معرفی غذاهای سنتی استان های ایران 1 رستوران گردشگری ریژان-گروه غذایی


اگر خوش‌شانس باشید لوبیاپلو شیرازی را هم در رستوران‌های این شهر پیدا می‌کنید. آنچه به عنوان لوبیا در این غذا استفاده می‌شود، لوبیا چشم‌بلبلی است. به غیر از لوبیا چشم‌بلبلی از مرغ، شوید و انواع طعم‌دهنده‌ها هم در تهیه این غذا می‌ریزند. و مردم ایران عاشق آن هستند.یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که با بادمجان تهیه می شود خورش بادمجان است. برای تهیه لوبیا پلو، لوبیا سبز خرد شده را با گوشت و پیاز و رب گوجه فرنگی و و ادویه جات مختلف ترکیب می کنند و روی حرارت ملایم قرار می دهند تا دم بکشد و آماده بشود.

  • پس برای خوردن این غذا آن هم به شكل اصیل و سنتی بهتر است به سراغ خانه‌های سیستان و بلوچستانی و بانوان باسلیقه این منطقه بروید.
  • برخی باقالاقاتق را با برنج و به عنوان غذای اصلی و برخی دیگر به عنوان پیش‎‌غذا می‌خورند.
  • با این که تنوع غذاهای مازندرانی زیاد است اما تعداد زیادی از غذاهای دو استان گیلان و مازندران با هم مشترک است.
  • زمانی که ترشه تره می‌خورید، طعم انواع سبزی‌های خوش‌عطر را حس می‌کنید.

می‌توان به طور خلاصه به گوشت چرخ کرده موجود در غذا اکتفا کرد. اگر از گوشت گوسفندی و نوع لخم بدون چربی گوشت گوساله استفاده کنید، به جذب پروتئین در بدن کمک خواهید کرد. این غذا مقادیری ماده معدنی روی هم دارد که به افزاید تولید تستوسترون کمک می‌کند. کباب تابه‌ای از غذا‌های ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد.

رشته‌پلو یكی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است كه بیش‌تر با گوشت پخته یا پیاز داغ و خرما و كشمش یا هر دو طبخ می‌شود. رسم است كه در روز جشن نوروز خورده می‌شود.رشته پلو یكی از خوشمزه ترین غذاهای بهشهر است . كباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه كبابی، فلفل كبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند. در تهیه این غذا از برنج، سبزی شوید و باقالی تازه سبز رنگ استفاده می شود.

طرز تهیه شش انداز

«خورش مرغ افشاری» همان خورش مرغ است که در آن قیسی هم به کار می‌رود. برای خوشمزه شدن این غذای ایرانی، در طرز تهیه خوش مرغ افشاری از زعفران استفاده کنید. در میان دستور انواع غذای ایرانی، «آبگوشت متنجنه یا متنجون» یک غذای اصالتا کرمانی و متعلق به رفسنجان است. در طرز تهیه آبگوشت متنجنه کرمانی، از گوشت گوسفندی، لوبیا چیتی و سیب زمینی استفاده می‌شود. کنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای کسانی که گرم‌مزاج هستند یا از کم‌خونی و نارسایی کبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. دمپختک یکی از غذاهای محلی استان تهران است.یکی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست .

با عضویت در خبرنامه صنایع دستی دوراونتاش آماده تخفیف های شگفت انگیز باشید!

و این غذای سنتی و اصیل ایرانی طرفداران بسیار داشته و طعم خاص و خوشمزه ای هم دارد. این کباب رو میشه هم با گوشت قرمز و هم با گوشت سفید درست کرد که من خودم هر دو مدل رو درست کردم فوق العاده شده. یکی از انواع پلوهای خوشمزه و سنتی که بیش تر مجلسی است باقالی پلو می باشد. این غذا از ترکیب برنج و سبزی و باقالی پخته می شود که اگر باقالی و سبزی تازه باسیند طعم بهتری هم خواهد داشت. باقالی پلو را می توان در کنار مرغ یا گوشت ماهیچه و گردن سرو کرد که ما ایرانی ها بیشتر عاشق باقالی پلو با ماهیچه هستیم.

سالاد شیرازی، همراه غذای محلی معروف شیراز

بسیاری از کسانی که مهمان خارجی دارند و به دنبال بهترین رستوران های تهران هستند، این رستوران را برای پذیرایی از مهمانان خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر غذاهای بسیار خوشمزه و باکیفیت، رستوران عالی قاپو به اجرای شبانه و چند ساعت برنامه مفرح و سنتی نیز شهرت دارد. در این رستوران از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، چندین گروه موسیقی مختلف برنامه اجرا می‌کنند تا شما سرگرم باشید.

همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته کوفته در‌ کل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. لوبیا پلو غذای اصیل ایرانی است که طرفداران بسیاری هم دارد. این غذا در زمان نسبتا کم و بسیار ساده و آسان تهیه می شود اما با این وجود طعمی فوق العاده و دوست داشتنی دارد. عطر و طعم لوبیا به همراه برنج ترکیب بسیار جذابی می سازد که برای اکثر افراد مطلوب و خواستنی است. اگرچه استان قزوین، استان بزرگی نیست اما غذاهای سنتی فراوان و خوش‌طعمی دارد.

در این رستوران اصلاً خبری از تخت‌های سنتی، آینه‌کاری و این‌گونه تزئینات نیست. شاید تصور کنید که رستوران‌های جنوب تهران کیفیت مناسبی ندارند. رستوران سنتی ترمه یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در نزدیکی میدان امام خمینی و داخل هتل فردوسی قرار دارد. این رستوران دارای فضاسازی بی‌نظیری است و تک‌تک جزئیات را در آن رعایت کرده‌اند. داخل فضای رستوران حوضچه‌ای فیروزه‌ای تعبیه شده است که آب در آن جریان دارد و محیط رستوران را بسیار دیدنی می‌کند. آجرهای سنتی، صندلی‌های چوبی و سقف‌های قوسی شکل، همه المان‌های سنتی به‌خوبی رعایت شده‌اند.

طعم عالی و متفاوت خورش فسنجان نیز یکی دیگر از انواع محبوب غذاهای ایرانی می باشد. برخی از افراد این خورش را با گوشت مرغ طبخ می ‌کنند و برخی دیگر با گوشت چرخ کرده آماده می کنند. نخودآب یکی از غذاهای محلی استان اصفهان است که به مواد اولیه زیادی احتیاج ندارد و خیلی راحت پخته می‌شود اما با این حال به دلیل داشتن حبوبات غذای بسیار مفیدی است. از خوراک هایی بسیار ساده و در دسترس گرفته تا خوراک های مجلسی، همگی در لیست غذا های ایرانی دیده می شوند. این غذا ها منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین ها، پروتئین و کلسیم هستند.خوراک ها را می توان با سبزیجات یا گوشت، مرغ و ماهی طبخ کرد. رستوران سنتی باغ راز یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین رستوران‌های شهر است.

در دستور انواع غذاهای ایرانی «خورش گیجاواش» هم یکی از خوشمزه‌ٰترین‌ها است. در طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی از یک سبزی محلی به اسم گیجاواش به همراه تخم مرغ و سیر استفاده می‌شود. «خورش آلو»، از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و اصیل است که با مرغ، گوشت قرمز یا کوفته قلقلی درست می‌شود. در طرز پخت غذای ایرانی خورش آلو، می‌توانید از آلو جنگلی یا خورشی و آلو بخارا استفاده کنید. در منوی غذای ایرانی، نمی‌توان از «کوفته تبریزی» چشم پوشی کرد.