لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-گروه غذایی


مرغ باید با پیاز و کره تفت داده شود، سپس با رب گوجه یک سس غلیظ برای آن آماده شده و آن را به مرغ اضافه کرد تا خورشت کاملا پخته شود. بعد از آماده کردن اولیه مرغ باید برنج آن را آماده کرد. برای پخت برنج ابتدا باید زرشک را با کره، شکر و زعفران تفت داد، سپس آن را به برنج آبکش شده اضافه کرد. آلبالو پلو شیراز همان غذایی است که با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. جوجه کباب از گوشت مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است.

اکثر مواد تشکیل دهنده خوراک ها در یک دسته غذایی تعریف شدند که صیفی جات حلقه جدا نشدنی آنها است. مانند سیر، که در تمامی غذاها موجود است و پیش بینی طعم خوش آن با برخی مواد اولیه قابل تصور نیست مثل انار. مرغ ناردونی یا خورش ناردون یکی از غذاهای لذیذ محلی شمالی است که با شروع فصل انار که فصل سردتر سال است بیشتر طبخ میشود. اما در فصل های دیگر سال هم شما این غذا را در منوی رستوران ها ملاحظه خواهید کرد و دلیل آن امکان طبخ با دانه‌های انار خشک شده است.

دیزی رفته رفته به غذای کاملتری تبدیل شد و به آن انواع حبوبات را افزودند. در حال حاضر آبگوشت غذای ارزانی به شمار نمی رود زیرا قیمت گوشت قرمز همواره رو به افزایش است. به طوری که چندی پیش نشریه foodrepublic و تلگراف با معرفی لیستی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایران از علاقه مندی توریست ها نسبت به این غذاها رونمایی کرد. آب و هوای خاورمیانه منجر به رشد میوه ها می‌شود، باغ ها و تاکستان های ایران میوه‌هایی در طعم و اندازه‌های افسانه‌ای را تولید می‌کنند.

در طرز تهیه خورش باقلا قاتق شمالی از باقلا شمالی استفاده می‌شود و اگر به این باقلای محلی دسترسی ندارید می‌توانید آن را با باقلا کشاورزی ساده هم درست کنید. طرز پخت غذاهای ایرانی سنتی معمولا با مواد در دسترس است. قدیمی‌ها «اشکنه» را به عنوان یک غذای ایرانی نونی خوشمزه می‌شناسند که آن را به عنوان غذای ساده برای شام یا ناهار هم درست می‌کنند. برای طرز تهیه اشکنه زمان کمی لازم است و با مواد ساده‌ای هم درست می‌شود. شاید در لیست غذاهای ایرانی سنتی، «کشک بادمجان» برایتان شناخته شده‌تر باشد ولی لرستانی‌ها، یک آبگوشت خوشمزه دارند که با کشک و بادمجان درست می‌شود.

  • برای مشاهده‌ی ادامه طرز تهیه کوکو مرغ و سیب زمینی سوخاری اینجا کلیک کنید.
  • اگر هنوز این غذا را نپزید، بهتر است قبل از سرو برای مهمانان، یکی دو بار آن را امتحان کنید تا به آن مسلط شوید.
  • البته انواع و اقسام دیگری از قیمه در شهرهای مختلف ایران تهیه می‌شود که در مواد اولیه تقریبا یکی هستند و در شیوه پخت و طعم دهی با یکدیگر متفاوت هستند.
  • دلمه برگ مو محبوبیت بیشتری دارد و به دلیل وجود برگ‌های تازه ترش، این دلمه را در فصل بهار تهیه می‌کنند.
  • البته که گاهی اوقات کوبیده را به جای برنج با نان هم می خورند که صد البته بهتر است آن نان، نان سنگک باشد.

توی هر قسمتی هم که به سوال یا مساله ای برخوردین میتونین با ما در میون بذارین تا در اسرع وقت پاسخ بدیم. حالا دیگه وقتشه برای خودتون یه فنجون چایی بریزین و بیاین پیشم بشینین تا با هم در مورد خوشمزه ترین غذای ایرانی صحبت کنیم. غذای خوشمزه ایرانی آلبالو پلواین غذا نسبت به سایر غذاهای تشریفاتی ساده تر و در عین حال خوشمزه و پرطرفدار است. این غذای ترش و شیرین ایرانی را می توان در تابستان با آلبالو تازه یا در فصول دیگر با یخ زده یا مربای آلبالو تهیه کرد. كلم پلو از انواع غذاهای ایرانی با طعم متفاوت و لذیذ است كه بهتر است این نوع غذای خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه كنیدو بی شك یكی از پایه های ثابت منوی غذایی شما خواهد شد .

طرز تهیه خورش قیمه

در مورد تهچین داستانی وجود دارد که می‌گوید روزی یکی از آشپزان دربار هنگام درست کردن چلو مرغ پلو را شفته کرد. آشپز از ترس این که تنبیه شود، زعفران و ماست به برنج اضافه می‌کند و مرغ را لا به لای آن می ریزد تا غذای جدیدی بسازد. ترخینه، خورشت تره کوهی، ماش آو، آبگوشت بامیه، پیچگ، بوله وله و…

آب دوغ خیار

سپس قسمت چوبی کلم یعنی مغز کلم را به صورت مخروطی با کارد تیزی در می‌آوریم و داخل آب جوش قرار دهیم تا برگ‌ها کمی نرم شوند؛ سپس از آب بیرون آورده و به آرامی برگها را جدا می‌کنیم. بعد از آن برنج را شسته و در یک قابلمه ریخته با کمی نمک (و در صورت دلخواه زعفران) میگذاریم تا نیم پز شوند. سس روی این کلم بسیار خوشمزه است و طعم خاصی به آن خواهد داد.

آیا غذاهای خوشمزه ایرانی برای همه خوشمزه هستند؟

این خورش مانند قرمه ‌سبزی باید ساعت‌ ها با حرارت کم پخته شود تا به خوبی جا بیفتد. در بسیاری از نقاط مختلف ایران این خورش را به شیوه‌ های متنوع تهیه می‌ کنند. در برخی از جاها آن را ترش تر می نمایند و برخی دیگر از افراد آن را ملس تر می‌ کنند تا شیرین شود. شما بر اساس ذائقه خود می‌ توانید خورش فسنجان را شیرین تر و یا ترش تر نمایید.

مواد خورش فسنجان گردو کبابی و آسیاب شده، سس انار، گوشت مرغ یا کوفته است. این خورش مانند قورمه سبزی باید ساعت ها پخته شود تا خوب جا بیوفتد. تکه های گوشت قرمزی که در خورشت قیمه به کار می‌رود از گوشت های قرمه سبزی کوچکتر هستند.