لیست غذاهای شمالی با دستور؛ طرز تهیه 15 غذای محلی گیلانی


درست می شود که در نهایت هم تخم مرغ به آن اضافه می شود که می توانید بسته به میل خود این مورد را استفاده کنید. باکله پته از غذاهای بسیار معروف و سنتی استان مازندران است که شاید در میان غیر بومیان کمتر شاخته شده باشد. ایرانگرد بستر آنلاین مقایسه، بررسی و رزرو تور، ویلا، اقامتگاه و راهنمای جستجو و انتخاب مقصد است.

  • سبزیجات این غذا شامل گشنیز، جعفری، برگ سیر و سبزیجات محلی مازندران مانند زلنگ، اناریجه و اوجی می‌باشد.
  • اما اگر طرفدار غذاهای شمالی هستید، خوشمزه‌ترینشان را در هر وعده می‌توانید اجاره اقامتگاه بوم گردی گلبند رودبار بخورید!
  • آلو مسما، یکی از خورش‌های لذیذ ایرانی است که در استان گیلان هم طرفداران بسیاری دارد.
  • سپس زردچوبه را در آن بریزید و اجازه دهید تا روغن، رنگ زردچوبه را به خود بگیرد.
  • گوشت خرد شده را در روغن سرخ کنید تا رنگ آن‌ها تغییر کند.
  • کایت با ارائه خدمات گردشگری آنلاین پا به پات تا مقصد میاد.

دلیل این ترشی را می‌توان به آلوچه درون این غذا نسبت داد. بهتر است بدانید گاهی از گوشت قرمز به جای گوشت مرغ برای پخت این غذا در گیلان استفاده می‌شود. از برگ سیر و تخم مرغ برای تهیه این پیش‌غذای خوشمزه استفاده می‌شود. در رشت و سایر شهرهای گیلان می‌توانید این پیش‌غذا را امتحان کنید. از آنجایی که در یک ظرف به نام گمج پخته می‌شود، به آن گمج کباب می‌گویند.

لیست 8 غذای شمالی و محلی با دستور

سپس شعله گاز را کم کنید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا خورش روی شعله ملایم گاز بپزد و به روغن بیفتد. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش، دو قاشق غذاخوری رب انار یا چند عدد لیمو امانی را به خورش اضافه کنید تا مزه‌دار شود. یک یا دو عدد تخم‌مرغ را هم بزنید و در ۱۵ دقیقه پایانی پخت به خورش اضافه کنید. لیست 8 غذای شمالی – غذاهای ایرانی از هر شهر یا استانی که باشند، بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. طعم ترش انواع رب انار و آلوچه به همراه سبزی های کافیست تا بخواهیم طرز تهیه انواع غذاهای شمالی را یاد بگیریم.

۵. بورانی چغندر و طرز تهیه آن

مزه دار کردن مرغ قبل از پخت باعث از بین رفتن بوی نامطبوع آن می شود. همچنین برای اینکه طعم غذای شما بهتر شود، کافیست مرغ را در حین پخت دو بار از فر خارج کنید و به آن زعفران و کره بمالید. همچنین جایگزین سبزی های معطر شمالی، ریحان و نعناع می تواند باشد. میرزا قاسمی، شش انداز بادمجان، نازخاتون و … از غذاهای شمالی هستند که با بادمجان طبخ می‌شوند. شمالی‌ها در غذاهای خود نه‌تنها از حبه‌های سیر بلکه در بیشتروقت‌ها از برگ سیر تازه نیز استفاده می‌کنند.

اگر به شمال ایران سفر کردید، حتما خورشت مرغ ترش را به همراه برنج خوش‌عطر شمالی امتحان کنید. این غذا از ترکیب مرغ، سبزیجات معطر، گردو، رب انار، پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه تهیه می‌شود. سبزیجات این غذا شامل گشنیز، جعفری، برگ سیر و سبزیجات محلی مازندران مانند زلنگ، اناریجه و اوجی می‌باشد.

باقلی قاتق، یکی از خورش‌هایی است که می‌توان به‌عنوان پیش‌غذا یا همراه غذا در کنار غذاهایی چون ماهی کولی، ماهی شور و غیره نیز سرو کرد. این غذا با عطر و بوی سیر و شوید تازه سرخ‌شده، هوش را از سر شما خواهد برد. اگر عاشق غذاهای مرغ‌دار با طعمی بی‌رقیب هستید، حتما خوردن این غذاها را در سفر خود به استان‌های زیبای شمال کشور در اولویت قرار دهید. بشته واش را می‌توانید در سفر به مازندران و بخش شرقی استان گیلان میل کنید.

اگر به مازندران سفر کردید، حتماً این خورش خوشمزه را امتحان کنید. مرغ ترش یکی دیگر از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار گیلانی است که با روش‌ها و مواد متنوعی طبخ می‌شود. گمج کباب به کباب ترش گیلانی و اناربیج شباهت بسیاری دارد. این غذای خوشمزه شمالی همان‌طور که از اسمش پیداست درون گمج که یکی از ظرف‌های معروف شمالی برای پخت غذا است، تهیه می‌شود. واویشکا ترکیبی از گوشت گوسفندی و پیاز است که در نهایت با تخم مرغ سرو می شود و عطر دائمی غذاهای شمالی، یعنی سیر هم در این غذا وجود دارد. شاید باورتان نشود با اسفناج چنین غذای خوشمزه‌ای پخته شود.