معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران-گروه غذایی


ترکیبات اصلی این غذا کشک ساییده، گوشت قرمز، نخود، لوبیا سفید، سیب‌زمینی، پیاز، بادمجان، چغندر، خیار به همراه نمک، زردچوبه و فلفل است. پخت این غذا کمی دردسر دارد و به زمان زیادی برای پخت لازم دارد. در تهیه این غذا آبگوشت و خورشت قورمه‌سبزی با یکدیگر ترکیب می‌شوند، که البته هر چه هست مزه خاصی دارد! برای تهیه این غذا به گوشت، سبزی قورمه، سیب‌زمینی، پیازداغ، لوبیا قرمز، لیموعمانی و تخم‌مرغ نیاز دارید. غذاهای محلی ایلام از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران هستند. مثل کوفته‌های یزدی که چند نوع داشتند، قلیه‌های یزدی هم انواع مختلفی دارند.

  • غذاهای سنتی عمدتا با شرایط اقلیمی و حال و هوای مردم شهرهای مختلف هماهنگی دارند.
  • در بخش فضای باز این رستوران هم موسیقی زنده برگزار می‌شود.
  • باید به این نکته نیز اشاره کنیم که رب انار استفاده شده در بیشتر انواع ماهی شکم‌پر، خواص بسیاری برای لاغری دارد.
  • این غذای سنتی و در عین حال پرکاربرد که هم می تواند در مهمانی ها و هم در مواقع معمولی استفاده شود بسیار خوشمزه و باب طبع انواع سلیقه ها می باشد.

جوجه كباب از گوشت مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است. اكثریت قریب به اتفاق مردم ایران در تعطیلات و مسافرت ها، گوشت مرغ طعم دار شده را بر روی منقل كباب كرده و جوجه كباب می پزند. اگر می‌خواهید از غذای مجلسی قزوینی‌ها که در مجالس عروسی‌شان طبخ می‌شود میل کنید، قیمه نثار را انتخاب کنید.

موسیقی زنده و سنتی ایرانی و فضای داخلی تمیز، از رستوران صوفی یک رستوران کاملاً مدرن ساخته است. این رستوران طیف گسترده‌ای از غذاهای کبابی را با مرغ، بره، ماهی و بسیاری از انواع دیگر ارائه می‌دهد و کلم پلو انتخابی همیشه محبوب بوده است. سرای مهر که برخلاف شلوغی بازار اطراف بسیار دنج است، پس از خرید از محصولات سنتی ایرانی، استراحتگاهی آرام برای گردشگران است. میهمانان می‌توانند از طیف وسیعی از چای‌های سنتی در کنار غذاهایی از جمله کباب جوجه، مرغ ترش، دیزی، خورش سنتی بره و نخود در این رستوران لذت ببرند.

طرز تهیه خورشت باقلا قاتق

بسیاری از خانم ها برای انتخاب غذا در وعده های مختلف و همچنین تهیه غذای مجالس و مهمانی خود ، با مشکل مواجه می شوند. مسئله آن ها نشناختن غذا ها نیست بلکه گزینه های متنوع، قدرت انتخاب را از بین می برد. غذا های محلی و سنتی ما جزء خوش طعم ترین غذا هایی هستند که در جهان طبخ می شوند. در ادامه به 230 نوع غذا در لیست غذاهای ایرانی ، اشاره می کنیم.

۶۳- کشک کدو مجلسی

اگر در طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نکات کلیدی گرفتن بوی زهم مرغ را رعایت کنید، یک غذای ایرانی عالی مجلسی برای مهمانی‌ها خواهد بود. رستوران سنتی مرشد با داشتن 4 شعبه مختلف در گوشه‌گوشه شهر تهران جزو بزرگ‌ترین رستوران های سنتی تهران است. این رستوران با فضای سنتی و دل‌نشینی که دارد روح و جانتان را نوازش می‌دهد. همچنین با وجود غذاهای خوش‌آب‌ورنگ و خوشمزه در منوی اصلی این رستوران، لذت چشیدن غذای اصیل ایرانی را در ذهنتان ماندگار می‌کنید. انواع خورشت‌های ایرانی، جلوکباب و چلوگوشت را در منوی بلندبالای رستوران مرشد خواهید دید. در محدوده دربند و درکه تهران، صدها رستوران سنتی مختلف به چشم می‌خورد؛ اما در این میان باید به رستوران اس پی یو به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران اشاره کرد.

کباب مرغ یا جوجه که در گذشته با استخوان و بر روی آتش کباب می‌شده، امروزه پس از خواباندن گوشت مرغ در آب لیمو و زعفران، بر روی آتش کباب می‌کنند. اگر خیلی خوش شانس باشید، می‌توانید به جگرکی برسید و سیخی جگر که با ریحان تازه و اب لیمو طعم دار شده نوش جان کنید. خورشت بادمجان با رنگ قرمز و طلایی براقش که با گوجه فرنگی و زردچوبه پخته شده است، یکی از غذاهای بسیار محبوب ایرانیان است.

گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود كه به اشتباه جا افتاده است. دیزی یا آبگوشت هم یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی‌ها است. آبگوشت یک غذای ساده و خوشمزه است که از عشایری‌ها به جا مانده است.

برخی باقالاقاتق را با برنج و به عنوان غذای اصلی و برخی دیگر به عنوان پیش‎‌غذا می‌خورند. اوماچ آش یا آش عوماج یکی از قدیمی‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی کرمان است. از مواد اولیه آش دوغ می‌توان به انواع حبوبات مانند نخود و لوبیا، سبزی‌های مختلف، تره و انواع سبزی‌های کوهی و محلی اشاره کرد.