معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی-گروه غذایی


خورشت ترشه تره یکی دیگر از غذاهای محلی ایران است که از ترکیب سبزی‌های معطر مختلف تشکیل شده. برای پخت ترشه تره از گوشت یا مرغ استفاده نمی‌شود،اما در عوض تخم مرغ جضور پررنگی دارد. ادویه‌هایی مثل دارچین هم در ترشه تره مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیر و آب نارنج یا آبغوره هم فوت‌های کوزه گری برای خوشمزه شدن این غذای گیلانی هستند.

  • به نظر من خورش ماست می‌تواند بهترین نامی باشد که برای این غذا انتخاب بشود.
  • در بین هتل‌های شیراز، هتل زندیه شیراز، هتل بزرگ شیراز و هتل چمران شیراز، در کنار بهترین منوی غذاهای بین‌المللی و ایرانی، به سرو غذاهای سنتی شیراز نیز می‌پردازند.
  • برای سرو غذا، از شما عزیزان در آلاچیق‌های سنتی و خاص پذیرایی می‌شود.
  • مثل همه آش‌های دیگر از سیر داغ و پیاز داغ هم برای تزئین و خوشمزه شدن آش استفاده می‌شود.

میگو به دلیل امگا ۳ زیادی که دارد می‌تواند از بروز آلزایمر و اختلال حواس در پیری جلوگیری و هم‌چنین تا حدودی فشار خون را هم کنترل کند. میگو علاوه بر این می‌تواند مقداری از آهن مورد نیاز بدن شما را هم تأمین کند. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که در میگو ماده‌ای به نام سلنیوم وجود دارد که احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان خون را در افراد کاهش می‌دهد.

۴۴- یتیمچه شیرازی

از این رو شاید به جرات بتوان گفت که حتما باید باقالی پلو با ماهیچه را به عنوان اولین غذای محبوب و معروف غذای ایرانی برای تمام افراد به شمار آورد. به پلو اصفهانی ، یک غذای سنتی است که بسیار هم خوشمزه است. معماری هفت‌خان ترکیبی خیره‌کننده از طراحی مدرن و ویژگی‌های سنتی با چشم‌اندازهای زیبا از دامنه‌های کوه‌های زاگرس است.

رستوران یزدی رزفر

پس از ورود می‌توانید پنجره را بسته و به این برگه بازگردید. سبزی های این آش سبزی هایی مانند اسفناج, چغندر و … است و حبوبات آن نیز از لوبیا, عدس, نخود و … است. سبزی این خورشت پرطرفدار از گشنیز, تره و جعفری تشکیل شده است. کنجلی کوکه به معنای بیسکویت کنجدی و یا شکلات کنجدی است که از کنجد و شکر تهیه می‌شود و در فصل سرما در جرگلان توسط بانوان تهیه‌شده و در دورهمی های شبانه همراه با چای میل می‌شود. تبریز که قبلاً سال‌ها پایتخت ایران بوده، امروزه با داشتن جاذبه‌های تاریخی فراوانش یکی از مقاصد گردشگری مهم ایران به شمار می‌رود.

البته ابن غذا در شیراز هم وجود دارد اما به آن، توتُوِی یا توتاب‌ه‌ای می‌گویند. این غذای سنتی خوشمزه متشکل از جگر سفید و سیاه, سیب‌زمینی, پیاز و ادویه است و البته گاهی هم بسته به سلیقه آن را در رب انار تفت می‌دهند. هر وقت به شهر بادگیرها، یعنی یزد، سفر کردید سراغ رستورانی که خوشمزه‌ترین بریانی را می‌پزد بگیرید و غذای سنتی یزدی‌ها را نوش جان کنید.

جوجه کباب از گوشت مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است. اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران در تعطیلات و مسافرت ها، گوشت مرغ طعم دار شده را بر روی منقل کباب کرده و جوجه کباب می پزند. این خورشت اصیل و سنتی ایرانی از گذشته در انواع مهمانی ها و مجالس سرو می شده و امروزه هم که پای ثابت نذری های ماه محرم ایرانیان است. هم می تواند برای یک ناهار خانوادگی و هم جمع های دوستانه گزینه خوبی باشد.