لیست کامل غذاهای سنتی ایرانی + عکس مجله دوراونتاش-گروه غذایی


بعد از نیم پز شدن برنج مخلوط رب انار و شکری را که با کمی آب جوشانده اید به برنج اضافه می کنید. حالا پیاز را خلالی و سرخ کرده کشمش و گردو را نیز کمی با آن تفت دهید. بعد از کشیده شدن آب برنج مخلوط کشمش را در داخل برنج بریزید و منتظر بمانید تا پلو دم بکشد. در سفر این باره به استان فارس گرچه در میان غذاهای سنتی استان، شیراز بر سکوی اول است اما گوشه گوشه این استان پهناور پر از غذاهای خاص و بومی خوشمزه است. لازم به ذکر است غذاهایی که در این مطلب به معرفی آن ها پرداخته ایم تنها گلچینی از غذاهای سنتی استان فارس به خصوص شیراز هستند.

  • البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید.
  • این غذای پرطرفدار ایرانی در مهمانی ها به عنوان غذایی خوشمزه مورد استفاده قرارمی گیرد.
  • هر وقت به شهر بادگیرها، یعنی یزد، سفر کردید سراغ رستورانی که خوشمزه‌ترین بریانی را می‌پزد بگیرید و غذای سنتی یزدی‌ها را نوش جان کنید.

هویج، پیاز و مخلوطی از ریحان، جعفری و ترخون به همراه نمک از دیگر مواد اولیه این غذای اصیل است. پیاز خلالی را به همراه زردچوبه و هویج در کمی روغن تفت داده و عدس را با آب به آن اضافه می کنیم تا کمی بپزد. کلم و سبزیجات را هم خورد کرده و اضافه می کنیم تا چند دقیقه بپزد. این دمپخت خوشمزه به دلیل ترکیباتی که دارد بسیار مغذی است.

۱۴ مورد از بهترین رستوران های رشت که باید آن‌ها را تجربه کنید!

عطر و بوی این غذا به دلیل داشتن آلو مست‌کننده است و دهان همه را آب می‌اندازد. آلوی استفاده‌شده در این خورشت, آلوی برغان است که به همراه مرغ و پیاز و رب و دیگر مخلفات پخته می‌شود. جغوربغور (چغول پغول، جیغیر بیغیر) نوعی خوراک است که طبخ سریع و آسانی دارد و از غذاهای محلی و خاص زنجان به شمار می‌رود.

لذیذترین غذاهای محلی ایران | شکم گردی در شهرهای ایران

اگر شما نیز عاشق میرزا قاسمی، کته کباب یا ماهی‌های مخصوص مردم گیلان هستید و امکان سفر ندارید، بهتر است سری به رستوران سنتی گیلار بزنید. این رستوران در منطقه نیاوران تهران واقع شده است و انواع غذاهای سنتی مردم گیلان را سرو می‌کند. محیط این رستوران به شکل زیبایی دکور شده است و شما را به یاد سادگی زندگی روستایی مردم شمال کشور می‌اندازد.

باید اشاره کنیم که معمولاً توصیه می‌شود ضخامت گوشت چرخ کرده را در ماهیتابه به اندازه‌ای زیاد نکنید که باعث سفت شدن آن شود. در کنار این، ضخامت کم و نازکیِ این گوشت هم می‌تواند از کیفیت کباب تابه‌ای بکاهد. برای پخت بهتر کباب تابه‌ای بهتر است در زمان طبخ، درِ ماهیتابه را بگذارید تا گوشتتان کاملاً مغز پخت شود. استفاده از سماق در تهیه کباب تابه‌ای نیز به دو روش مختلف صورت می‌گیرد.