لیست کامل غذاهای سنتی ایرانی + عکس مجله دوراونتاش-گروه غذایی


این رستوران فضاسازی بی‌نظیری دارد و می‌توانید غذای خوشمزه خود را داخل آلاچیق سنتی میل کنید. البته اگر در فصل سرما قصد مراجعه به این رستوران را دارید، نگران نباشید؛ زیرا رستوران اس پی یو دارای ۲ بخش فضای باز و فضای سربسته و گرم است. در منوی این رستوران انواع غذاهای سنتی، فرنگی و همچنین چای و قلیان به چشم می‌خورد.

  • اگر سوپ شیر را با جو بخواهید بپزید لازم است جو حداقل 5 ساعت از قبل خیس بخورد.
  • در این رستوران انواع غذاهای سنتی، دریایی، فرنگی و همچنین قلیان سرو می‌شود و امکان استعمال دخانیات در بخش فضای باز وجود دارد.
  • همچنین برخی آشپزها از نخودفرنگی در این غذای ایرانی استفاده می‌کنند.
  • رشته پلو را می‌توانید با سینه مرغ، گوشت قرمز یا گوشت چرخ‌کرده ترکیب کنید.
  • ترشی خاصی هم به آن اضافه می‌کنند که در بیشتر مواقع این ترشی تمر هندی است.

این غذا انواع مختلفی دارد و در مناطق گوناگون کشور با توجه به سبزیجات و مواد موجود در آن بخش و متناسب با سلیقه خانم های خانه دار به شیوه های مختلف و طعم های متفاوت تهیه می شود. برای تهیه کوفته تبریزی، گوشت چرخکرده، لپه، برنج و سبزی استفاده می‌شود. قیمه نثار یکی از بهترین و حتی می‌توان گفت لوکس‌ترین غذاهای قزوین و البته ایران است. خلال بادام و پسته، خلال پوست پرتقال و زرشک را با هم تفت می‌دهند. نون چرب یا نون چربی از غذاهای مشهور دزفول در استان خوزستان است. برای تهیه این غذا یک خورش خوشمزه درست می‌کنند، خورشی که از گوشت، نخود، پیاز و رب درست شده است.

به میزان دلخواه نمک و اگر دوست دارید سمبوسه تند باشد فلفل قرمز را نیز اضافه کنید. جو را بگذارید با 2 لیتر آب بپزد و لعاب بیندازد، وقتی آب کاملاً تبخیر شد می‌توانید شیر را اضافه کنید. شیر را از قبل کمی ولرم کنید و یا کره را یک قاشق آرد تفت دهید و شیر را به آن اضافه کنید و وقتی‌که کمی داغ شده به جو اضافه کنید تا حسابی لعاب بیندازد.

سوتی پلو (شیر پلو)

همان گونه كه از نامش پیداست، این غذا آبكی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشكیل دهنده آن است. حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور كند كه آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشكیل دهنده دیزی و آبگوشت یكسان می باشد. رسم است كه اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه كنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می كنید، لازم است كه آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو كنید. به شما توصیه می‌كنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگك و پیاز میل كنید.

زرشک پلو یکی از لذیذ ترین غذاهای ایرانی

دیزی، کباب کوبیده، آش دوغ و میرزا قاسمی از غذاهایی است که در سفره بیشتر ایرانی‌ها دیده می‌شود و توریست‌های زیادی هم در سفر به ایران این غذاهای سنتی و اصیل را امتحان می‌کنند. معروف‌ترین غذای محلی که می‌شناسید کدام غذا است؟ در این مطلب می‌خواهیم معروف‌ترین غذاهای سنتی ایران و اینکه به کدام استان یا شهر تعلق دارند را به شما معرفی کنیم. خورش قیمه یا خورش لپه از غذاهای معروف ایرانی است که طرف‌دار زیادی بین مردم ایران دارد. برای طبخ آن از رب گوجه فرنگی و پیاز سرخ شده، لپه، گوشت قرمز یا گوشت سفید، لیموی خشک (لیمو امانی) یا آلو به‌عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود. ادویه‌ای که معمولاً در اواخر زمان طبخ به آن اضافه می‌شود، دارچین است.

ابتدا گوشت هارا به همراه پیاز تفت داده و با افزودن آب کم به خوبی می پزیم. برنج را هم در آب جوش پخته و آبکش کرده و سپس اجازه می دهیم تا خوب دم بکشد. جاباما با ارائه امکاناتی مانند انتخاب بازه قیمت، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با هر بودجه‌ای، ویلا، اقامتگاه یا هتل موردنظرتان را رزرو کنید. اگر با بودجه‌ای محدود به دنبال اجاره ویلا ساحلی در شمال باشید، می‌توانید با خیال راحت با جاباما گزینه موردنظرتان را پیدا کنید.

۴۰- خورش پیچاق قیمه

در بین هتل‌های شیراز، هتل زندیه شیراز، هتل بزرگ شیراز و هتل چمران شیراز، در کنار بهترین منوی غذاهای بین‌المللی و ایرانی، به سرو غذاهای سنتی شیراز نیز می‌پردازند. این هتل‌ها و سایر هتل‌های شیراز را می‌توانید با خاطری آسوده در وب‌سایت ایران هتل بررسی و رزرو کنید. شیرازی‌ها آن را از موادی چون گشنیز، تخم مرغ، آرد، گوشت چرخ کرده، برنج، گوجه فرنگی و … طعم این غذا با سایر غذاها متفاوت است و ماده اصلی آن گشنیز است که در چند مرحله به مواد اضافه می‌شود. این غذا را در شیراز امتحان کنید، زیرا در شهرهای دیگر ایران چنین غذاهای خوشمزه‌ای پیدا نمی‌شود.

چرا که غذاهای سنتی تنها خوراک نیستند، بلکه معرف شرایط جغرافیای، اقتصادی و اجتماعی آن شهر هم هستند. در این مقاله جاباما برخی از غذاهای سنتی تعدادی از استان‌های کشور را معرفی می‌کنیم. آبگوشت قنبید بسیار خوش‌طعم بوده و مواد لازم برای تهیه آن نخود، لوبیا سفید، سیب‌زمینی، قنبید، لیموعمانی، گوجه‌فرنگی، گوشت، پیاز، نمک و زردچوبه است.