لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-گروه غذایی


همین مسئله باعث می‌شود اغلب به زنان باردار توصیه شود از خوردن این ماده غذایی خودداری کنند. کباب که از گوشت گوسفند, گاو و گوساله تهیه می شود گوشت را با نمک فلفل و پیاز و آب لیمو تازه طعم دار می کنند و بر روی زغال کباب می کنند. نوع دیگر کباب جوجه است که از گوشت مرغ باپیاز و زعفران و نمک و بنا بر سلیقه اقوام مختلف از مواد دیگری به آن اضافه می شود و بر روی زغال کباب می شود. برای تهیه کوبیده گوشت چرخ کرده را با پیاز و نمک و فلفل مخلوط کرده و بعد از به سیخ کشیدن آن بر روی زغال کباب می کنند و می پزند. کباب یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین غذاها در میان مردم ایران است.

  • این غذای سنتی شباهت بسیاری به خورشت خلال کرمانشاه و خورشت قیمه دارد، تنها مورد اضافی در این خورشت خلال بادام و تخم‌مرغ است.
  • برای طرز تهیه میرزا قاسمی کافی است بادمجان و گوجه فرنگی کبابی شده را با سیر و تخم مرغ بپزید و از طعم این غذای سنتی و اصیل ایرانی لذت ببرید.
  • رستوران سنتی ترمه یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در نزدیکی میدان امام خمینی و داخل هتل فردوسی قرار دارد.
  • بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف رب انار می‌تواند برای کاهش وزن و چربی‌های بدن به خصوص در اطراف شکم مفید باشد.
  • همان گونه که از نامش پیداست، این غذا آبکی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن است.

در طرز تهیه خورش فسنجان، نکته مهم، به روغن افتادن غذا است. برای یک غذای شام مهمانی مجلسی طرز تهیه این غذای ایرانی خوشمزه را پیشنهاد می‌کنیم. کلم پلو از انواع غذاهای ایرانی با طعم متفاوت و لذیذ است که بهتر است این نوع غذای خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه کنیدو بی شک یکی از پایه های ثابت منوی غذایی شما خواهد شد . کباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه کبابی، فلفل کبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند. قیمه نثار یکی از غذاهای ایرانی است که به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود.

غذاهای محلی همدان

معمولاً توصیه می‌شود اگر از افراد کم‌خون هستید، در این غذا به جای خلال بادام از خلال فندق استفاده کنید. با اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورشت قیمه نثار نیز می‌توانید به جذب آهن در این غذا کمک زیادی کنید. همان‌طور که گفته شد یکی از محتویات اصلی قیمه نثار، خلال بادام و پسته است. معمولاً توصیه می‌شود که به خاطر حفظ ارزش غذایی این مواد، آن‌ها را برای یک ساعت در آب قرار دهید تا به خوبی خیس بخورند. این روش کمک می‌کند تا اسید‌های چرب موجود در این مغز‌ها حفظ شود. باید اضافه کرد که پسته موجود در قیمه نثار به دلیل مقدار زیاد کلسیمی که دارد، می‌تواند برای افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند بسیار مفید باشد.

برای خواندن ادامه طرز تهیه کشک کدو مجلسی کرمانی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کشک کدو کلیک کنید. این غذای ایرانی ساده و سنتی را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا هم به کار ببرید. برای پخت این غذا به گوشت گوساله یا گوسفندی که در ابعاد ریز و خورشتی خرد شده اند، برنج، خلال پسته و بادام، زرشک، خلال های پوست نارنج یا پرتقال، پیاز و کمی کره احتیاج داریم. البته اگر این غذا را در کنار عزیزانتان در یک دیزی سرا میل نمایید نام آن دیزی می شود.

خورش پیچاق قیمه ( اردبیل )

برای تزئین آن از کشک، سیرداغ، نعنا داغ و پیاز داغ استفاده می ‎شود. روش پخت این خورش هم مانند قورمه سبزی فوت و فن خاص خودش را دارد و باید با حرارت بسیار کم پخته شود تا به اصطلاح جا بیفتد. جالب است بدانید که این قدمت باستانی را می ‎توان از روی لوح ‎ها و سنگ نوشته های تخته جمشید یافت کرد.

۵۵- سبزی پلو با ماهی

اگر می‌خواهید غذاهای اصیل ایرانی را در محیط‌های تاریخی امتحان کنید، رستوران سنتی باغ شاپوری مکانی است که باید در شیراز بروید. این خانه که توسط باغی پر از گل رز احاطه شده است، توسط معمار ابوالقاسم مهندسی طراحی شده و ساخته شده است. چوگان شیرازی غذای مورد علاقه اهالی شیراز است که آن را به شیوه خاص خود طبخ می‌کنند. این غذای سنتی شیراز از برنج، بادمجان، مرغ، ماست، تخم‌مرغ و زیره تشکیل شده است. گروه موسیقی همه شب از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، به جز ایام سوگواری، در این بخش رستوران اجرای موسیقی زنده سنتی دارند. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای خوشمزه سنتی و قلیان می‌شود و می‌توانید ساعت‌ها در کنار خانواده و دوستان، از دورهمی خود لذت ببرید.

کوفته‌ها را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته‌ها در سس بپزند. حدود ۲۵ دقیقه تا ۱ ساعت باید زمان دهید تا کوفته‌‌ها کاملاً نرم و آماده سرو شوند. برای خواندن طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوفته سبزی مراجعه کنید.