لیست غذاهای ایرانی و معرفی کامل غذای ایرانی بررسی جامع آشپزی ایرانی آرسس شف-گروه غذایی


از خوشمزه‌ترین غذاهایی که می‌توان برای مهمانی‌ها استفاده کرد، زرشک پلو با مرغ است که با کمی زعفران می‌توان رنگ و عطر خوشی به آن هدیه داد. مرصع پلو طرفداران خاص خود را داشته و با کمک زرشک، مرغ، کشمش، پسته و برنج تهیه می‌گردد.برای اطلاع از طرز تهیه این غذا اینجا کلیک کنید. خورشت بسیار محبوب و دوست داشتنی قورمه سبزی که هم نیازی به معرفی ندارد و تقریبا کمتر ایرانی را می توانیم پیدا کنیم که این خورشت خوشمزه را دوست نداشته باشد. خب نوبتی هم که باشد، دیگر نوبت غذاهای آبکی است و همه ما می دانیم که معروف ترین و محبوب ترین غذای آبکی در میان ایرانیان دیزی یا همان آبگوشت است.

  • کمتر شعری را از شاعران نامی ایران می توان یافت که شهرت جهانی نداشته باشند.
  • برای مثال زنان کازرون برای تهیه زرشک پلو، زرشک تازه یا خیسانده را با پیازداغ مخلوط می کردند و با برنج آبکش شده مخلوط و با حرارت ملایم آن را دم می کردند.
  • واژه یخنی در میان بعضی شهرها مانند کازرون و شیراز همچنان شنیده می‌شود و غذایی مانند آبگوشت است.
  • بعضی آن را با سیب‌زمینی و بعضی با بادمجان همراه می‌کنند.

همچنین در دیگر کوکوها از سبزیجاتی مانند ذرت، بادمجان یا قارچ استفاده کنید. در کوکوها برای انسجام بیشتر، از تخم مرغ استفاده می‌شود تا وا نرود و در روغن سرخ می‌شود. سپس پیاز ها را نگینی خورد در روغن سرخ کنید در حدی که طلایی شود.

بعد از این کار مقداری ادویه کاری و دارچین نیز روی آن بریزید. منظور ایشون اشکنه بوده بانوی خوزستانی از گفتن قلیه تخم مرغ چون موادش با قلیه ماهی مشترک هست و جای ماهی تخم مرغ می گذاشتیم. سپس آب‌لیمو و نمک را به آن‌ها اضافه کنید و درب ظرف را ببندید؛ دو تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید. اگر فرصت درست کردن غذا ندارید ما به شما چند غذای فست فودی و سریع رو برای ناهار پیشنهاد می‌کنیم.

از دیگر غذاهای جذاب ایرانی که هیچ گونه گوشتی در آن به کار نمی رود آش رشته است. آش انواع بسیاری دارد و تقریبا می توان گفت که به اندازه‌ی سوپ ها متنوع می باشد. با وجود ده ها نوع آش، همواره آش رشته پرطرفدارتر بوده است.

| دنده کباب کرمانشاه

در سفره و در بین غذاهای مختلف، چندین غذای جدید دیده می‌شد که تا آن روز هیچ­کس تاکنون ندیده بود. در سال 1392 تعدادی از باستان شناسان ایرانی و ایتالیایی در گورهای کشف شده در محوطه باستانی چلو در استان خراسان شمالی، ظروف سفالی یافتند که در آن بقایای کله و پاچه دیده می‌شد. به گفته کارشناسان، در کنار برخی اجساد، ظرفی به شکل کاسه گذاشته شده است که در آن بقایای سر گوسفند و چهار پاچه قابل رویت است.

