لیست غذاهای ایرانی و معرفی کامل غذای ایرانی بررسی جامع آشپزی ایرانی آرسس شف-گروه غذایی


در ایران انواع و اقسام کباب وجود دارد که به روش‌های مختلف و با اسم‌های متفاوت درست می‌شود. اگر اهل کباب و غذاهای گوشتی هستید حتماً طرز تهیه انواع کباب مجلسی و خوشمزه را امتحان کنید. هویج پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که می توانید آنرا به همراه گوشت یا مرغ تهیه کنید. از خوراک هایی بسیار ساده و در دسترس گرفته تا خوراک های مجلسی، همگی در لیست غذا های ایرانی دیده می شوند.

  • از دیگر مواد اولیه ای که برای غذاها و پلوهای ترش ایرانی استفاده می‌شود، می‌توان به آلو سبز، ریواس، به، پرتقال ترش، لیمو ترش، لیمو عمانی، تمبر هندی، آلبالو، سماق و انار اشاره کرد.
  • کشک کدو علیرغم ساده بودن سرشار از مواد مفید برای بدن بوده و در عین حال پختن آن زمان زیادی هم نمی‌گیرد.
  • خوراک دال عدس جنوبی، یک غذای خوشمزه و اصیل است که در بسیار سریع آماده می‌شود و مواد اولیه کمی را نیاز دارد.
  • ، عنوان محبوب ترین غذای ایرانی از دیدگاه مردم را کسب کند.
  • ته دیگ یکی از بخش های محبوب غذا در جمع های خانوادگی و ایرانی است که برای برداشتنش با دست کسی شما را مواخذه نمی‌کند.

اگر بخواهیم یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی را نام ببریم، بدون تردید دیزی یا آبگوشت را می ‌توانیم بیان کنیم. اگر یک مهمان خارجی دارید و قصد دارید آن را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید، می توان گفت که دیزی به عنوان بهترین گزینه برای این امر شناخته می شود. توصیه ما به شما این است، مهمانان خارجی خود را به یک رستوران سنتی برده و برای وی دیزی سفارش دهید.

طرز تهیه شامی بابلی غذای خوشمزه و خوش عطر شمالی

ماده‌ی اصلی این غذا همانطور که از نامش مشخص است، سبزی است و سبزی آن تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و شنبلیله می باشد که برخی علاقه مند هستند در آن شنبلیله استفاده نشود. ماده‌ی اصلی فسنجان گردو است اما می توان آن را با پسته و بادام نیز پخت. راز موفقیت در طبخ یک فسنجان عالی، آرام پختن آن است تا روغن گردو خارج شده و خورشت، رنگی تیره به خود بگیرد. برای تهیه‌ی یک خورشت فسنجان فوق‌العاده به روغن، مرغ یا گوشت قرمز، پیاز، گردوی چرخ شده، آبقوره، رب انار (رب های ترش)، شکر و کمی هل (دلبخواه) نیاز خواهید داشت. اگر شما در فسنجانهایتان از مواد دیگری استفاده می کنید، خوشحال می شویم اگر در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برای مشاهده ادامه‌ی طرز تهیه لازانیا بر روی لینک کلیلک کنید. ابتدا پیاز و سیر خرد کرده را در ماهی‌تابه سرخ می‌کنیم. ادویه‌هایی چون نمک و فلفل، زردچوبه و پودر آویشن را به پیاز و سیر اضافه می‌کنیم.

زرشک پلو

یکی از دیگر انواع غذای ایرانی که ظاهر رنگارنگ و زیبایی دارد آلبالو پلو می باشد. آلبالو‌ پلو به عنوان غذای مجلسی هم شناخته می ‌شود و در بسیاری از مراسم های رسمی و مهمانی این غذا را سرو می‌ کنند. آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود که آن را همراه با گوشت قرمز یا همان کوفته قلقلی درست می کنند. البته که بسیاری از افراد به جای گوشت قرمز گوشت مرغ درون این غذا می ریزند. تهیه کردن و طبخ آلبالو پلو به مهارت و تبحر خاصی نیاز دارد. در واقع باید بدانید که هر فردی نمی ‌تواند این غذا را به خوبی درست کند.

محال است بخواهی غذای ایرانی بخوری و ظرفی از سبزی تازه را در کنار غذا نبینی. در این ظرف سبزیجات معطری چون ترخون، نعنا، ریحان، گشنیز به همراه تربچه و پیازچه و گردو در کنار پنیر سفید فتا به چشم می‌خورد. کافیست تکه کوپکی نان را جدا کنید، مقداری سبزی و قدری پنیر بر روی آن بگذارید و مانند یک ساندویچ معمولی، آن را تا کرده و بعد هم نوش جان کنید. ظرف سبزی در تمام طول غذا بر روی میز باقی می ماند و می توانید در حین غذا هم از آن استفاده کنید.

قرمه سبزی را در بهار شمال ایران با سبزی خوردن تازه صرف کنید، در تابستان غرب کشور با ماست محلی، در پاییز جنوب با سالاد شیرازی و زمستان شرق با ترشی محلی. این‌ها نشانه این است که همه ایران قورمه سبزی را متعلق به خود می‌دانند. فرآیند تولید قرمه سبزی با قرمه کردن گوشت آغاز شد و در طی قرن‌ها، افزودنی‌های خوش طعم دیگر مثل سبزی قورمه و چاشنی‌های ترشی با این خورش هم‌نشین شدند. به همین خاطر از قدیم آن را به روش‌های خاصی (خشک کردن، نمک سود کردن و البته قرمه کردن) نگهداری می‌کردند. این روش هنوز هم در بسیاری از نقاط کشور و به ویژه در میان عشایر و روستاییان کاربرد دارد. درباره تفاوت غذاهای شرق و غرب کشور با شمال و جنوب هم تاثیر جغرافیا بر طعم صادق است.

قورمه سبزی با برنج سفید یا برنج زعفرانی سرو می شود و مطمئنا تجربه خوردن آن برای گردشگران و مسافران هیجان انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود. میرزاقاسمی یكی از غذاهای محلی استان گیلان و استان مازندران است. در نوشیدنی‌های گرم، چای یک کشت متداول در شمال ایران است که اغلب به همراه یک مکعب شکر به اسم قند، یا یکی از شیرینی‌های سنتی ایرانی، مثل نقل یا پولکی استفاده می‌شود.