذای شمالی

در فهرست غذاهای محلی مازندران نمی‌توان از مرغ شکم پر آن گذشت. این غذا بسیار خوش‌طعم بوده و از طرفداران زیادی برخوردار است. ترکیبات به کار رفته در این غذا شامل مرغ، گردو، آلو، قیسی، زعفران، زرشک، آب لیمو یا آب نارنج، پیاز سرخ شده، شکر، نمک، فلفل و سبزی‌های همانند جعفری، گشنیز، نعنا و ترخون هستند. وجود این سبزی‌ها در مرغ شکم پر طعم فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده و بیش از پیش بر محبوبیت این غذا اضافه می‌کند. این غذا تنها از ترکیب برگ سیر تازه و تخم مرغ درست می‌ شود.

طبخ این غذا بسیار ساده بوده و به زمان زیادی برای پخت نیاز ندارد. دوپتی را برای خود و اعضای خانواده‌تان سرو کرده و از خوردن آن لذت ببرید. کهی انار یک غذای فوق‌العاده مفید و اصیل مازندرانی بوده که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. کهی در زبان مازندرانی به معنای کدو است، بنابراین مواد غذایی به کار رفته در این غذا شامل کدو حلوایی، انار، لوبیا چیتی، عدس، گردو، سیر، پیاز و ادویه می‌شود. کهی انار تمام مواد غذایی مقوی و سرشار از پروتئین و ویتامین را در خود جای داده است، از این رو برای افرادی که دچار کم‌خونی یا کمبود پتاسیم هستند، بسیار مفید است.

در رشت رستوران خوب و عالی به اندازه موهای سر پیدا می‌شود، اما اگر دنبال بهترین هایشان هستید، لیست بهترین رستوران های رشت را اینجا ببینید. شمال فقط غذاهای خوشمزه ندارد، بلکه پر است از سوغات خوشمزه و جذاب. در کنار این غذا می‌توانید از طعم بی‌نظیر ترشی هفتا بیجار و سیرترشی نیز لذت ببرید. قبل از همه حتما می‌دانید که نیمی از طعم یک خورش شمالی به برنج تازه و خوش‌عطر همراه آن است. اگر می‌خواهید چنین طعمی را بچشید، اجاره اقامتگاه آویشار تالش پیشنهاد ما به شماست.

گمج کباب

اقامتگاه گوچین فومن یکی از بهترین سرآشپزها را دارد و در هر وعده غذایی از نو شما را عاشق طعم‌های گیلک می‌کند. اگر اهل شکم‌گردی هستید و مقصد سفرتان را بر اساس خوشمزه‌هایش تعیین می‌کنید، ما به شما گفته‌ایم خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را کجا پیدا می‌کنید. اناربیج یکی دیگر از غذاهای اصیل گیلانی است که در شهرهای رشت، رودسر، لاهیجان، انزلی و … در مناسبت‌های خاصی مانند شب یلدا سرو می‌شود.