۳۵ خواص زرشک و عوارض آن برای بدن | طبع، مصلح و کالری زرشک

این غذا مخلوطی از پلو و مرغ است به این صورت که مرغ پخته شده را لابه لای پلو می ریزند و در نهایت آن را دم می کنند. وجود ماست و تخم مرغ و مخلوط آن با پلو باعث می شود که این غذا طعم و چهره‌ی جذابی داشته باشد و در مجالس میهمانی یکی از غذاهای محبوب شود. غذاهای ساکنان شمال کشور اغلب تلفیقی از سبزیجات، صیفی‌جات، برنج به همراه سیر است، مردم این نواحی ذائقه‌ای شور دارند و سعی می کنند در غذاهایشان از مواد تازه استفاده کنند. با این حال ساکنان جنوب کشورمان بیشتر در غذاهایشان از آبزیان استفاده می کنند و مصرف پلو نیز در بین آنها رایج است. همانطور که حتما می‌دانید زائقه‌ی مردم این قسمت از ایران تند است.

لوبیا پلو از جمله محبوب‌ترین پلوهای ایرانی است که همواره در طول تاریخ نه تنها از محبوبیتش کم نشده که با طرز پخت‌های متنوع، لذیذتر و محبوب‌تر هم شده است. یکی از غذاهای سنتی و اصیل کرمانشاه سیب پلوی کرمانشاهی می باشد که در نوع خود بی نظیر است . طرز تهیه کامل دمی گوجه یا استامبولی پلو را در مقاله‌های بعدی مجله اسنپ اکسپرس بخوانید. بعضی از دستور ها در دال عدس، سیب زمینی نیز اضافه می کنند اما مزه ی اصلی غذا تغییر خواهد کرد.

لوبیا پلو ؛ آشتی سبزیجات و برنج

ته چین یک غذای ایرانی مهم استبر خلاف تصور اکثر ما که گمان می‌کنیم تنها نوع ته چین، ته چین مرغ ساده است، انواع مختلفی از ته چین طبخ می شود. مثل ته چین گوشت، ته چین گوشت و بادمجان، ته چین اسفناج، ته چین میگو، ته چین دنده و ته چین ماهی، که دستور پخت برنج در آن به یک شکل است. رشته‌پلو یکی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است که بیش‌تر با گوشت پخته یا پیاز داغ و خرما و کشمش یا هر دو طبخ می‌شود. رسم است که در روز جشن نوروز خورده می‌شود.رشته پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای بهشهر است . پیشنهاد می کنیم باقالی و شوید تازه تهیه کرده و تا حد امکان از باقالی منجمد و شوید خشک استفاده نکنید. گوشتی که همراه با این غذا سرو می شود، اختیاری بوده و می تواند گوشت مرغ یا گوسفند باشد.

آب دوغ خیار نام یک غذای ساده و سنتی ایرانی اصیل است که به صورت سرد در کاسه سرو می‌شود. این غذای خوشمزه، بر خلاف ظاهرش ارزش غذایی بالایی دارد. در گذشته آب دوغ خیار یکی از غذاهای ایرانی دارای جایگاه در روتین زندگی مردم بوده است. دلمه برگ مو، دلمه گوجه، دلمه بادمجان و دلمه فلفل دلمه از معروف ترین آن‌ها است.

در ایران به برنج پخته شده بسته به نوع پخت آن، پلو، چلو یا کته هم گفته می‌شود. بیشتر غذاهای سنتی و معروف ایرانی در تمام نقاط کشور طبخ می‌شوند و علاوه بر آن اکثر شهرها و روستاها غذاهای محلی هم دارند. به کوشش تیم تحریریه آرسس شف، لیست دسته بندی شده 222 غذای ایرانی جمع آوری شده است و در ادامه برای استفاده شما قرار گرفته است. رشته پلو از انواع غذاهای ایرانی با شناسنامه در تاریخ استبه همین خاطر کیفیت این غذا در آن دوران بالاتر از رشته پلوهای امروزی بود. قدیمی‌ها معتقد بودند با خوردن رشته پلو در شب اول سال رشته کار در سال آینده به دست خانواده می‌آید.