معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران-گروه غذایی


همانطور که از اسمش پیداست با یک غذای شیرین طرف هستید و اگر از طعم شیرینی در غذا خوشتان بیاید حتما از طرفداران آن می شوید. برای درست کردن این غذا احتیاج به موادی مثل سیب ‌زمینی، تخم‌مرغ، زعفران، شکر، گلاب و جوهر لیمو است. از طرفی دیگر، ذوق و سلیقه آشپزان ایرانی باعث شد که از برنج سفید ساده، ده ها پلو و چلوی رنگین پخته شود. تنوع چلو و پلو ها در لیست غذا های ایرانی، ورای تصور است. در ادامه، بخشی از لیست غذا های ایرانی که با برنج پخته می شوند را می آوریم.

  • علاوه بر این، مقداری آب گوشت هم در یک ظرف سرو می‌شود که می‌توانید داخل آن هم نان بریزید و میل کنید.
  • در آخر گوجه رنده شده را اضافه کرده و می‌گذارند تا مواد باهم خوب بپزند و جا بیفتد.
  • همچنین هر شب از ساعت ۸ تا ۱۲، گروه موسیقی با سازهای خود شما را سرگرم می‌کنند.

در طرز تهیه خورش آلو اسفناج، گوشت، اسفناج و آلو به کار می‌رود و آن را به یک غذا ایرانی خوشمزه تبدیل می‌کند. برای مطالعه طرز تهیه این خورش خوشمزه روی لینک مطلب کلیک کنید. در میان فهرست غذاهای ایرانی خوشمزه، «آبگوشت گندم» متعلق به اصفهان و شهرهای کردزبان است. در طرز تهیه آبگوشت گندم از نخود یا لوبیا به همراه گوشت قرمز و گندم استفاده می‌شود. شاید در لیست غذاهای ایرانی سنتی، «کشک بادمجان» برایتان شناخته شده‌تر باشد ولی لرستانی‌ها، یک آبگوشت خوشمزه دارند که با کشک و بادمجان درست می‌شود. طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان در عین شباهت زیاد به کشک بادمجان، تفاوت‌های زیادی هم با آن دارد.

۳۰- خورش مرغ افشاری

طرز تهیه خورش بلدرچین اصلا سخت نیست و می‌توانید آن را در فر هم درست کنید. در فهرست غذاهای ایرانی، «خورش کنگر» یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اواخر تابستان تا اوایل زمستان می‌توانید با کنگر تازه آن را درست کنید. در طرز تهیه خورش کنگر از سبزی‌هایی مثل جعفری و نعنا هم استفاده می‌شود.

طرز تهیه آش ترش مازندران

ماهی از سفره جنوبی‌ها به‌خصوص بومیان و غذاهای محلی کیش حذف نخواهد شد. مضروبه هم یکی دیگر از غذاهای سنتی کیش با طعمی خاص و بی‌نظیر است. برای تهیه مضروبه ماهی را با سبزیجات محلی و سیر طعم‌دار ترکیب کرده و می‌پزند. در غذاهای سنتی کیش و کلا جنوبی‌ها، همه‌جا آثاری از ماهی دیده می‌شود ولی بومیان کیش چاشنی‌های متفاوتی برای خوش‌طعم‌کردن غذاها استفاده می‌کنند.

خورشت ناردون

سرعت بالای طبخ اشکنه، آن را به غذای مناسب مواقع ضرورت تبدیل می کند. رستوران سنتی باغ صبا با استفاده از تخت‌های چوبی، سکوی اجرا و میز و صندلی‌های سنتی، فضایی سنتی و نزدیک به معماری دوره صفوی آماده کرده است. این رستوران با قرارگیری در خیابان شریعتی، جایی مناسب برای برگزاری جشن‌های و دورهمی‌های خانوادگی است.