لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-گروه غذایی


شهرهای زیبا با جاذبه‌های منحصر‌بفرد و غذاهای خوشمزه که تنوع بالای آنها مثال زدنی است. اما به خاطر طعم بینظیرشان به جای وعده اصلی انتخاب میشوند. نازخاتون، اسمی که شما رو میتونه یاد یک غذای لطیف بیندازد، یک غذا با ظاهری زیبا، طعمی رازآلود و دستوری سخت و پر پیچ و خم؛ که البته اینطور نیست. اما اگر همان آشپز در شهر دیگری دست به پختن بزند طعم آن فرق خواهد کرد انگار فقط و فقط باید رطوبت شمال باشد و صدای موج آب و بوی خوش طبیعت تا بشود نوش جان کرد. اگر عاشق بادمجان هستید حتما از این ترشی خوشتان خواهد آمد چون چاشنی مزه‌ی بادمجان کبابی را حس خواهید کرد. گوجه، پیاز، رب انار از دیگر موارد تشکیل دهنده این چاشنی لطیف است.

  • درست می‌کنند این غذای مقوی به عنوان پیش غذا سرور می‌شود.
  • چلوکباب کوبیده به طور معمول با گوجه و فلفل کبابی همراه با برنج زعفرانی سرو می‌شود.
  • دیزی ناب و سنتی در ظروف مخصوص پخت دیزی به عمل می آیند و در کاسه سرو می شود.
  • شیرین پلو یک غذای خوشمزه آذری است که معمولاً با مرغ درست می‌شود.

غذای سنتی و محبوب شهر زنجان، جغور بغور است که اصالت آن به کشور روسیه باز می‌گردد اما مردم زنجان تغییراتی در غذای اصلی روسی داده و نام جغور بغور زنجانی را بر روی آن گذاشتند. کوفته قلقلی یک غذای نسبتا ساده است برای پخت آن از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود. کشک بادمجان جز غذاهای غیر برنجی و محبوب داخل ایران است که با طعم لذیذ خود، شما را شگفت زده خواهد کرد.

ایرانی­‌ها به دو دسته تقسیم می‌­شوند؛ آن‌هایی که عاشق و شیفته کله پاچه هستند و کسانی که از این غذا متنفرند! از نظر گردشگران هم این غذا بدمزه­‌ترین و عجیب‌ترین غذای ایرانی است. یکی از دلایل عدم محبوبیت کله‌پاچه ظاهر و بوی این غذا است. دسر از کلمه فرانسوی dessert گرفته شده و به وعده‌­ای گفته می­‌شود که پس از غذای اصلی، صرف می­شود. ایرانی­ها تنوع زیادی از دسر دارند که از آن­ها به عنوان میان­‌وعده هم استفاده می­‌کنند.

۳۵ خواص زرشک و عوارض آن برای بدن | طبع، مصلح و کالری زرشک

چلوکباب ایرانی در بین توریست هایی که وارد ایران می شوند هم بسیار محبوب است و در ۲ مدل سرو می شود. بعضی ها این غذای لذیذ را با نان سنگک میل میکنند و بعضی ها با برنج. که البته شعار معروف چلوکباب ایرانی نون داغ و کباب داغ است. در کنار این غذا معمولا ریحان و پیاز و دوغ جذاب هایی هستند که شدیدا به طعم و مزه غذا جذابیت اضافه می کنند. البته برای کترینگ دنا که تمرکز خاصی روی غذاهای سازمانی و شرکتی گذاشته است باید این را در نظر بگیریم که در غذاهای شرکتی یا سازمانی ممکن است این موارد متفاوت باشند.

برای طرز تهیه کباب کوبیده باید گوشت چرخ‌کرده گوسفندی را به خوبی مرینیت کنید و ورز دهید و بعد به سیخ بزنید. این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید. ترکیب اصلی این غذا گوشت گوساله یا گوسفند، لپه، پیاز، لیمو عمانی و رب گوجه فرنگی است. این خورشت در دو نوعِ قیمه سیب‌زمینی(همراه با سیب‌زمینی سرخ کرده) و قیمه بادمجان (همراه با بادمجان سرخ شده) سرو می‌شود. خورشت قیمه را می‌توانید با برنج سفید یا زعفرانی نوش جان کنید و لذت ببرید. ته چین یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که ظاهر بسیار زیبایی هم دارد.

دلمه برگ مو محبوبیت بیشتری دارد و به دلیل وجود برگ‌های تازه ترش، این دلمه را در فصل بهار تهیه می‌کنند. مواد داخل دلمه ترکیبی از گوشت چرخ‌کرده ، سبزی دلمه، پیاز و لپه تشکیل می‌شود. که شامل25 آیتم غذای ایرانی شامل غذاهای مهمانی، غذاهای نانی، خورشی، کبابی و گوشتی است. با این دوره می‌توانید مدرک معتبر بین المللیو قابل ترجمه دریافت کنید.

این غذاها معمولا جزو غذاهای پرطرفدار ایرانی به حساب می‌آیند. به دلیل همین تنوع و گستردگی است که در حال حاضر تهیه و تدارک غذاهای سازمانی و شرکتی یکی از سخت ترین مشاغل موجود در دنیا است. دیزی در غذاهای ایرانی شهرهای مختلفی پخته و سرو می شود. با این حال، آن که در قابلمه سنگی تهیه می شود بهترین طعم و مزه را دارد. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است كه با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. در سایت مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو شیراز را برایتان شرح داده ایم .

| داستان رشته پلو

اگه روکش قابلمه خط و خش نداشته باشه ته چین بهش نمیچسبه. موقع خارج کردن یا بگذارید قابلمه خنک شه یکم یا ته قابلمه رو زیر آب سرد بگیرید و بعد روی دیس برگردونیدش. یکی از غذاهایی که در ایران وسط ندارد یعنی یا خیلی ها آن را دوست دارند و با لذت میل می کنند و یا خیلی ها این غذا را دوست ندارند و کلا سمت این غذا نمی روند. کله پاچه غذایی است که یا آن را دوست دارید و یا ندارید. ولی حتما باید در نظر داشته باشیم که علاقه به غذاهای مختلف کاملا یک نظر شخصی است و نمیتوان آن را یک موضوع دسته جمعی دانست و طبق آن غذایی را به عنوان بهترین یا بدترین غذا انتخاب کرد.

برای اینکه دوست داشته باشید مرغ‌ها مغز پخت‌تر به نظر بیان می‌توانید قبل از سرخ کردن حدود یک ربع با پیاز و فلفل و زردچوبه در آب آن‌ها را بپزید. برای ادامه طرز تهیه آب دوغ خیار به مقاله آن مراجعه کنید. یکی از غذاهایی که برای کسانی که می‌خوان سریع و فوری برای ناهار چیزی درست کنند. کافیه نان تازه از بیرون تهیه کنید و با لیست غذاهایی که اشاره می‌کنیم میل کنید.