معرفی غذاهای سنتی استان های ایران 1 رستوران گردشگری ریژان-گروه غذایی


به طور مثال استان گیلان غذا های متنوعی دارد که حتی بعضی از آنها شهرت جهانی دارند. برای پختن غذا ها موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا در وضعیت سلامت بمانید. همچنین می‌توانید کدوهای خرد شده را داخل قابلمه ریخته، درب قابلمه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید تا کدوها آهسته آهسته پخته شده و نرم شوند.

  • حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور کند که آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشکیل دهنده دیزی و آبگوشت یکسان می باشد.
  • گوشت چرخ‌کرده را به این مخلوط اضافه کنید و باکمی آب جوش بگذارید کاملاً ترکیب شود و رنگ و لعاب خوبی بگیرد.
  • می توان انواع کوکو را با ساده ترین مواد اولیه تهیه کرد.
  • بازار ماهی فروشان کیش در محله سفین قدیم کیش، به سمت تجارت‌خانه جنوب، در نزدیکی پارک میرمهنا و بازار عرب‌ها قرار دارد و ساعت کاری آن از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ و ساعت ۱۶ تا ۲۳ است.
  • با تمام این اوصاف، هر چقدر از خواص ماهی بگوییم کم است و باز هم حرف برای گفتن باقی خواهد ماند.
  • همان گونه كه از نامش پیداست، این غذا آبكی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشكیل دهنده آن است.

این سبک آشپزی برنجی که همیشه می‌خوریم را به یکی از خاص‌ترین غذاهای سنتی کیش تبدیل می‌کند. بورانی اسفناج یک پیش‌ غذای سنتی ایرانی است که بسیار ساده آماده می‌شود. برای تهیه بورانی اسفناج کافی است که مقداری اسفناج به میزان دلخواه خودتان را شسته و در تابه‌ای با زردچوبه و کمی نمک و فلفل تفت دهید. می‌توانید مقداری سیر را رنده کنید و به مواد در حال تفت اضافه کنید اما اگر طعم آن را دوست ندارید نیازی به‌اضافه کردن سیر نیست. مقدار ماست هم بستگی به ذائقه شما دارد اگر دوست دارید بورانی‌ای پر اسفناج داشته باشید ماست را کمتر اضافه کنید.

در طرز تهیه رشته پلو از برنج به همراه رشته پلویی استفاده می‌شود. رشته پلو را می‌توانید با سینه مرغ، گوشت قرمز یا گوشت چرخ‌کرده ترکیب کنید. طرز تهیه خورش ماست در شهرهای شمالی و همدان هم مشابه است و شکر، خلال یادام و پسته جزو اصلی آن به شمار می‌روند.

یخنی لوبیا

همچنین برای رفع یبوست می‌توانید از سبزی‌های تازه و البته کاهو هم همراه غذا استفاده نمایید. اگر فردی کم خون هستید، گوشت مورد استفاده در این غذا می‌تواند از مهم‌ترین منابع آهن برای شما باشد. اگر این غذا را همراه مرکباتی مثل پرتقال نوش جان کنید، آهن بیشتری را جذب خواهید کرد.

کوفته گشنیز شیراز

اگر از دنده‌ کبابی صرف نظر کردید یا به رستورانی رفته‌اید که این غذا را تمام کرده بود، می‌توانید خورشت خلال بادام یا آش سورانه را تجربه کنید. یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌های شیراز آش سبزی است که طعم مطبوع آن را تا مدت‌ها در خاطر خواهید داشت. مردم محلی این سوپ را برای صبحانه می‌خورند و معمولاً آن را از طباخی می‌خرند.

نام این رستوران از یکی از محله‌های قدیمی تهران گرفته شده است و قدمت آن به سال 1350 باز می‌گردد. جالب است بدانید که این رستوران اولین رستوران در تهران بوده که به‌طور رسمی توانسته مجوز اجرای موسیقی زنده را به دست بیاورد. رستوران سنتی بابا قدرت یکی از کافه رستوران‌های سنتی محدوده هروی محسوب می‌شود که مشتریان ثابت خود را دارد. فضای داخلی این کافه به‌خوبی دکور شده و در طراحی آن از پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی استفاده کرده‌اند. از این نام‌گذاری ساده، می‌توانید متوجه شوید که فضای داخلی این رستوران، سنتی و در عین حال بسیار خودمانی و ساده است.

منوی رستوران شاپوری شامل غذاهای سنتی ایرانی مانند کلم پلو، کوفته گوشت گوسفند آبدار، و ته‌چین است. از آنجایی که این غذای محلی شیرازی حاوی به است، طعمی شیرین یا ترش شیرین دارد. به دلیل استفاده از به در این غذای ایرانی، این یک خورش فصلی است که بیشتر در پاییز طبخ می‌شود. یک پلو مخصوص شیرازی های اهل دل، آن هم در بلندای شب یلدا. پلویی خوش رنگ و بو که ترکیبی از برنج، انار، گشنیز، مرغ، پیاز، زعفران، خلال پسته و نمک است. برای تهیه این پلوی زمستانی خوشمزه ابتدا سینه مرغ را با کمی ادویه و پیاز بپزید.

حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور کند که آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشکیل دهنده دیزی و آبگوشت یکسان می باشد. رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. به شما توصیه می‌کنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگک و پیاز میل کنید. از جمله دلمه برگ مو، دلمه گوجه فرنگی، ولمه بادمجان و دلمه فلفل دلمه ای، دلمه کلم و دلمه پیاز.