معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی کشور ایران تنوع غذایی بسیار بالایی دارد و بعضی از غذاهای ایرانی طرفداران زیادی هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان دارد جا داره در اینجا اشاره ای کنیم به استان گیلان که خود به دلیل تنوع بالای غذایی شهرت جهانی دارد و غذاهای خوشمزه این استان زبانزد خاص و عام می باشد . در ایران انواع خورش ، انواع پلو ،انواع آبگوشت ، انواع آش و سوپ ، انواع غذاهای دریایی ، انواع دسرهای ایرانی و وجود دارد که در اینجا فقط ۴۰ تا از معروفترین آنها را ذکر می کنیم و در سایت سیری در ایران شما می توانید به طور کامل با طرز تهیه تک تک این خوراکها و خوراکهای دیگر آشنا شوید . ۱- کوفته تبریزی کوفته تبریزی یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته کوفته در‌ کل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. ۲- قورمه سبزی چند سال است که نخستین شنبه از ماه آذر در هر سال خورشیدی از سوی دوستداران فرهنگ ایرانی با نام «روز جهانی قرمه‌سبزی» نامگذاری شده است. این خورش با سبزی قرمه دربرگیرندهٔ: تره، جعفری، شنبلیله و گشنیز، اسفناج یا برگ چغندر زمستان که فصل اسفناج است از اسفناج و هنگامی که برگ چغندر فراهم است، برگ چغندر بکار می‌رود، لوبیا قرمز یا چیتی یا چشم بلبلی، پیاز قرمز و گوشت قرمز پخته می‌شود. مزّهٔ این خورش باید کمی ترش باشد، از این رو، به آن کمی لیمو عمانی خشک یا آب لیموی تازه می‌افزایند که پوست لیمو عمانی، اندکی مزهٔ تلخ خوشایندی به خورش می‌دهد. برای جا افتادن قرمه سبزی زمان زیادی نیاز است. ۳-آبگوشت دیزی یا آبگوشت از قدیمی ترین، لذیذترین و مقوی ترین غذاهای اصیل ایرانیست. همان گونه که از نامش پیداست، این غذا آبکی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن است. حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور کند که آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشکیل دهنده دیزی و آبگوشت یکسان می باشد. در واقع هر دو یک غذا هستند. تنها تفاوتی که وجود دارد، در نحوه پخت این غذاست. رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. به شما توصیه می‌کنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگک و پیاز میل کنید. ۴- قیمه نثار قیمه نثار یکی از غذاهای ایرانی است که به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود. قیمه نثار با مخلفات زیادی که دارد تبدیل به یکی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است. گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود که به اشتباه جا افتاده است.-گروه غذایی


برای ادامه‌ی طرز تهیه بورک حلزونی با مرغ و قارچ اینجا کلیک کنید. برای مشاهده‌ی ادامه مطلب طرز تهیه میرزا قاسمی به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید. برای ادامه‌ی طرز تهیه کشک بادمجان بر روی لینک کلیک کنید. برای ادامه طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی به مقاله آن رجوع کنید.

به طور کلی دنیای املت‌­ها بسیار وسیع است و هیچ حد و مرزی ندارد. یعنی شما می‌توانید به طرز مثال یک سه شنبه صبح ساعت 8، برای خودتان املتی جدید اختراع کنید! از انواع املت معروف می‌توان به املت گوجه فرنگی، املت قارچ و املت سوسیس اشاره کرد.

  • آبگوشت غذای مورد علاقه اکثر ایرانیان است اما کمتر کسی از انواع و اصالت هر کدام اطلاع دارد.
  • این غذا یك غذای خوشمزه و مقوی و پر از رنگ و زیبایی است و می‌تواند رنگ لعاب متفاوتی به سفره شما بدهد.
  • مرغ باید با پیاز و کره تفت داده شود، سپس با رب گوجه یک سس غلیظ برای آن آماده شده و آن را به مرغ اضافه کرد تا خورشت کاملا پخته شود.
  • سیر داغ و پیاز داغ به شیدایی طعم انار در آش کمک میکند.
  • یکی دیگر از خورشت‌های خوشمزه و خوش رنگ و لعاب برای ناهار ظهر قیمه با سیب زمینی است.

کله پاچه معمولاً برای صبحانه به عنوان یک تقویت کننده انرژی برای تمام روز، مصرف می­‌شود. رستوران­‌هایی که کله پاچه در آنجا طبخ می­‌شود به کله پزی یا طباخی معروف هستند. آشپزهای طباخی‌­ها قبل از سحر و حدود ساعت 4 صبح رستوران را باز می­‌کنند و شروع به فروش این غذای ایرانی می‌کنند.

طرز تهیه آبگوشت دیزی خانگی

سرو این غذا در کاسه های گلدار چینی بر جذابیت های آن می‌افزاید. ایرانی‌ها به طور کلی از غذاهای گوشتی بسیار خوششان می آید و در بیشتر غذاهایشان گوشت مرغ، گوساله و یا گوسفند وجود دارد. یکی از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی در کشور ایران جوجه کباب است که آن را روی زغال کباب می‌ کنند و بسیار خوشمزه می شود. یکی از سنت های اصیل ایرانی ها این است که زمان کمپینگ به دل طبیعت حتما مواد لازم برای تهیه کردن جوجه کباب را همراه خودشان می ‌برند و همانجا روی زغال و آتش جوجه ها را کباب می کنند. جوجه کباب همراه با برنج زعفرانی، گوجه کبابی و کره خورده می ‌شود که این ترکیب بسیار خوشمزه است.

طرز تهیه خورش ریواس

آنها سرشار از آهن هستند، به هضم غذا کمک می کنند و سیستم ایمنی را تقویت می کنند. این غذا را زمانی درست کنید که وقت کافی دارید و عجله ندارید زیرا راز داشتن یک فسنجان عالی این است که عجله نکنید و در هر مرحله خورش خود را به طور کامل آماده کنید. روح و روان گردشگران خارجی با خوردن”ته دیگ”ترد و طلایی کف قابلمه سرخ شده به وجد می آید. امروز با صنعتی شدن و تجاری شدن سوهان، برندی مثل محمد ساعدی نیا موفق شده است با پخت و فروش سوهان به تجارت‌های بزرگ‌تری مثل احداث مجتمع‌های گردشگری و تفریحی نظیر مهر و ماه ورود کند. اگر علاقمند هستید داستان مجتمع گردشگری زیبا و دلنشین مهر و ماه، که شامل رستوران‌ها و فروشگاه‌های خوراکی متنوعی هست را بخوانید، از ما در کامنت‌ها بخواهید تا برایتان مفصل بنویسیم.

دستور طبخ ته‌چین

راز یک قورمه سبزی خوشمزه و بی‌ نظیر مانند بسیاری از غذاهای ایرانی در زمان پخت آن می ‌باشد. اگر خورش را با حرارت کمتر و زمان طولانی تر بپزید به اصطلاح خوش طعم و جا افتاده تر می گردد. قورمه سبزی را همراه با برنج ساده و یا زعفرانی میل می‌ کنند که تجربه خوردنش بدون شک برای افرادی که تاکنون این غذا را میل نکرده‌اند جالب و جذاب خواهد بود.

مرغ را که بهتر است ران آن باشد را در ماهی‌تابه به همراه ادویه‌جات سرخ می‌کنیم. یک لیوان آب جوش را به همراه زعفران بر روی مرغ می‌ریزیم و می‌گذاریم با آب زعفران بپزد. یکی از غذاهای خوشمزه و خاص برای مهمانی و عروسی‌ها باقالی پلو با مرغ است.