لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو


وقتی برنج جوش آمد، موادی که از قبل تهیه کردید را به آن اضافه کرده و اجازه می‌دهید برنج بپزد. خورش قیمه به مواد اولیه زیادی احتیاج ندارد و طرز تهیه آن نیز ساده است اما مانند هر غذای دیگری به فوت کوزه‌گری احتیاج دارد تا شما بتوانید طعمی بی‌نظیر را بر سر سفره غذا بیاورید. این لیست را باید با پرطرفدارترین غذای ایرانی، قورمه سبزی آغاز کرد. این غذا در هر خانه‌ای جایگاه ویژه‌ای داشته و لیاقت عنوان خوشمزه‌ترین غذای ایرانی را دارد. در کنار مواردی که بیان کردیم، بدون تردید بسیاری از گزینه ها نیز می توانند قرار گیرد. علاوه بر این گزینه ها جوجه ‌کباب، خورش قیمه، خورش بادمجان، لوبیا پلو، دلمه، کوفته تبریزی، آش رشته با حلیم نیز با توجه به نوع پختی که دارند می ‌توانند در این گزینه ها قرار گیرند.

  • این کباب در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها جای دارد.
  • اگر بیماری قلبی دارید در پخت ماهی شکم‌پر به جای کره به سراغ روغن زیتون بروید و غذایتان را با کلم بروکلی بخارپز شده میل کنید.
  • اگر بخواهیم یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی را نام ببریم، بدون تردید دیزی یا آبگوشت را می ‌توانیم بیان کنیم.
  • البته می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از سینه مرغ استفاده کنید.

برای تهیه آن کافی است گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر و رب گوجه فرنگی در منزل داشته باشید. برای مواد داخل رولت نیز ار گردو، جعفری، تخم مرغ و زرشک استفاده کنید. مرغ شکم پر یکی از غذاهای سالم و خوشمزه است که بیشتر برای پذیرایی از مهمان مناسب است. در درون مرغ از آلوهای جنگلی و بخارا به همراه رب انار، سیر و سبزیجات معطر به همراه هویج و سیب زمینی استفاده می‌شود. یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی که با گوشت می‌توانید درست کنید، خورشت کنگر است. برای تهیه‌ی آن ابتدا باید خار و ریشه اضافی آن را بگیرید.

لوبیا پلو شیرازی

سپس گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه و تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ بدهد و بوی زهم آن از بین برود. برای ادامه مطلب طرز تهیه عدس پلو با کشمش و گوشت چرخ کرده اینجا کلیک کنید. البته می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از سینه مرغ استفاده کنید. در ابتدای کار برنج را شسته و در مقدار مناسبی آب آن را خیس می‌کنیم.

ته چین مرغ

غذاهای ایرانی از بهترین غذاهای موجود در جهان هستند زیرا طعم آن ها تقریبا به ذائقه ی هر کسی خوش می آید. شاید برایتان پیش آمده باشد که دلتان بخواهد غذایی ایرانی را تهیه کنید و ندانید کدام غذا بهتر است و به دنبال راهنمایی بوده باشید. سرآشپز ها از آنجایی که همه نوع غذا را طبخ می کنند بهترین راهنما برای انتخاب غذای خوشمزه و مناسب می باشند. اینکه تاریخچه هر غذایی را در کنار تاریخچه هر شهری بدانید ناخودآگاه طعم آن نیز در ذهن شما ماندگار خواهد شد به همین جهت مقاله بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک هر شهر رو آماده کردیم. در دل هر شهر علاوه بر داستان های تاریخی باید به پای داستان های فرهنگ غذایی آن نیز نشست.

خورش مرغ افشاری

کوکوهای مختلفی در ایران وجود دارد که یکی از محبوب ترین ان ها کوکو سبزی است. این کوکو به دلیل سبزیجاتی که دارد برای گوارش و همچنین پوست و مو بسیار مفید بوده و خوردن ان به همه ی مردم پیشنهاد می شود. کوکو سبزی معمولا با گردو و زرشک تزیین شده و سرو می شود. دنده کباب نوع دیگری از کباب در لیست خوشمزه ترنی غذاهای ایرانی می باشد که اصالت آن کرمانشاهی بوده و طعم بسیار لذیذی دارد. همانطور که در نام این غذا قابل مشاهده است از دنده گوسفندی تهیه می شود. این غذا همانطور که از نام آن پیداست مختص شوشتر است که از شهرستان های استان خوزستان می باشد.

کباب در ایران انواع گوناگونی دارد مثل کوبیده, جوجه, برگ و کباب گوشت. غذاهای ایرانی تنوع بسیار بالایی دارند که می توانند بسیار خوشمزه باشند و در خوشمزه اریت حالت از توریست ها پذیرایی کنند. شما می توانید با تهیه هر یک از آنها، مهمانی تکمیلی برگزار کنید. بنابراین عادت به مصرف آن از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کرده و سلامت روده بزرگ را تضمین می کند. همچنین کالری کم آن برای کسانی که قصد کاهش وزن و غذاهای کم کالری اما پرحجم استفاده می کنند مفید خواهد بود. گیاهخواران یا افراد مبتلا به نقرس می توانند به جای گوشت قرمز از سویا یا سیب زمینی استفاده کنند.

برای پختن غذا ها موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا در وضعیت سلامت بمانید. شله غذای اختصاصی شهر مشهد است که در ایام عزاداری محرم و صفر، در دیگ‌های بزرگ پخته می‌شود. مواد اصلی تشکیل دهنده شله مشهدی حبوبات، گوشت و ادویه است. در هر شهر ایران نوع خاصی از آش پخته می‌شود اما خوشمزه‌ترین آن را می‌توان آش رشته دانست. کوفته قلقلی یک غذای نسبتا ساده است برای پخت آن از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود.