لیست 50 تا از بهترین غذاهای ایرانی حس یاد


کباب از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که هم با نان و هم با برنج سرو می شود. خورشت خلال که در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج جز معروف ترین غذا های استان کرمانشاه میباشد و در آن از خلال بادام استفاده میشود. لوبیا پلو شیرازی که برخلاف لوبیا پلو های رایج طرز پخت متفاوتی دارد و در لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی قرار میگیرد. به طور کلی لیست غذاهای ایرانی با برنج را میتوان در لیست زیر خلاصه کرد.

  • در ماهی شکم پر موادی مانند سیر، نعناع و جعفری به همراه گشنیز، انار جنگلی یا رب انار و گردوی خرد شده بریزید.
  • همان گونه که از نامش پیداست، این غذا آبکی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن است.
  • برای مشاهده‌ی طرز تهیه آبگوشت(دیزی) بر روی لینک کلیک کنید.
  • برای ادامه‌ی دستور پخت فلافل مانند فلافلی‌ها اینجا کلیک کنید.
  • در کنار برنج برای تهیه مرغ بعد از سرخ کردن آن سسی از آب مرغ و رب گوجه تهیه می کنند.

غذاهای مجلسی اصالتا ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوهای رستوران‌ها پیدا کنید ولی این غذاها را خودتان هم می‌توانید در خانه درست کنید. معمولا غذاهای ایرانی مجلسی امتحان خود را پس داده‌اند و با ذائقه ایرانی‌ها کاملا سازگاری دارند. میرزا قاسمی که اصالت آن به گیلان بر می گردد، امروزه در همه جای ایران و بیشتر در رستوران ها طبخ شده و به فروش می رسد.

طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه و مجلسی آبدار به روش رستورانی

این غذا به دللی طعم و رسپی فوق العاده از لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها می باشد. برای مشاهده طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت به مینویسم مراجعه کنید. به عنوان آخرین غذا در لیست بهترین غذاهای ایرانی به معرفی چلو دیزی میپردازیم. چلو دیزی یکی از غذاهای محلی کاشان است که شاید در ابتدا تصور کنید همان دیزی معمولی است اما به روش دیگری سرو میشود، اما اینطور نیست. گوشت را با لوبیا چشم بلبلی و پیاز می‌پزند و بعد برنج را همراه با این مواد دم می‌کنند. این غذا با دوغ و ماست بسیار خوشمزه می‌شود و ظاهر آن مانند چلو گوشت است که طعم لذیذ گوشت بخاطر نحوه طبخ آن را متفاوت کرده است.

در لیست غذاهای ایرانی ، حلیم ها بیشتر به عنوان صبحانه یا سحری و افطاری در ماه رمضان سرو می شوند. بسیاری از توریست‌ها علاقه‌مند هستند غذاهای محبوب و ملی کشورهای مقصد را امتحان کنند. و اما کله پاچه که در میان ایرانی‌ها طرفداران و مخالفان زیادی دارد و در این نظر سنجی نیز تا مرحله دوم پیش رفته است، به عنوان یک غذای عجیب برای توریست‌ها شناخته می‌شود. شاید برای شما هم جالب باشد که ببینید وقتی توریست ها کله پاچه را امتحان می‌کنند در حالیکه هیچ تصور و پیشینه ذهنی از طعم و ماهیت آن ندارند، چه واکنشی از خود نشان می‌دهند. در مورد بسیاری از غذاهای ما این موضوع صدق می‌کند و اکثر جهانگردان و گردشگران ورودی در پی آن هستند تا طعم غذاهای ایرانی را در سفرشان بچشند. معمولا این غذاها را در لیست غذاهای ایرانی برای ناهار می گذارند.

اما شما می‌توانید در مقاله معرفی غذاهای ایرانی، لیست کامل نام غذاهای ایرانی را هم مطالعه کنید. قنبر پلو شیرازی یك غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده كه در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد. این غذا با گوشت چرخ‌كرده قلقلی، كشمش و پیازداغ تهیه می‌شود.

میگو پلوی بوشهری

شیرین پلو ترکیباتی مانند زرشک پلو داشته اما علاوه بر مرغ، هویج هم در ترکیبات آن وجود دارد. این غذا برای پذیرایی از مهمانان انتخابی عالی است و بسته به هر منطقه، دستور پخت متفاوتی دارد. خرید حلیم در ماه رمضان محبوبیت بیشتری نسبت به سایر ماه‌ها دارد اما معمولا به عنوان یک غذای خوشمزه برای وعده صبحانه میل می‌شود. عدس پلو علاوه بر اینکه از پلوهای محبوب در میان ایرانیان است، به عنوان یک غذای مناسبتی نیز محسوب می شود که به در مناسبت های خاص به عنوان نذری پخش می شود. خوراک های خوش طعم و اصیل، بخش مهمی از سفره های ایرانی را در بر می گیرد. ترکیب حبوبات و گوشت در این غذا ها منبع بسیار خوبی از فیبر و پروتئین را فراهم می کند.

معمولا طعم خاص این غذا به دلیل وجود تمبر هندی و لیمو امانی است. ماهی شکم پر غذایی محبوب در شهرهای جنوبی و شمالی کشورمان است که در فرآیند طبخ آن، از انواع سبزیجات و طعم دهنده‌ها برای پر کردن شکم ماهی استفاده می‌کنند. با توجه به نوع پخت چلو کباب ها امروزه انواع کباب کوبیده در میان توریست ها نیز طرفداران خاصی پیدا کرده است. در کنار چلو کباب می توان با گوجه، سبزی و برنج زعفرانی یک وعده غذایی کامل سرو کرد.

سعی کردیم در معرفی این لیست غذا های ایرانی، به نکات بالا توجه کرده و به گزینه های متنوعی اشاره کنیم. علارقم سادگی کوکو ها، طعم بی نظیرشان آن ها را به یکی از محبوب ترین غذا های ایرانی تبدیل کرده است. انواع کتلت و شامی، غذای مناسبی برای وعده شام یا مهمانی های عصرانه هستند. در لیست غذا های ایرانی، کتلت و شامی هایی را می بینیم که در طبخ آن ها از حبوبات استفاده می شود. میرزاقاسمی یکی از غذاهای محلی استان گیلان و استان مازندران است.

اگر بیماری قلبی دارید در پخت ماهی شکم‌پر به جای کره به سراغ روغن زیتون بروید و غذایتان را با کلم بروکلی بخارپز شده میل کنید. با این کار آنتی اکسیدان‌های موجود در این مواد به بهبود بیماری‌تان کمک زیادی خواهند کرد. کباب تابه‌ای از غذا‌های ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد.

این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید. این آش هم آشی مفید و مقوی بوده و نوعی غذا در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها قرار می گیرد. جوجه کباب از دسته کباب هایی که بین بقیه کباب ها تقریبا از همه شناخته شده تر است. امروزه همه ی افراد روزی که برای تفریح و پیک نیک بیرون می روند، بیشتر جوجه کباب را به عنوان غذای آن روز انتخاب می کنند. جوجه کباب خود دارای چند نوع است که در اینجا مقصود همان جوجه کباب ایرانی معروف است. جوجه کباب از معروف ترین غذا ها در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها بوده و در همه جا شناخته شده است.