لیست غذاهای شمالی با دستور؛ طرز تهیه 15 غذای محلی گیلانی-گروه غذایی


اکبر جوجه در کنار برنج، یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ است. در لیست غذاهای شمالی با ماهی مالابیج که نوعی غذا با سبزی معطر است قرار دارد. در تهیه این غذا شما به ماهی سفید، خالواش، چوچاق، رب انار و مغز گردو نیاز دارید. این غذا نوعی ماهی شکم پر محسوب می شود که سبزی های معطر بعد از تفت داده شدن درون آن قرار می گیرد. اگر بخواهید این غذا را در فر آماده کنید، باید روی ماهی را با زعفران، کره و رب انار به خوبی آغشته کنید و چهل دقیقه اجازه دهید تا به خوبی ماهی شما برشته شود. شما می‌توانید ماهی را درون فویل آلومینیومی پیچیده و در میان زغال نیز آن را آماده کنید.

  • همانطور که از نام این خورشت مشخص است، ترش سماق به دلیل وجود سماق دارای طعم ترشی بوده و مواد غذایی به کار رفته در آن موجب شده‌اند که بسیار پرخاصیت و مقوی باشد.
  • دیگر رستوران‌ گیلانی معروف و با سابقه در محله شیخ بهایی قرار دارد و نام آن گیلک است.
  • در ابتدای جاده ماسوله، خیابان آیت‌الله کاشانی، میدان ولایت فقیه، رستورانی ساده با سردری مانند بسیاری از رستوران‌های قدیمی وجود دارد.
  • بد نیست بدانید که برخی در این غذا از آلو هم استفاده می‌کنند.

در ادامه طرز تهیه این غذای لذیذ را خدمت شما دوستان عزیز شرح خواهیم داد. این غذا به افرادی که به طعم و بوی بادمجان کبابی علاقه دارند، توصیه می شود. در ادامه طرز تهیه خورشت بادمجان کبابی را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. می باشد که انواع سبزیجات و صیفی ها تهیه می شود و به همین دلیل مصرف آن می تواند به تقویت سلامت بدن کمک کند.

اسپناساک یکی از اصیل‌ترین خورش‌های مازندرانی است که با اسفناج تهیه می‌شود و به همین دلیل یک غذای کاملاً سالم و مقوی محسوب می‌شود. اگر راهی گیلان شدید، در اینجا آدرس بهترین رستوران های گیلان را با غذاهای محبوبشان پیدا کنید. ذائقه غذایی مردمان شمال کشور به گونه‌ای است که سراسر رژیم غذایی آن‌ها از خوشمزه‌ترین غذاها تشکیل شده است. مرینیت کردن کباب ترش و زمانی که برای آماده شدن این غذا صرف می شود، نشان دهنده ی اهمیت غذا و نوع طبخ آن در شمال ایران در گذشته است. یکی از خوشمزه ترین و قدیمی ترین خورش های شمالی است که در بین مردم این شهر به خصوص مازندران شهرت خاصی دارد. کدو یکی از غذاهای اصیل و سنتی استان مازندران است که طرفداران بسیاری دارد و به آسانی نیز تهیه می شود.

پس اگر طرفدار غذاهای سنتی هستید، یک راست به رستوران دوران بروید. کباب ترش شمالی یک غذای شمالی با گوشت گوسفندی بسیار عالی و خوشمزه که طرفداران زیادی دارد با سبزی های معطر شمالی که طعم و عطر کباب را بینظیر می کند. در شهر های شمالی کشور رسم بر اینه که شب چهارشنبه سوری و شب عید ماهی شکم‌پر و کوکو سبزی یا گاهی سبزی‌پلو ماهی بپزند؛ اما قدیمی تر ها با ماهی، غذاهای خوشمزه تری سرو می کردند.

با ۱۰ کبابی معروف بازارهای تهران آشنا شوید

غذاهای گیلانی شناسنامه این شهر زیبا و سرسبز هستند و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر گیلان شناخته شود. همین مساله باعث شده تا 10 غذای گیلانی به ثبت ملی برسد و این شهر در سال 1394 هجری شمسی به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو ثبت جهانی شود. با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم.

البته محبوبیت این غذا به‌قدری بالاست که در تمام طول سال سرو می‌شود. این غذا انتخابی سالم برای همه است به خصوص زمانی که حوصله آشپزی ندارید شما را نجات می دهد. این وب‌سایت یک موتور جستجوگر اینترنتی است و هیچ دخالت انسانی در دریافت و چینش مطالب وجود ندارد.

اگر قصد دارید غذا های رشت و گیلان را امتحان کنید بهتر است به یک رستوران با کیفیت و مناسب بروید. با کیفیت ترین رستوران در گیلان و رشت، شامل مجموعه رستوران های رزاقی است. این مجموعه با ارائه انواع وعده های غذایی به ویژه غذای گیلکی به عنوان بهترین رستوران رشت شناخته شده است. در ادامه قصد داریم با ویژگی ها و مشخصات این رستوران بیشتر آشنا شویم.

روستای ایستا کجاست؟ مسیر دسترسی + معرفی دیدنی ها و اسرار روستا

برای درست کردن این غذا، گوشت چرخ‌شده را با سبزیجات محلی خشک‌شده مانند نعناع، ریحان، گلپر و پلنگ مشک ترکیب کرده و به صورت گلوله‌های مسطح کوچکی شکل می‌دهند. سپس شامی‌های آماده شده را در روغن سرخ کرده و در سسی که از گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل تهیه شده است، می‌پزند. کدوپلوی مازندرانی که در زبان محلی به آن کئی پلا گفته می‌شود، یکی از معروف‌ترین غذاهای شمال ایران است که از ترکیب برنج و کدو حلوایی تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا، پیاز را با کره تفت داده و کدو حلوایی خرد شده را به آن اضافه می‌کنند.

۱۰ خانه قدیمی‌ تهران که تبدیل به کافه و رستوران شدند

سلامبرای شما آژانس هستید و در گردشگری دستی دارید بسیار ناپسند هست که شمال ایران رو فقط گیلان و مازندران بدانید. لطفا این دوست نویسنده رو یک سفر به گلستان بفرستید تا هم با غذاهای اینجا آشنا بشه و هم استان شمالی دیگه ایران رو ببینند. همچنین این آش برای درمان سرما خوردگی، کاهش چربی خون، قند خون و فشار خون بسیار مناسب می باشد. در ادامه طرز تهیه این آش فوق العاده را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. در ادامه طرز تهیه کئی انار را خدمت شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

در ادامه طرز تهیه این آش پر خاصیت و لذیذ را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. رستوران شکم‌ الملوک اول از همه که عجب نام بامزه‌ای دارد و به همین خاطر توانسته شهرت بسیاری پیدا کند. نامگذاری این رستوران نشان می‌دهد که قرار است کلی غذاهای سنتی خوشمزه نوش جان کنید و از آن لذت ببرید.