لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو


به دست می آید که پس از ترکیبشان با هم به صورت گرد در می آید و سپس پخته می شود. ناگفته نماند که طبق سلیقه و ذائقه افراد داخل کوفته ها موادی همچون آلو تخم مرغ آب‌پز گردو و یا پیاز داغ قرار داده می شود. از محبوب ترین آش های ایرانی که در لیست بهترین غذاهای ایران از دید گردشگران خارجی قرار گرفته است” آش رشته”نام دارد. این آش خوشمزه با ترکیبی از موادی همچون پیاز داغ، سبزیجات مخصوص، سیرداغ، انواع حبوبات تهیه می شود و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند تا حسابی جا بیفتد. تقریبا در هر استان می‌توان یک یا چند غذای سنتی را پیدا کرد که مزه بسیار خوبی دارند. غذاهای سنتی گیلان، اصفهان، مازندران، خوزستان و قزوین در ایران و جهان بسیار معروف هستند.

  • خورش مسما بادمجان نوعی غذا در لیست 100 خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به انتخاب سرآشپزها می باشد.
  • با توجه به اینکه در شهر همیشه سبز و رویایی تبریز دامپروری بسیار رواج دارد، طعم خاص دوغ به خاطر تغذیه سالم دام ها ملموس‌تر است.
  • مرحله ۱ را برای پیاز هم تکرار کنید و آن را به کاسه سیب زمینی رنده شده اضافه کنید.
  • کباب که از گوشت گوسفند, گاو و گوساله تهیه می شود گوشت را با نمک فلفل و پیاز و آب لیمو تازه طعم دار می کنند و بر روی زغال کباب می کنند.
  • در ادامه، به خوشمزه ترین لیست غذاهای ایرانی که در هرکدام از دسته های طبقه بندی شده بالا قرار می گیرند، اشاره می کنیم.
  • یکی از ز بهترین غذاهای ایرانی که در بسیاری از مجالس سرو می‌شود زرشک پلو با مرغ است.

این خورش معمولا با مرغ تکه ای تهیه شده که البته با گوشت نیز قابل طبخ است. کباب حسینی کبابی ایرانی بوده که دارای قدمت طولانی است. به عنوان غذایی برای مواقعی که دلتان کباب می خواهد و به آتش و ذغال دسترسی ندارید بسیار مناسب است. کباب حسینی در برخی شهرها با نام های دیگر شناخته می شود. عطر و بوی غذای ایرانی زیر زبان گردشگران خارجی مزه کرده است و چند غذای ایرانی جزو پرطرفدارترین و محبوب ترین ها بین گردشگران خارجی محسوب میشوند. در مرحله بعد باید سبزی قورمه سبزی را تفت داد، البته حین تفت سبزی باید گوشت را با آب کافی پخت.

انواع غذای ایرانی

دوپیازه در اصل یک غذاست که دارای انواع مختلفی می باشد. از انواع دو پیازه می توان به دوپیازه گوشت، دو پیازه مرغ و غیره اشاره کرد. البته این غذا به شکل گیاهی نیز قابل طبخ است که آن نوع از دو پیازه برای افرادی که رژیم وگان دارند مناسب است.

طرز تهیه شامی اصفهانی یا کباب زردک با طعم ملس ترش و شیرین

برای این غذا به میگو پاک شده، گشنیز و شنبلیله، سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی و تمر هندی نیاز داریم. ماهی شکم پر یک غذای خوشمزه و مجلسی است که در شهرهای مختلف ایران هر کسی به یک نوع و با سلیقه خودش آن را درست می‌کند. ماهی و میگو از پروتئین‌هایی هستند که لازم است هفته‌ای یک بار در برنامه غذایی خود قرار دهید.

معرفی ۱۴ غذا از اصیل ترین غذاهای ایرانی

جالب است بدانید که فسنجان درایران قدمت باستانی دارد و این مطلب را می توان از لوح ها و سنگ نوشته هایی که در تخت جشید یافت شده اند که مربوط به ۵۱۵ سال قبل از میلاد است دریافت کرد. در یکی از این سنگ نوشته ها لیستی از اشیاء قدیمی باستانی که شامل مواد اولیه و تشکیل دهنده فسنجان شامل گردو, انار و مرغ است. در وهله اول وجود تخم مرغ در این غذا باعث می‌شود از ویتامین آ. ۱۲ موجود در تخم مرغ هم می‌تواند جایگزین خوبی برای کسانی باشد که گوشت زیادی نمی‌خورند. سنت ایران فقط به جاهای دیدنی و لباس های آن نیست بلکه غذاهای سنتی بسیار لذیذ و سالم ایرانی در جهان زبانزد هستند با آنها آشنا شوید .

با این حال به طور عام مواد مورد استفاده در پخت ماهی شکم‌پر شامل پیاز، رب انار، سبزی‌های معطر، سیر، کره، گردو، زعفران و… است. شما می‌توانید برحسب سلیقه و شرایط خود این مواد را کم و زیاد کنید. برای مثال اگر اضافه وزن دارید، می‌توانید میزان کره و روغن مورد استفاده در این غذا را به حداقل برسانید.