معرفی غذاهای سنتی استان های ایران 1 رستوران گردشگری ریژان-گروه غذایی


یک ته دیگ سیب زمینی زعفرانی به همراه ترشی لیمو یا سالاد شیرازی تکمیل کننده این پلو خاص است. با شنیدن نام دلمه معمولا اولین چیزی که به ذهن همه ما می آید فقط دلمه برگ مو است، اما دلمه دارای تنوع بسیار زیادی است. دلمه‎ ی فلفل دلمه ای، بادمجان، گوجه و کلم از جمله معروف ترین انواع دلمه‏ ها هستند اما با این وجود همیشه دلمه‎ ی برگ مو طرفدار بیشتری داشته است. دلمه علاوه بر اینکه یکی از غذاهای سنتی ایران است، در واقع غذای محلی و مخصوص آذربایجان غربی و شرقی هم می‎ باشد.

اگر دچار یبوست هستید می‌توانید ماهی شکم‌پر خود را با مواد بخارپز شده‌ای مثل هویج و قارچ بپزید و به جای برنج، آن را با نان سبوس‌دار میل کنید. این کار کمک می‌کند میزان فیبر دریافتی شما افزایش پیدا کند و کارکرد دستگاه گوارشتان بهبود یابد. اگر بیماری قلبی دارید در پخت ماهی شکم‌پر به جای کره به سراغ روغن زیتون بروید و غذایتان را با کلم بروکلی بخارپز شده میل کنید.

  • کف سالن بر خلاف رستوران‌های سنتی دیگر، از سنگ مرغوب پوشیده شده است که به شما حس رستوران‌های لوکس غرب تهران را می‌دهد.
  • آش قونیه, ماش ماشک و ماشاب از دیگر غذاهای محلی این استان هستند.
  • در مطلب زیر طرز تهیه چند نوع اشکنه خوشمزه را خواهید دید.
  • این کافه به خاطر جذب روشنفکران، هنرمندان و فعالان شهر و همچنین محل ملاقات دوستداران هنر و فرهنگ، چه پیر و چه جوان، شهرت دارد.

کوفته تبریزی از ترکیب گوشت، لپه و سبزیجات تهیه می شود و داخل کوفته هم تخم مرغ آبپز، آلو، گردو، پیاز داغ و زرشک ریخته می شود. در آخر سیب زمینی های سرخ کرده یا بادمجان سرخ شده را به خورش اضافه می کنند و همراه با برنج ساده یا زعفرانی نوش جان می کنند. ترکیب مواد اولیه خورش ها به گونه ای انتخاب شده اند که اعتدال غذا حفظ شود. در لیست غذا های ایرانی، کوکو یکی از متنوع ترین گزینه ها به شمار می رود. می توان انواع کوکو را با ساده ترین مواد اولیه تهیه کرد. آرد برنج، آرد سفید، آب، گلاب، شکر، روغن و زعفران مواد اولیه یکی از خوشمزه ترین دسرهای شیراز است.

دستور پخت قیمه نثار قزوین خوشمزه و مجلسی

حالا نوبت به پیچیدن نان است، از انتهای برش مستطیلی به‌صورت مثلث نان را ببندید و در انتها باید یک مثلث کامل داشته باشید. برای این‌که لبه‌های مثلث به هم بچسبد می‌توانید کمی آرد را با آب مخلوط‌کنید و با دست خود به لبه‌های آن بزنید و قسمت انتهایی آن را به هم بچسبانید. ابتدا 2 عدد سیب‌زمینی متوسط را آب پز کرده و بگذارید خنک شود. سپس پوست سیب‌زمینی‌ها را بگیرید و آن‌ها را با خردکن یا گوشت‌کوب بکوبید تا به شکل پوره دربیاید.

طرز تهیه آش شله مشهدی

رستوران سنتی روحی در مقایسه با دیگر رستوران های سنتی تهران یک ترفند خلاقانه به خرج داده و در پذیرایی سنتی خود، کار را تمام کرده است. همان طور که می‌دانید در اصطلاح عامیانه ظروف روی با نام ظروف روحی شناخته می‌شوند. علت نام‌گذاری رستوران روحی نیز همین ویژگی خاص در پذیرایی است. این رستوران با استفاده از گل و گیاه‌های معطر در گوشه و کنار خود، فضایی امن و راحت برای صرف غذا و هم‌نشینی فراهم کرده است. رستوران‌های سنتی تهران اغلب بسیار گران‌قیمت هستند؛ اما برخی از رستوران‌ها انصاف بیشتری دارند و قیمت معقولی ارائه می‌‌دهند. رستوران باربد دقیقاً همان رستورانی است که کیفیت خدمات و غذاهای بسیار مناسبی را در کنار قیمتی معقول و منصفانه ارائه می‌کند.

مانی پلو

اگر به شیراز سفر کنید ولی شیرازی پلو را امتحان نکنید، سفرتان را نیمه کاره گذاشته‌اید! یکی از خوشمزه‌ترین و خوش عطرترین غذاهای استان شیراز، شیرازی پلو است. مواد اولیه این غذا برنج، مرغ، زرشک، زعفران، بادمجان و ماست است. اگر دقت کنید فقط بادمجان است که باعث تفاوت شیرازی پلو و ته چین شده است. در کنار شیرازی پلو سبزی خوردن تازه، ترشی یا سالاد شیرازی نوش جان کنید.