معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران-گروه غذایی


دو پیازه شیرازی معجونی متشکل از پیاز، سیب زمینی، آب لیمو، جعفری، نمک، فلفل، زردچوبه و کره است. یک خورشت خوش طعم دیگر که ترکیبی از کنگر، گوشت گوشفندی، آلو خورشتی شیرین، آب نارنج، ادویه خورشتی، پیاز، نمک و فلفل است. اگر علاقه ای به کنگر ندارید حتما با خوردن این خورشت نظرتان عوض می شود.

  • این غذای خوشمزه یکی از غذاهای اصیل مشهد است که در مناسبت‌های مذهبی بیشتر از روزهای دیگر پخته می‌شود.
  • معمولا کرمانی‌ها در طرز تهیه بز قورمه از گوشت بزغاله استفاده می‌کنند.
  • همچنین نماد اعتماد الکترونیکی را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اخذ نموده است.
  • این رستوران با سه طبقه مجزا، میزبان شما در میهمانی‌ها، جشن‌ها و دورهمی‌های دوستانه هم هست.

قورمه‌سبزی و خورشت قیمه نیز از غذاهای محلی تهران بشمار می‌روند هرچند که در کل کشور مورداستفاده همه هستند. تهران شهر بزرگی است و فرهنگ‌های مختلفی در آن زندگی می‌کنند؛ همین فرهنگ و سنت‌های متفاوت باعث شده غذاهای سنتی و محلی بسیاری در این شهر پدید آید. استان کردستان یکی از پرطرفدارترین مناطق توریست پذیر ایران محسوب می‌شود.

مقاصد محبوب

در فضای داخلی این رستوران موسیقی زنده پخش می‌شود و شما می‌توانید در حین میل کردن غذا، از شنیدن نوای سنتی ایرانی لذت ببرید. در بخش فضای باز این رستوران هم موسیقی زنده برگزار می‌شود. در این محوطه سکویی را به هنر‌آفرینی نوازندگان سنتی اختصاص داده‌اند. نون و نمک یک رستوران بسیار عالی برای برگزاری انواع دورهمی، مهمانی و مراسم به حساب می‌آید. از نام رستوران نون و نمک فخرالملوک می‌توانید متوجه شوید که رستورانی بسیار با اصل و نسب، سنتی و زیباست.

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ ریش ریش و خلال و بادام

پس عالی قاپو را باید علاوه بر یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران، یکی از بهترین رستوران های با موسیقی زنده تهران دانست که در شمال پایتخت قرار دارد. قورمه سبزی که از سبزی، لوبیا قرمز و گوشت بره درست می­شود، ترش و پر سبزی است. طعم این خورش باید کمی ترش باشد به همین دلیل کمی لیمو عمانی خشک یا آبلیموی تازه به آن اضافه می­کنند، مدت زیادی طول می­کشد تا رب سبزی جا بیفتد.

به علاوه، اگر دوغ شما همگن (هموژنیزه) نیست بهتر است قبل از استفاده، آن را به خوبی هم بزنید تا در طول پختن غذا دلمه دلمه نشود. تعداد کثیری از بهترین غذاهای سنتی ایرانی از سراسر کشور گردآوری کردیم که در ادامه مختصرا به آنها میپردازیم . برای پخت اوجیزک به گوجه، روغن (ترجیحاً روغن محلی)، پیاز، آب، سیب‌زمینی و آچار نیاز دارید. البته در نوعی دیگر از این غذا به آن تخم‌مرغ هم اضافه می‌کنند. یکی از غذاهای خوب و ارگانیک ایلام، خورشت تره کوهی است که درواقع غذایی مختص به غرب ایران است.

همین سبزیجات و ادویه‌ها هستند که دلیل اصلی تغییر طعم و مزه کلم پلوی آشپزهای مختلف می‌شوند. یادتان باشد کلم پلو را حتما با سالاد شیرازی نوش جان کنید تا از طعم و مزه آن بیشتر لذت ببرید. شرط می‌بندم از هر کسی در مورد غذاهای رشتی سوال کنید، باقالاقاتق را به شما معرفی می‌کند. از اسم باقلاقاتق می‌توان حدس زد که عضو اصلی آن نوعی باقالی است. سیر که یکی از اعضای همیشگی غذاهای گیلانی است، در باقلاقاتق هم خودنمایی می‌کند. در تخم مرغ و شوید از دیگر مواد تشکیل دهنده باقلاقاتق هستند.

درست است که فلافل یک غذای محلی خوزستانی معرفی می‌شود اما در تمام شهرهای ایران پر شده از مغازه‌های فلافل فروشی. به خاطر ارزان بودن مواد اولیه‌ای که برای پخت فلافل استفاده می‌شود، قیمت نهایی آن خیلی مقرون به صرفه از آب درمی‌آید. به همین دلیل هم هر محله‌ای در تهران یک فلافل فروشی دارد. نخود پخته، ادویه و تخم‌مرغ همراه با مقداری فوت کوزه گری در تهیه فلافل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به اهواز سفر کردید و خواستید فلافل اهوازی بخورید، شب‌ها به خیابان لشکرآباد سر بزنید تا طعم اصیل فلافل را بچشید. و همچنین شما می توانید زماناقامت در آباداندر یکی از ویلا های آبادان این غذای لذیذ را تجربه کنید.

رنگ و بوی فوق العاده این پلو حتما شما را هم سر اشتها می آورد. هویج پلوی اصیل شیرازی ترکیبی از برنج، هویج، گوشت چرخ کرده، شکر، زعفران، دارچین، پیاز و نمک است. برای تهیه این پلو هویج ها را خلال کرده در روغن کمی تفت می دهیم. شکر را در کمی آب حل کرده و بر روی هویج می ریزیم تا هویج ها کمی بپزد، سر آخر هم زعفران را اضافه می کنیم تا عطر و بوی غذایمان کامل شود.