معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی-گروه غذایی


بین لیست غذای استان کهگیلویه و بویراحمد بیلهر پلو وجود داره . بیلهر خیلی خیلی تلخه و باید تلخیش گرفته بشه وبعد بخارپز میشه.. هر چند کلا این گیاه استفاده نشه بهتره به دلیل ضرات زیادی که برای بدن داره و امکان ایجاد سرطان . برای طرز تهیه ماهی شکم پر به صورت کامل و با نکات طلائی بر روی لینک کلیک کنید. ماهی شکم پر را هم در فر و هم بدون فر می‌توانید درست کنید. در ماهی شکم پر موادی مانند سیر، نعناع و جعفری به همراه گشنیز، انار جنگلی یا رب انار و گردوی خرد شده بریزید.

  • اگر در شهر یا روستای شما در قورمه سبزی از مواد دیگری استفاده می کنید لطفا با ما در میان بگذارید.
  • رشته پلویی را کمی تقت می‌دهیم و به برنجمان که در حال جوش است اضافه می‌کنیم.
  • برنج حاوی کربوهیدرات و ویتامین B1 است که باعث کاهش فشار خون و سطح تری گلیسیرید می شود.
  • برای ماکارانی موادی چون پیاز و سیر، رب گوجه فرنگی، ماکارانی رشته‌ای و ادویه‌جات لازم است.

میتوانید برای دریافت منو غذا سازمانی با کترینگ دنا در ارتباط باشید . از بهترین غذاهای ایرانی ، چلو کباب کوبیدهکوبیده احتمالاً شناخته شده ترین در این خانواده است و در بین ایرانیان و گردشگران بسیار محبوب است. چلو کباب کوبیده همانطور که می دانید معمولا با گوجه و فلفل کبابی، برنج زعفرانی و سبزی تازه سرو می شود.

لیست خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

سپس مرغ را که از قبل پاک و ریز کرده‌ایم با پیاز و ادویه‌جات کمی تفت می‌دهیم. پنینی مرغ از ترکیب سینه مرغ، خامه صبحانه، سیر، جعفری، قارچ و نان همبرگر به همراه ادویه‌هایی چون فلفل، زردچوبه و پاپریکا درست می‌شود. یکی از غذاهای خوشمزه و آسان که با نخود درست می‌شود، فلافل است.

نگران نباشید؛ همه می توانند از این غذای معمولی لذت ببرند. برخی می گویند به مناسبت پایان زمستان و آغاز بهار در اسفند و مراسم نوروز توسط ایرانیان دوره ساسانیان پخته شده است. اگر از ایرانی‌ها بپرسید غذای مورد علاقه‌شان چیست، احتمالاً می‌گویند قورمه سبزی است! قورمه سبزی با گیاهان معطر، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز (در برخی نقاط ایران لوبیا سفید و چیتی) و گوشت گوسفند، گوساله یا بره تهیه می شود. همانطور که از نام این غذا مشخص است مواد اصلی این غذا شامل بادمجان و کشت است!

لیست غذاهای ایرانی

در این مرحله با توجه به ذائقتون می‌تونید دو تا سه قاشق آب‌لیمو هم به کلم‌ها اضافه کرد. خمیر پیتزای آماده را در سینی فر قرار می‌دهیم و سس گوجه را بر روی خمیر می‌زنیم. واقعا هیچ ایرانی نیست که کله پاچه دوست نداشته باشه مخصوصا اگر صبحانه باشه. در این بخش می‌خواهیم 4 خورش را به شما معرفی کنیم که به احتمال زیاد شما حداقل با یکی از آن‌ها میانه خوبی ندارید. عدس پلو با کشمش و زعفران مفرح ذات و جلا دهنده روح استعدس پلو در مهمانی‌ها و مجالس و حتی برای مراسمات مذهبی بویژه به‌هنگام عزا و برای نذری‌ها مورد استفاده قرار می‌­گیرد.

معرفی بهترین غذاهای ایرانی

برنج را با یک لیوان آب‌روی گاز قرار دهید تا پخته شود و سپس آن را با ماست و زعفران و تخم‌مرغ مخلوط کنید. اسفناج و مرغ را به‌صورت یک‌لایه در ته وسط ته‌چین قرار دهید و باقی مواد را روی آنها بریزید. برای مهمان‌هایتان خورش قورمه سبزی درست کرده‌اید؟ ته‌چین را در کنار آن فراموش نکنید. آش غذایی دوست داشتنی است که با آش سبزی، نخود، لوبیا، عدس، کشک و با توجه به نوع آن از مواد لازم دیگری درست می‌شود.