لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-گروه غذایی


موادی چون گیاهان معطر، سبزیحات، لوبیاها، مغزها و دانه ها، میوه های خشک، گوشت و حتی رشته فرنگی گزینه های پیش رو برای مخلوط کردن با برنج اند که در نهایت یک غذای کامل محسوب می‌شوند. یکی از انواع پلوها، باقالی پلو است که در فصل بهار خواهان بسیاری دارد، چرا که باقالی ها در این فصل تازه بوده و برای پخت بسیار مناسب و لذیذ اند. کنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای کسانی که گرم‌مزاج هستند یا از کم‌خونی و نارسایی کبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. ممکن است در نگاه اول فکر کنید این غذا همان قیمه خودمان است و فرقی با آن ندارد. خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یکی از غذاهای مشهور سیستان و بلوچستان است که به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند. این غذای سنتی ایران بسیار خوشمزه و البته نسبتاً ترش است و به محض میل کردن آن متوجه طعم متفاوت و جدیدش خواهید شد.

برای ادامه طرز تهیه مرغ بریان به مقاله آن مراجعه کنید. این غذا دارای پنیر پیتزا و پودر سوخاری است که بهتر است به صورت خانگی پودر سوخاری را درست کنید. به جای پودر سوخاری از کرانچی یا تردیلا هم می‌توانید استفاده کنید. کوکو مرغ انواع مختلفی دارد اما این نوع کوکو هم برای ناهار و هم برای غذای فینگرفود انتخاب خوبی است.

  • در گذشته، به سبب تنوع در استفاده گوشت، مردم افزون بر مرغ، زرشک پلو را با گوشت بره، شیشک و البته گاهی هم بدون گوشت میل می‌کردند.
  • خورش خوشمزه و مجلسی ایرانی که بدون شک تمامی افراد آن را دوست دارند و زینت بخش مهمانی ها و مجالس مهمشان است.
  • این غذای ترش و شیرین ایرانی را می توان در تابستان با آلبالو تازه یا در فصول دیگر با یخ زده یا مربای آلبالو تهیه کرد.
  • باقالی باید به اندازة 2 دقیقه یا کمتر در آب بماند و سپس برنج را آبکش کنید.

یکی دیگر از غذاهای مجلسی که بسیار سفره ‌ها از زرشک پلو بوده که با استفاده از زعفران زرشک و برنج سفید به خوبی می ‌تواند یک ترکیب جذاب برای شما ارائه داده است. در این غذا می‌توانید مرغ را به‌صورت جدا بپزید و مانند خورش در کنار ته‌چین قرار دهید و یا می‌توانید بعد از پختن، آن را ریش‌ریش کرده و ته‌چین را به‌صورت لایه‌لایه درست کنید. به‌طورکلی برای ته‌چین به ماست چکیده و زعفران و یک عدد تخم‌مرغ احتیاج داریم تا با برنج مخلوط کنیم، اما برای این ته‌چین، اسفناج تازه نیز باید داشته باشیم. فینگر فود‌ها از غذاهایی هستند که نه تنها دستور پخت راحتی دارند، بلکه برای کسانی که وقت کافی برای درست کردن ناهار ندارند بهترین گزینه است. برای تهیه آن به تعداد نفرات یک یا چند عدد ران یا کتف مرغ (در صورت دلخواه سینه مرغ) را به همراه آرد سوخاری، تخم مرغ و ادویه‌جات آماده کنید.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان یزد

به گونه‌ای که شما می‌توانید آن‌ها را بخرید و برای مدت زیادی نگهداری کرده و هر زمان که دلتان خواست از طعم اورجینال آن بچشید. اما اگر به مغازه‌های حاج خلیفه رهبر دسترسی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه کیک یزدی حاج خلیفه در خانه را در وبلاگ آرسس شف مطالعه کنید. کله پاچه یک غذای ایرانی با طرفداران زیاد و مخالفان سر سخت استکله پاچه از پختن سر و پاهای گوسفند تهیه می‌شود. اجزای کله پاچه بناگوش، زبان، مغز، گوشت صورت، چشم و پاچه‌ها است. آب این غذا به عنوان پیش غذا همراه با نان تلیت (ترید) شده مصرف می‌شود.

شیرازی‌ها معمولا به عنوان یک غذای سبک برای شام یا ناهار، «یتیمچه» را به عنوان غذای ایرانی بدون برنج در اولویت قرار می‌دهند. برای طرز تهیه پتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید. البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید. اصالت این غذای ایرانی لذیذ به اردبیل می‌رسد و معمولا برای نذری‌ یا در عزاداری‌ها پخته می‌شود. در طرز تهیه خورش پیچاق قیمه، گوشت گوسفندی، خلال بادام و تخم مرغ، مواد اصلی این خورشت ایرانی مجلسی را تشکیل می‌دهند. خورشت بادمجان یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه‌ی ایران است.

پس برای معرفی بهترین غذاهای ایرانی با ام ان زد همراه باشید. ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است كه به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد. در این میان، ماهی شكم‌پر كه از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در خطه شمال و البته جنوب كشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. ته چین مرغ به دلیل آن که به صورت قالبی سرو می شود بسیار پرطرفدار است. می توان گفت که ته چین یک کیک ایرانی است که با برنج پخته می شود.

۲ طرز تهیه ژله یلدایی در لیوان چند رنگ با تزیین یلدا ۱۴۰۱

از آنجایی که آلبالو مزه ترشی دارد باید اندازه هر یک از مواد به کار رفته شده در این غذا به درستی اندازه گیری شود تا غذا طعم خوبی پیدا کند. «ته چین مرغ» یکی از غذاهایی است که با برنج و مرغ یا گوشت می‌توانید یکی از بهترین غذاهای ایرانی را درست کنید. البته که برای طرز تهیه ته چین به ماست ترجیحا چکیده هم نیاز خواهید داشت.

شما در دوره شف شو از نقطه مبتدی به نقطه حرفه‌ای در آشپزی می‌رسید و به اصول مدیریت رستوران، تکنیک‌های چاقو و آیتم‌های ملل، ایرانی و قنادی معروف مسلط می‌شوید. شمال کشور ایران به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصل‌خیر، محل بی­نظیری برای کشت برنج است. برنج در تمام آسیا محبوب است و مردم این قاره علاقه زیادی به مصرف آن دارند؛ به طوری که 90درصد برنج دنیا را آنها مصرف می­کنند. در ادامه لیستی از غذاهای بدون برنج برای شما تهیه کرده­‌ایم. در تهیه عدس ‌پلو از روش‌ها و مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود.

» طرز تهیه انواع پلو و چلو ایرانی «

برای این غذا پیاز، سیب زمینی‌، گوشت تکه‌ای خورشتی و ترشیجاتی مانند آب‌غوره و آب‌لیمو نیاز است. آلبالو پلو یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است که برای پخت آن از گوشت چرخ کرده؛ آلبالو، برنج و … استفاده می‌شود. این لیست را باید با پرطرفدارترین غذای ایرانی، قورمه سبزی آغاز کرد. این غذا در هر خانه‌ای جایگاه ویژه‌ای داشته و لیاقت عنوان خوشمزه‌ترین غذای ایرانی را دارد. آبگوشت بامیه از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که امروزه شاید برای خیلی از ایرانیان ناشناخته باشد.