لیست کامل طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی سنتی و محلی ایران کوک-گروه غذایی


طعم این ته چین خانگی بسیار لذیذ است و برای پذیرایی از مهمان‌ها و همچنین دورهمی‌های خانوادگی نیز بسیار مناسب است. ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است که به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد. در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در خطه شمال و البته جنوب کشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. ته‌چین یکی از غذاهای ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود.

  • خب تا به حال حتماً متوجه شده‌اید که گیلانی‌ها چقدر به حضور سیر در غذاهایشان پایبند هستند.
  • نام کهی پلا یا کئی پلا شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد و برایتان ناآشنا باشد.
  • این کباب رو میشه هم با گوشت قرمز و هم با گوشت سفید درست کرد که من خودم هر دو مدل رو درست کردم فوق العاده شده.
  • سپس در ظرفی آرد را با آب مخلوط کرده و به مواد اضافه می کنیم و بعد مقدری آب را به ترکیب اضافه می کنیم.
  • اگر ایرانی هستند، محال است که طعم خوشمزه این غذا را امتحان نکرده باشید.

مرصع پلو غذایی است كه تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. این غذای سنتی محبوبیت و شهرت فراوانی در سراسر کشور دارد. این غذا از ترکیب موادی مانند هویج، گوشت سینهٔ مرغ، پیاز، زعفران، نمک، فلفل، شکر، آب‌غوره، برنج، روغن حیوانی و خلال پسته تهیه می‌شود و طعمی متفاوت و لذیذ دارد.

علاوه بر کوفته تبریزی یک کوفته خوشمزه دیگرهم وجود دارد که فقط و فقط مختص اهالی استان فارس است. این کوفته خوشمزه ترکیبی از گوشت چرخ کرده، هویج یا نرگسی رنده شده، پیاز، تخم مرغ، آرد نخودچی، شکر، پیاز و نمک و فلفل است. هسته و مرکز این کوفته خوشمزه با پیاز داغ، آلو بخارا، کشمش، زعفران و گردو پر می شود.

طرز تهیه ی انواع فرنی خوشمزه، دسر محبوب ایرانی ها

بدون شک یکی از غذاهایی که در نگاه اول به کلمه سنت در خاطرمان تداعی می شود، آبگوشت لذیذ است. این غذای خوشمزه پایه ثابت مهمانی ها و جشن های گذشتگانمان بوده و در مراسمات جشن و عروسی و در سوگواری ها همیشه مورد استفاده قرار می گرفته است. اگر به شیراز سفر کردید، خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی شیرازی را می‌توانید در این رستوران‌ها بخورید.

رستوران شبستان را بی‌شک می‌توان یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران دانست که در مرکز پایتخت قرار دارد. فضای داخلی رستوران به‌خوبی طراحی شده و با ترکیب چوب و کاه‌گل، محیطی بی‌نظیر را ایجاد کرده است. این رستوران به‌صورت دوبلکس طراحی شده است و طبقه دوم حالت بالکنی چوبی و بزرگ را دارد که به شکل دوار در محیط رستوران دیده می‌شود. کف سالن بر خلاف رستوران‌های سنتی دیگر، از سنگ مرغوب پوشیده شده است که به شما حس رستوران‌های لوکس غرب تهران را می‌دهد. در عین حال دیوارها دارای نقش‌های سنتی و گچ‌بری‌های اسلیمی و ایرانی هستند.

بدون شک تهیه لیست غذا های ایرانی در تنظیم کردن برنامه تغذیه، موثر است. غذاهایی که با توصیه‌های بسیار زیاد مردم محلی همراه هستند عبارت‌اند از حلیم بادمجان، پیش‌غذای تهیه شده از بادمجان، گوشت چرخ‌کرده، عدس و ماست. کباب ‌کوبیده، یک کباب گوشت چرخ کرده با جعفری و پیاز؛ و سبزی پلو، غذای برنجی با شوید، جعفری، پیازچه و گشنیز به همراه نان‌های خاص شامل تافتون پخته شده در تنور سفالی است. در طبقه پایین این رستوران، امکان سفارش قلیان و انواع دمنوش سنتی نیز وجود دارد. پس اگر اهل دود قلیان نیستید، بهتر است طبقه بالا را برای صرف غذای خود انتخاب کنید.

غذاهای محلی زنجان

طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی و جا افتاده به عنوان یک غذای ایرانی اصیل اصلا سخت نیست و کافی است فوت و فن‌های پخت آن را به کار ببندید. کشور ایران دارای ۳۱ استان است که هر یک، ده‌ها غذای محلی و اصیل مخصوص به خودشان را دارند. گردشگران علاقه‌مند به غذا حداقل یک یا چند وعده را در رستوران‌های محلی غذا می‌خورند تا با آشنایی بیشتر با فرهنگ غذایی هر شهر، سفری لذت‌بخش‌تر برای خود رقم بزنند. غذاهای سنتی ایرانی معمولا جزو غذاهای پرطرفدار و خوشمزه هستند. در ادامه بهترین رستوران در رشت به معرفی غذاهای سنتی استان های ایران میپردازد.

معروف ترین غذاهای محلی ایران چیست؟ قابل توجه شکم گردها

خورش عدس یا مرجو خورش را می‌توان با گوشت یا به‌صورت کاملا گیاهی طبخ کرد. یکی از غذاهای محلی محبوب اصفهان، یخنی لوبیا یا گوشت لوبیا است. در تهیه این غذا که معمولا به صورت حلیم پخته می شود، از گوشت گوسفند، تره، جعفری و شنبلیله، لوبیا سفید، برنج، پیاز و ادویه استفاده می شود.

رستوران سنتی سیمرغ یکی از معروف‌ترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در محدوده خیابان شریعتی و بهار شیراز قرار دارد. رستوران سنتی سیمرغ ظاهری کلاسیک و در عین حال شیک و امروزی دارد. این رستوران دارای سالنی بسیار بزرگ است و با وجود سرو قلیان، دود آن سایر مهمانان را آزار نمی‌دهد. زمانی که وارد این رستوران می‌شوید، در بخش جلویی سالن، متوجه سکوی اجرای موسیقی زنده خواهید شد.

البته در بسیاری از دستور‌های پخت این غذا به استفاده از پوست پرتقال، هویج و سایر مخلفات هم اشاره شده است. در خود شهر قزوین ادویه‌ای با نام قیمه نثار وجود دارد که به طور تخصصی تهیه می‌شود و با اضافه کردن آن به غذا می‌توان طعم بی‌نظیرش را چشید. خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یکی از غذا‌های مشهور سیستان و بلوچستان است که به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند.