معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی-گروه غذایی


اگر برای ناهار باقلاقاتق را انتخاب کردید، آن را با ترشی و زیتون میل کنید. برای پختن ماهی شکم‌پر معمولاً روش‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود که در هرکدام از آن‌ها مواد تشکیل‌دهنده متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال به طور عام مواد مورد استفاده در پخت ماهی شکم‌پر شامل پیاز، رب انار، سبزی‌های معطر، سیر، کره، گردو، زعفران و… است. شما می‌توانید برحسب سلیقه و شرایط خود این مواد را کم و زیاد کنید. برای مثال اگر اضافه وزن دارید، می‌توانید میزان کره و روغن مورد استفاده در این غذا را به حداقل برسانید.

  • این کوفته‌ها را همراه با سیب زمینی در رب و مقداری آب می‌پزند.
  • در مرکز ایران در طبخ فسنجان، گوشت قرمز چهارپایان به‌صورت رنده شده و قل قلی ریز به‌کار می‌رود.
  • می‌توان به گوشت قرمز، رب گوجه‌فرنگی، پیاز سرخ‌شده، لپه و لیمو عمانی اشاره کرد.
  • همانطور که از اسمش پیداست با یک غذای شیرین طرف هستید و اگر از طعم شیرینی در غذا خوشتان بیاید حتما از طرفداران آن می شوید.
  • رستوران باربد دقیقاً همان رستورانی است که کیفیت خدمات و غذاهای بسیار مناسبی را در کنار قیمتی معقول و منصفانه ارائه می‌کند.

این پلو با ماش، برنج، گوشت چرخ‌کرده، زعفران، پیاز، روغن‌زیتون، نمک و روغن تهیه می‌شود. اوماچ آش یا آش عوماج یکی از قدیمی‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی کرمان است که سرشار از مواد معدنی و مغذی است. یکی از غذاهای محلی استان هرمزگان است که طرفداران زیادی دارد. این غذا مانند دیگر غذاهای محلی این استان از ماهی تهیه می‌شود و مناسب علاقه‌مندان به غذاهای دریایی است. مواد لازم برای تهیه این غذا عبارت است از ماهی شور, تمبر هندی, سیب‌زمینی و پیاز و ادویه‌جات.

نان چرب

اما قرمه سبزی این غذای لذیذ و خوشمزه همچنان اصالت خودش را حفظ کرده است. مارگوگ یا مرقوق نوعی غذای اصیل عربی است که در کیش با دستورالعملی متفاوت‌تر طبخ می‌شود. در پایان، تکه‌های کوچک خمیر نان سنگک را به ظرف اضافه می‌کنند. مارگوگ مانند تمام خورشت‌های ایرانی با برنج سرو می‌شود و در بین سایر غذاهای سنتی کیش، کمی ناشناخته مانده است. قرمزه نخودچی از آن دسته غذاهایی است که هم می‌تواند با نان سرو بشه و هم با برنج. اگر ازترکیب گوشت چرخ کرده و رب خوشتان می‌آید، حتماً از طعم قرمزه نخودچی هم استقبال می‌کنید.

در کل این کوفته‌ها شبیه همان کوفته تبریزی هستند با این تفاوت که در هرک دام یکی از مواد اولیه متفاوت است. نام هر یک از این غذاها نشان می‌دهد که کدام مواد اولیه در آن‌ها متفاوت است. شکم‌گردی در اصفهان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های تفریحی و گردشگری است.

طرز تهیه مارشمالو با ژله ساده

گوشت اعلای گوسفندی، پیاز و نمک موادی است که در تهیه کباب استفاده می‌شود. مهارت در درست کردن کباب به اندازه مواد اولیه‌اش مهم است. نخود پخته، ادویه و تخم‌مرغ از اصلی‌ترین مواد در تهیه فلافل است. این ترکیب را در روغن داخل سرخ می‌کنند و داخل نان ساندویچی می‌گذارند. اگر خواستید در اهواز فلافل بخورید، شب‌ها به خیابان لشکرآباد این شهر سری بزنید. به غیر از کلم، از سبزیجات معطر، گوشت و ادویه‌جات در تهیه این غذا استفاده می‌شود.

مقاصد محبوب

مواد تشکیل دهنده دلمه عبارت است از گوشت چرخ کرده، سبزیجات معطر و مخصوص دلمه، لپه و… است. معروف‌ترین غذای محلی که می‌شناسید کدام غذا است؟ درادامه این مطلب می‌خواهیم معروف‌ترین غذاهای سنتی ایران و اینکه به کدام استان یا شهر تعلق دارند را به شما معرفی کنیم. «کوفته سبزی» یکی از غذاهای ایرانی و جزو غذاهای اصیل شیرازی‌هاست. همان‌طور که از اسم این غذای ایرانی مشخص است، در طرز تهیه این کوفته سنتی، سبزی به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود. بنابراین رنگ آن هم با سایر انواع کوفته متفاوت و در نتیجه سبز خواهد بود. این غذا در اصل یک غذای مجلسی برای شیرازی‌‌ها است و با نان سرو می‌شود.