معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی


در این قسمت میخواهیم لیست پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را به شما ارائه دهیم تا اگر برای مجالس مهم خود به دنبال غذاهایی هستید که با ذائقه بیشتر ایرانیان همخوانی داشته باشد. در لیست غذای ایرانی، «خورش به آلو»، یکی از خورش‌ها یا غذاهای زمستانی است. ماده اصلی در طرز تهیه خورش به آلو، همان طور که از اسمش هم پیداست، آلو و به هستند. می‌توانید این غذای ایرانی خوشمزه را ترش یا ملس درست کنید. همدانی‌ها در لیست انواع غذای ایرانی محبوب خودشان، «آبگوشت بزباش» را به عنوان یک غذای مجلسی ایرانی جا داده‌اند. به این غذا آبگوشت قورمه سبزی هم گفته می‌شود چون در طرز تهیه آبگوشت بزباش از سبزی استفاده می‌شود.

  • باقلی پلو با گوشت گوساله یا «باغالی پولو با ماهیچه» یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که بسیاری از ایرانیان و البته گردشگران آن را دوست دارند.
  • اگر شما بخواهیدباقالی پلورا همراه با ماهیچه تهیه کنید باید به خوبی بدانید که یکی از لذیذترین و مجلسی ترین غذای ایرانی را انتخاب کرده اید.
  • جالب است بدانید که خارجی ها تهچین را به دلیل ظاهر زیبای آن کیک ایرانی می نامند.
  • این غذا را در بیشتر مراسمات عروسی و همچنین مجالس ختم طبخ می کنند.

برای مشاهده ادامه‌ی مطالب طرز تهیه قیمه نثار کلیک کنید. خورشت بامیه یکی از غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر از خطه‌ی جنوب ایران است. برای ادامه‌ی مطالب طرز تهیه‌ خورشت قیمه به ادامه‌ی مطالب مراجعه نمایید. برای طرز تهیه قورمه سبزی به ادامه‌ی مطالب مراجعه کنید. اما ممکن است ادویه‌ها را بیشتر یا کمتر کنند یا از سبزی‌های معطر دیگری درست کنند.

غذاهای شمال ایران جز معدود غذاهایی هستند که پایشان را به سفره همه ایرانی‌ها باز کرده‌اند. این خورشت لذیذ هم به تنهایی و هم به همراه ماهی دودی در شمال سرور می‌شود. نکته جالب که برای دوستان گیاه خوار میتواند مفید باشد این است که برای طبخ آن از گوشت استفاده نشده و انواع سبزیجات محلی و معطر تشکیل دهنده آن است.

برای ادامه‌ی دستور پخت فلافل مانند فلافلی‌ها اینجا کلیک کنید. درون تابه مناسب روغن ریخته و کلم‌های خرد شده را به تابه منتقل می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا آب کلم‌ها گرفته شود وحجم آن‌ها نیز کمتر شود. در این مرحله با توجه به ذائقتون می‌تونید دو تا سه قاشق آب‌لیمو هم به کلم‌ها اضافه کرد. خمیر پیتزای آماده را در سینی فر قرار می‌دهیم و سس گوجه را بر روی خمیر می‌زنیم. واقعا هیچ ایرانی نیست که کله پاچه دوست نداشته باشه مخصوصا اگر صبحانه باشه.

خورشت فسنجان

دنده کباب که از غذاهای سنتی کرمانشاه به حساب می آید با دنده گوسفند بوده و ظاهر آن نیز نشان دهنده این است که از قسمت های بسیار چرب گوشت است. گوشت دنده برشی است از گوشت پشت بدن حیوانات که به طور عمودی بریده شده و معمولا شامل بخشی از دنده نیز می‌شود. پس پیشنهاد میکنیم این وعده غذایی نسبتا سنگین را برای شام میل نکنید. سلامت شما در سفر مهمترین اصل است که باید به آن توجه کنید. دورچین های دنده کباب با وجود طعم فوق العاده آن باز هم جای خودنمایی دارد. سبزی های تازه، ترشی های محلی و ماست محلی این تجربه را بیش از پیش به یاد ماندنی می‌کند.

به غذاهای ترش علاقه دارید؟ترشی تره بدون شک جز بهترین غذاهایی است که می‌توانید میل کنید. این غذا در استان‌های شمالی طبخ شده و به طعم ترشش مشهور است که این طعم برای برخی افراد جذاب و برای برخی خوشایند نیست. هویج پلو هم از غذاهای فوری و خوشمزه ای است که در دسته بندی غذاهای پلویی و چلویی قرار می گیرد. این غذای خوشمزه، با کمی تغییر تقریبا ورژن محدود شده همان زرشک پلو با مرغ است. باقالی پلو با ماهیچه هم از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که محبوبیت بسیار زیادی در میان طرفداران غذاهای پلویی دارد.

۵ نوع طرز تهیه فلافل؛ مرحله به مرحله به روش مغازه و ساندویچی

همانطور که می دانید آذربایجان دارای چند نوع آش است که همه ی آن ها طرفداران خاص خود را دارند. آش یخ نیز یکی از آش های آذربایجان و مربوط به تبریز است. علاوه بر یخ، ماست ترش محلی، سیر و چند ماده ی دیگر در این غذا استفاده می شود.

برای من که هرروز نمیدونستم چه غذایی درست کنم واقعا به دردم خورد. قلیه میگو ترکیبی مانند قلیه ماهی داشته و برای پخت آن از تمبر هندی، میگو، سبزیجات جنوبی و … استفاده می‌کنند. همانطور که از نام این غذا پیداست، برای طبخ آن از کلم و برنج استفاده شده و ترکیب این دو طعمی فوق العاده را رقم می‌زند. اشکنه غذایی ساده، سریع و مقوی است که مناسب هر وعده غذایی است. پلو پاکستانی که هویج و نخود فرنگی و گل کلم جز مواد اصلی این غذا محسوب میشود.

در این فرصت تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند، باید آلبالوها را بشویید و هسته آن‌ها را با یکی از روش‌های هسته‌گیری آلبالو با سیخ چوبی یا نی شیشه‌ای خارج کنید. به عنوان یک غذای ساده نونی و بدون گوشت، بسیار ساده است و حتی می‌توان از آن به عنوان پیش‌غذا هم استفاده کرد. روح و روان گردشگران خارجی با خوردن”ته دیگ”ترد و طلایی کف قابلمه سرخ شده به وجد می آید.