لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی


در ادامه، به خوشمزه ترین لیست غذاهای ایرانی که در هرکدام از دسته های طبقه بندی شده بالا قرار می گیرند، اشاره می کنیم. بسیار خوشمزه و زیباست که ظاهری بسیار شیک و مجلسی دارد.جالب است بدانید که خارجی ها ته چین را به خاطر ظاهر زیبایش کیک ایرانی هم می نامند. ته چین را به صورت ساده و همراه با مرغ، گوشت، بادمجان و … درست می کنند؛ اما ته چین مرغ شهرت بیشتری دارد.

  • رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند.
  • کباب تابه‌ای در بیشتر نقاط کشور شناخته شده بوده و طعم خوشمزه آن سبب محبوبیت این غذا شده است.
  • در این غذا از آلو خورشتی، گوشت چرخ کرده و چند ماده ی اولیه ی دیگر استفاده می شود که همه ی این ها باعث می شوند کوفته آلو شیرازی به غذایی مقوی تبدیل شود.
  • در دستور انواع غذاهای ایرانی «خورش گیجاواش» هم یکی از خوشمزه‌ٰترین‌ها است.
  • می‌توانید با کلیک بر روی طرز تهیه انواع آش سنتی‌ طرز با تهیه آن آشنا شوید.

دیزی یکی از شناخته‌ترین غذاهای ایرانی است که از گذشته تا به امروز محبوبیت زیادی بین مردم ایران داشته است. این غذا مختص به استان خاصی نیست و معمولا در تمامی استان‌های ایران شناخته شده است. این که هر فرد دارای ذائقه های است می ‌تواند در انتخاب بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی تاثیرگذار باشد. با این وجود برخی از غذاها با توجه به نوع پخت ایده ‌آلی که دارند توانسته اند در میان تمام ذائقه ها خود را جای داده و به عنوان محبوبترین غذاهای ایرانی شناخته شوند.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان اردبیل

این خمیر در اکثر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ موجود است. سپس مرغ را که از قبل پاک و ریز کرده‌ایم با پیاز و ادویه‌جات کمی تفت می‌دهیم. برای تهیه آن همان‌طوری که از اسمش پیداست به سیب زمینی و پنیر پیتزا نیاز داریم. سیب زمینی‌ها را کاملاً بشویید و به صورت یک اندازه خلال کنید.

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی یا جوجه کباب ترش مجلسی

اما این خوراک خوشمزه و سنتی گیلانی با نان و برنج به عنوان غذای اصلی نیز قابل سرور است. نام متمایز این غذا به گونه ای است هنگام سفارش هم گویش زیبای مردم شمال کشورمان را یادآور می شود. شوید، تخم مرغ و باقلای مخصوص شهر رشت که به آن پاچ باقلا میگویند تشکیل شده این خورش خوشمزه شمالی است که معمولا برای وعده ناهار آن را میل میکنند. سرو باقلاقاتق هم مانند آداب خوردن آن اشتها بر انگیز است.

۳ روش پخت مرغ برای زرشک پلو مرغ مجلسی و بازاری را امتحان کنید

زرشک پلو با استفاده از زرشک، زعفران و برنج سفید تهیه می شود و علاوه بر طعم فوق العاده، ظاهر بسیار مطبوعی نیز دارد. این غذای پرطرفدار در ایران همیشه در مراسم رسمی یا غیررسمی یافت می شود. لوبیا پلو یکی دیگر از انواع غذای ایرانی می باشد که سرو کردنش رسم و رسوم خاصی دارد. به عنوان یکی از پلوهای خوشمزه ایرانی لوبیا پلو را نمی ‌توانیم از قلم بیندازیم. لوبیا پلو را به طور معمول همراه با تزیین سیب زمینی و یا نان طبخ می‌ کنندن سالاد شیرازی، ماست و سبزی خوردن هم در کنار این پلو ترکیب بسیار خوشمزه و جذابی را ایجاد می ‌کند.