لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-گروه غذایی


خورشت به آلو مواد اولیه زیادی نمی‌خواهد و برای غذا برای ناهار مناسب است. رب گوجه فرنگی و زعفران را به گوشت اضافه کنید و داخل خورشت آب بریزید. در ابتدا کرفس‌ها را بشویید و به تکه‌های مساوی و کوچک خورد کنید. سپس کرفس‌هایی که از قبل شسته و تفت داده‌اید را قابلمه خود اضافه کنید. از جذاب‌ترین غذاهای جنوب ایران، دمی لخلاخ است که بومیان بوشهری برای تهیه آن از روش‌های خاصی استفاده می‌کنند. معمولا طعم خاص این غذا به دلیل وجود تمبر هندی و لیمو امانی است.

  • می توانید از سیب زمینی همراه با مرغ استفاده کنید زیرا این ماده غذایی سرشار از پتاسیم است که به کنترل فشار خون شما کمک می کند.
  • باقالی پلو یکی از بهترین و مجلسی‌ترین غذاهای ایرانی است که در اغلب مهمانی‌ها و مجالس سرو می‌شود.
  • اگر ظرفی از باقالی پلو پیش روی تان بگذارند، رنگ سبزش پیش از هر چیزی خودنمایی می کند.
  • در لیست غذا ایرانی، «رشته پلو» تقریبا در همه شهرها تهیه می‌شود.
  • زولبیا ترکیبی از آرد، ماست، روغن، جوش شیرین و زعفران است.

جنوبی‌ها در طرز تهیه خورش میگو، از سس گوجه فرنگی هم استفاده می‌کنند. البته مهارت گرفتن بوی زهم میگو را هم باید قبل از درست کردن این خورشت ایرانی خوشمزه یاد بگیرید. دقیقا نمی‌توان گفت که «خورش بلدرچین» جزو لیست جدیدترین غذای ایرانی است ولی یکی از غذاهایی است که تازگی‌ها نام خودش را در لیست غذاهای ایرانی باز کرده است.

مرغ شکم پر

اگر مهمان دارید و به دنبال یک ناهار نونی خوشمزه می‌گردید ما به شما خوراک دال عدس جنوبی را پیشنهاد می‌کنیم. خوراک دال عدس جنوبی، یک غذای خوشمزه و اصیل است که در بسیار سریع آماده می‌شود و مواد اولیه کمی را نیاز دارد. برای پخت این غذا، به عدس قرمز یا دال عدس، پیاز و سیر و فلفل قرمز و یک عدد گوجه و مقداری رب گوجه احتیاج دارید. بخش خورش این غذا، یعنی گوشت پخته، زمان بیشتری را برای آماده‌شدن نیاز دارد. ابتدا پیاز و گوشت را سرخ کنید، سپس ادویه‌های موردعلاقه‌تان را اضافه کنید.

۳۶- خورش انار و بادمجان

این غذای اصیل تهرانی در قحطی کشور ایران به هنگام زمان جنگ جهانی اول زیاد مصرف می‌شد. خوردن ترشی در کنار این غذای سنتی ایران که با لپه باقالا (باقالی زرد) تهیه می­‌شود بسیار دل چسب است. به این دلیل که اگر شیره برنج آبکش نشود، خاصیت آن چند برابر می‌شود. ترکیب بی‌نظیر برنج، باقالا، شوید و روغن به همراه گوشت یکی از خوشمزه­ترین ترکیبات مجلسی است. از آن زمان تا کنون، باقالاپلو به عنوان یکی از غذاهای ایرانی پرطرفدار، عروسی ها را مزین می کند و یک وعده غذایی مفصل در برنامه غذایی خانواده ها و مهمانی‌ها است.

علارقم سادگی کوکو ها، طعم بی نظیرشان آن ها را به یکی از محبوب ترین غذا های ایرانی تبدیل کرده است. انواع کتلت و شامی، غذای مناسبی برای وعده شام یا مهمانی های عصرانه هستند. در لیست غذا های ایرانی، کتلت و شامی هایی را می بینیم که در طبخ آن ها از حبوبات استفاده می شود.

طرز تهیه کوکوی ماست خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طعم بی‌نظیر غذاهای ایرانی و تنوع آن، نه تنها برای ایرانیان داخل کشور، بلکه برای گردشگران خارجی که به دنبال تجربه‌ی طعم‌های جدید و متفاوت هستند نیز، از جذابیت زیادی برخوردار است. قابلمه های با روکش گرانیتی معمولا هم سبک هستن و هم کاملا نچسبن. فقط ظرف رو با کمی روغن چرب کنید و برنجتون رو بریزید داخلش. البته برای ته چین چون خودش روغن داره نیاز به روغن زیادی نیس. روی مواد ته چین ر با قاشق فشار بدید تا صاف بشه و خوب به هم بچسبه.

یک عدد تخم مرغ را شسکته و خوب به هم بزنید تا زرده و سفیده با هم مخلوط شود. برای طرز تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو بر روی لینک کلیک کنید. غذاهایی که با گوشت چرخ کرده درست می‌کنند، بسیار متنوع هستند. مرغ بریان از جمله غذاهایی است که در رستوران‌ها سرو می‌شود. خوراک مرغ و لوبیا سبز یکی از خوراک‌های راحت و مقوی است که برای ناهار با نان بسیار می‌چسبد. بعد از اینکه پیازها کمی سرخ شدند، آن‌ها را به مرغ اضافه کرده و اجازه دهید کمی با هم جوش بخورند.

چلو کبابچلوکباب بی شک یکی از معروف‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای ایرانی است که در بین گردشگران خارجی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. شاید ظاهر فسنجان برای گردشگران خارجی جالب نباشد اما همه می دانیم که فسنجان یکی از جذابترین و خوش طعمترین غذاهای ایرانی‌ست. خورشت فسنجان به صورت سنتی با گوشت اردک پخته می شود اما امروزه آن را با مرغ یا گوشت های تکه شده‌ی قرمز نیز طبخ می کنند. دیده شده که در مناطق شمالی کشور، خورشت فسنجان را با ماهی نیز طبخ کنند. همانطور که از نامش پیداست” کوفته تبریزی” متعلق به تبریز است و یکی از غذاهای سنتی این منطقه به شمار می رود که امروزه در بیشتر نقاط کشور طبخ میشود.