لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-گروه غذایی


پختن آلبالو پلو در عین سادگی نیازمند یک فوت و فن خاص است که هرکسی نمی ‎تواند آن را به خوبی بپزد. به طور کلی در شهرهای شمالی ایران، غذاهای زیادی با طعم ترش پیدا خواهید کرد. مثل سیر که عضو اصلی غذاهای گیلانی بود، اناردون هم یکی از پایه‌های ثابت تمام غذاهای مازندرانی است. برای تهیه خورشت ناردون، ابندا مرغ را حسابی سرخ می‌کنند. در کنار آن اناردون و پیاز داغ و رب انار را هم سرخ می‌کنند.

  • قنبر پلو شیرازی یک غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده که در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد.
  • با اینکه شاید نتوان ته‌دیگ را یک غذا نامید؛ اما روح غذا و آشپزی ایرانی به‌حساب می‌آید.
  • این سبک آشپزی برنجی که همیشه می‌خوریم را به یکی از خاص‌ترین غذاهای سنتی کیش تبدیل می‌کند.
  • در طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی از یک سبزی محلی به اسم گیجاواش به همراه تخم مرغ و سیر استفاده می‌شود.

البته گاهی اوقات از هویج هم در پخت تاس کباب استفاده می‌شود. و همچنین شما می توانید زمان اقامت در اهواز در یکی از ویلا های اهواز این غذای لذیذ را تجربه کنید. در خطه جنوبی کشورمان از آنجایی که شغل اکثر مردم ماهیگیری است، غذاهای زیادی بر پایه ماهی‌های مختلف پخته می‌شود. گوشت ماهی با ادویه‌های خوش عطر جنوبی و البته مقداری جادو که از دستان هنرمند آشپزهای خوزستانی می‌چکد، ترکیب می‌شود تا غذاهای محلی خوشمزه جنوبی را خلق کند.

در ادامه خواهیم دید که # معروف ترین غذاهای ایرانی از نظر این سرآشپز آمریکایی کدام یک هستند و این با بار طرز تهیه ی این غذاها از زبان او آشنا شویم. مگر میشود کسی از چلو کباب خوشش نیاید؟ بدون شک یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی در میان مردم ایرانیان، چلوکباب است. ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است كه به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد. در این میان، ماهی شكم‌پر كه از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در خطه شمال و البته جنوب كشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد. همه‌ی ما با این غذای خوش ‌بر و روی زعفرانی و ته دیگی ایرانی آشنا هستیم؛ ته‌چین!

می‌توانید مغز گردوی خردشده نیز به ماست و اسفناج اضافه کنید و باکمی زعفران روی ماست خود را تزیین کنید. به همین سادگی این پیش‌ غذای سنتی ایرانی آماده است می‌توانید میل کنید. مرصع پلو را می‌توان به ۳ روش كلی و با استفاده از مرغ، گوشت و ماهی درست كرد. این غذا یك غذای خوشمزه و مقوی و پر از رنگ و زیبایی است و می‌تواند رنگ لعاب متفاوتی به سفره شما بدهد. نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین كار است كه یك غذای شیك و مجلسی است كه در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود. مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است كه در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود.

رزرو هتل کیش

البته به یاد داشته باشید که این رستوران در اکثر روزهای سال شلوغ است و باید برای دریافت خدمات، کمی صبر داشته باشید. # کباب های ایرانی از آن چیزی که تصور می‌کنید، متنوع ترند. پیش از همه می‌رویم سراغ کباب کوبیده، کبابی که با گوشت قرمز، پیاز خرد شده و نمک و فلفل پخته می شود. پس از آن کباب برگ پیش روی شماست که با ورقه های نازک گوشت بره یا گاو، به همراه آب لیمو، پیاز، زعفران و کره طبخ می‌شود.

نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۳ معرفی شدند

این لیست به شما کمک می کند تا با توجه به مواد اولیه در دسترس، بتوانید منوی روزانه یا هفتگی متنوعی تهیه کنید. معمولا اسم غذاهای ایرانی بر اساس موادی که در طرز پخت انواع غذای ایرانی به کار می‌رود، انتخاب می‌شوند. بعضی از غذاها هم بومی یک شهر یا منطقه هستند و با سبزیجات بومی آن منطقه درست می‌شوند و نام مواد به کار رفته در این غذاها، روی آنها گذاشته می‌شود. در میان غذاهای ایرانی که سرشار از پروتئین یا مواد مغذی هستند می‌توان به آبگوشت، شیر برنج، باقالی پلو با ماهیچه یا گردن، خورش بز قورمه و … اشاره کرد.

یک شیرینی مشترک که هم در استان فارس و هم در استان کردستان یافت می شود. البته می توان از عسل هم به جای شکر استفاده کرد که در اینصورت طعمی بسیار بهتر و خاص تر پیدا خواهد کرد. لطفاً دوباره وارد شوید.برگهٔ ورود در یک پنجرهٔ تازه باز خواهد شد.

پیش از آن‌که از این همه تنوع غذا و ترکیب رنگ دل ضعفه بگیرید، بگویید شما کدام غذا را بیشتر از همه دوست دارید. ایرانی‌ها در غذا و خوراکی حجت را تمام کرده‌اند و مهارت‌شان در این زمینه واقعاً ستودنی است. انواع و اقسام غذا با ارزش غذایی بالا، می‌تواند عمر دوباره به شما ببخشد. باورتان نمی شود که شیرازی ها تا چه حد در درست کردن پلوهای مختلف و خوش آب و رنگ، متبحر و خلاقند.

شنبلیله، جعفری، گشنیز و پیازچه از جمله سبزیجاتی هستند که در تهیه این خورش اصیل ایرانی استفاده می­شوند. در فرهنگ غذایی ایرانی، اغلب برنجی را با کره و زعفران طبخ می‌کنند که در این صورت آن را چلو می‌نامند. اما گاهی برنج را با مواد دیگری می‌پزند که نامش را پلو می گذارند. یکی از انواع پلوها، باقالی پلو است که در فصل بهار خواهان بسیاری دارد، چرا که باقالی ها در این فصل تازه بوده و برای پخت بسیار مناسب و لذیذ اند.

به همین دلیل نان و برنج، بیشترین بخش خوراک ایرانی ها را تشکیل می دهند. سرای مهر که در کوچه‌های پرپیچ و خم بازار وکیل قرار دارد، یک چای‌خانه و رستوران است که دارای منوی کلاسیک و فضایی اصیل است. این رستوران با فضای داخلی زیبا و پر از تزئینات محلی جذاب از جمله تیرهای چوبی زیبا، نقاشی‌های سنتی، و فرش یا گلیم، بسیار آرامش بخش است. اگر از محله‌های سنتی بازار تهران عبور کرده باشید، قطعاً نام دالون دراز به چشم شما خورده است.