معرفی 10 مورد از بهترین غذاهای شمال سیتا سفری لذت بخش با انتخابی بهتر


سپس سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و با پنیر و روغن تفت دهید. اسفناج‌های خرد شده را در قابلمه بریزید و آن را روی اجاق گاز با شعله ملایم قرار دهید تا اسفناج‌ها برای ۱۵ دقیقه به‌آرامی بپزند. در همین حین، پیازهای خلالی خرد شده را در یک تابه در روغن داغ سرخ کنید تا نرم و سبک شوند. سپس سیر رنده شده را به پیازها اضافه کنید و آن‌ها را با هم تفت دهید.

  • روی حرارت کم گذاشته، سپس در این مرحله آب قلم(به دلخواه)اضافه کنید.
  • ترش آش مازندران کمی با ترش آش گیلان تفاوت دارد ولی هر دو خوشمزه هستند.
  • برای پختن این غذا ابتدا سیر و شوید را با هم تفت می‌دهند و سپس به آن لوبیای رشتی را اضافه کرد و روی آن آب می‌ریزند.
  • پس از طلایی شدن سیر و پیاز، زردچوبه را به آن‌ها اضافه کنید و کمی آن را تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود.
  • روی بادمجان‌ها نمک بپاشید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا تلخی بادمجان گرفته شود.
  • در ادامه لوبیا چشم بلبلی از قبل خیس شده را در قابلمه بریزید و کمی تفت دهید.

سلامبرای شما آژانس هستید و در گردشگری دستی دارید بسیار ناپسند هست که شمال ایران رو فقط گیلان و مازندران بدانید. لطفا این دوست نویسنده رو یک سفر به گلستان بفرستید تا هم با غذاهای اینجا آشنا بشه و هم استان شمالی دیگه ایران رو ببینند. مواد اصلی این غذا، اسفناج پخته، عدسی، سیر، انار ترش است. Jun 21, 2018 — این غذا در شمال کشور با نام قلیه ماهی شمالی شناخته می‌شود که با قلیه ماهی جنوبی متفاوت است. این غذای خوشمزه در واقعی نوعی خورش است که با برنج به …

در واقع، ترکیب سبزی این خورش شبیه به ترکیب سبزی خورش قورمه سبزی است که کمی نعنا هم به آن اضافه می‌شود. پیاز داغ را با زردچوبه و مرغ‌ها تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه از بین برود و مرغ‌ها طلایی رنگ شوند. سپس گردوی آسیاب شده را به مرغ اضافه کنید و تا آن را زمانی که گردو سرخ شود، کمی تفت دهید. نمک، فلفل و رب انار را در قابلمه بریزید و برای دو دقیقه مواد را تفت دهید. سپس یک فنجان آب سرد در قابلمه بریزید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا گردوها روغن بیندازند.

۱۰- خورش سیر قلیه یا سیر چغرتمه

البته در این شهر به جای لوبیا چیتی از لوبیا سفید یا چشم بلبلی به عنوان حبوبات آن استفاده می‌ کنند. خورش‌های شمالی بسیار متنوع هستند و این تنوع را نمی‌توان در هیچ شهر و روستای جهان پیدا کرد. همچنین در کنار شامی کباب ممکن است مخلفات دیگری مانند سیر و باقلا نیز وجود داشته باشد.

در ضمن برای پخت آن به مواد ارزان و ساده ای نیاز دارید. مطنجن، متنجن یا متنجان ازخورش های محلی گیلانیو متعلق به شمال کشور است که با گوشت، روغن، آلو، قیسی و … تهیه می شود. این غذا به خاطر محبوبیت بالایی که دارد و به خاطر این که سلیقه افراد بیشتری را پوشش دهد، با مواد متنوعی درست می شود. برای خواندن مراحلطرز تهیه خورش انار مسما گیلانی روی لینک مطلب کلیک کنید. برای مطالعه جزییات وطرز تهیه خورش ترش واشو آشنایی به ترکیب سبزی این خورش روی لینک مطلب کلیک کنید.

اناربیج

سیر واویج دیگر غذای گیلانی است که اغلب کنار برنج و ماهی شور سرو می‌شود. سیر واویج در فصل زمستان و رویش برگ سیر زیاد پخته می‌شود. اناربیج از رب انار، گردو، سبزی قورمه و گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود. برای پختن و جا افتادت این غذای اصبل گیلانی چند ساعت زمان لازم است.

اگر دنبال غذایی سالم و مقوی با طعمی بی‌رقیب در استان مازندران هستید، اسپناساک را امتحان کنید. اگر فسنجان با گوشت اردک تهیه شود، به آن آغوز مسما گفته می‌شود. اگر قصد سفر به گیلان را دارید، حتما این غذای ترش و پر از ویتامین را امتحان کنید. برای تهیه این نوع خورش بسیار محبوب از گوشت استفاده نمی‌شود.